טוען...

החלטה שניתנה ע"י ג'ורג אמוראי

ג'ורג אמוראי28/01/2014

בפני כב' השופט ג'ורג אמוראי

המאשימה

מדינת ישראל

עו"ד רונן שימן

נגד

הנאשם

אריאל אסדו-בעצמו

עו"ד שי ברגר

<#2#>

פרוטוקול

<#8#>

גזר דין

הנאשם הורשע עפ"י הודייתו העצמית בעובדות כתב אישום מתוקן בביצוע עבירות של הפרת הוראה חוקית והיזק לרכוש במזיד וכן צירף הודה והורשע בתיק נוסף ת.פ 23604-01-10 מתוקן בביצוע עבירות איומים והחזקת סכין, כמפורט בכתבי האישום המתוקנים.

לחובת הנאשם רישום פלילי הכולל 3 הרשעות בביצוע עבירות סמים ואלימות , עבירות משנת 1989, 1992 ו-1996.

העבירות משנת 2009 ו-2010 ובוצעו על רקע מצב נפשי מורכב והתמכרות לסמים.

לנאשם רקע פסיכיאטרי לצד התמכרות לסמים וזאת כפי העולה מחוות הדעת שהוגשו לתיק ומהתסקירים.

שירות המבחן המליץ להעדיף את האפיק השיקומי ולהשית על הנאשם צו מבחן לצד מאסר על תנאי מרתיע וזאת בהתחשב בהליך הטיפולי בו מצוי הנאשם מאז שנת 2009, שיתוף הפעולה עם גורמי הטיפול וניקיונו מסמים. כפי העולה מהתסקירים הנאשם השתלב בהליך גמילה מסמים, התקדם באופן חיובי, משתף פעולה עם שירות המבחן, נמצא בקשר עם גורמי הטיפול וכן במעקב רופא פסיכיאטר.

במסגרת הטיעונים לעונש עתרה ב"כ המאשימה להשית על הנאשם מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי וזאת תוך שהיא מפנה לחומרת העבירות, נסיבות ביצוען, האובססיביות שבמעשיו ומדיניות הענישה. מנגד, ב"כ הנאשם עתר לאמץ את המלצת שירות המבחן ולהעדיף את האפיק השיקומי וזאת בהתחשב בנסיבותיו האישיות מצבו הנפשי והרפואי וכן ההליך השיקומי בו מצוי הנאשם משנת 2009, הודייתו והעדר הסתבכויות נוספות. הנאשם פירט את התהליך השיקומי בו שולב וכן את מאמציו לתפקוד תקין בכלל מישורי החיים.

דיון

העבירות אותן ביצע הנאשם חמורות ובנסיבות המצביעות על אובססיביות וקושי בוויסות ושליטה בכעסים ובמצבי לחץ. מכלול העבירות מצביע על מסוכנות מצד הנאשם כלפי המתלונן הרב אלעזר ז"ל. הנאשם הגיע פעמיים לביתו של המתלונן בפעם הראשונה גרם נזק לרכוש (השליך אבן על דלת ביתו) ובפעם הנוספת, בחלוף כשלושה חודשים בלבד, שב והגיע לביתו של המתלונן תוך שהוא מאיים לפגוע בגופו ומחזיק סכין. חומרה יתרה בית המשפט מוצא בכך שהעבירות בוצעו תוך שהנאשם הפר הוראה חוקית בדמות מעצר בית והרחקה מביתו של המתלונן.

עברו הפלילי אינו מכביד וישן וכאמור לנאשם רקע פסיכיאטרי והתמכרותי לסמים.

לצד החומרא, ולקולא, יש לציין את ההליך השיקומי ונסיבותיו האישיות של הנאשם. העבירות בוצעו לפני כשלוש שנים, ומאז נמצא הנאשם בקשר עם שירות המבחן, קשר שידע עליות וירידות על רקע מצב נפשי מורכב ומאפייני אישיותו. הנאשם שולב בהליך שיקומי, נמצא בקשר עם גורמי הטיפול, נמצא במעקב רופא פסיכיאטר, משתף פעולה, מביע מוטיבציה לשיקום ובדיקות שנערכו לו מצביעות על ניקיונו מסמים. הנאשם בעיצומו של הליך שיקומי, משקיע מאמצים לשנות את אורח חייו, ומגלה יציבות גם בתחום המשפחתי, ויש לחזקו ולעודדו על כך. שיקומו של הנאשם עולה בקנה אחד עם אינטרס הציבור, ואין בהעדפת אינטרס השיקום, בנסיבות העניין, בכדי לפגוע באחת ממטרות הענישה באופן שאינו מידתי.

על רקע האמור בתסקיר, בית המשפט סבור כי יש לשמר את השגיו של הנאשם ולהעדיף את האפיק השיקומי תוך הטלת מאסרים על תנאי מרתיעים וצו מבחן במסגרתו ימצא הנאשם בפיקוח שירות המבחן, ישתתף בכל תוכנית שתקבע לו וימסור בדיקות לניקיון מסמים.

אשר על כן, לאחר בחינת מכלול שיקולי הענישה, לקולא ולחומרה, העושה והמעשה והפסיקה שהוגשה לעיוני, דן הנאשם כדלקמן:

א. 12 חודשים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, מהיום, שהנאשם לא יעבור כל עבירת אלימות מסוג פשע.

ב. 6 חודשים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, מהיום, שהנאשם לא יעבור כל עבירת אלימות מסוג עוון לרבות איומים או עבירה של החזקת סכין למטרה לא כשרה.

ג. צו מבחן – לפי ימצא הנאשם בפיקוח שירות המבחן, למשך שנה מהיום, וישתתף בכל תכנית שתקבע לו וימסור בדיקות לניקיון מסמים.

הובהר לנאשם כי במידה ולא יעמוד בתנאי הצו, רשאי בית המשפט, לבקשת שירות המבחן, להפקיע את הצו ולגזור את דינו מחדש.

עותק לשירות המבחן.

ההפקדה במ.ת 23645-01-10 תוחזר לנאשם.

זכות ערעור כחוק.

<#7#>

ניתנה והודעה היום כ"ז שבט תשע"ד, 28/01/2014 במעמד הנוכחים.

ג'ורג אמוראי, שופט

<#9#>

ניתנה והודעה היום כ"ז שבט תשע"ד, 28/01/2014 במעמד הנוכחים.

ג'ורג אמוראי, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/06/2010 החלטה על בקשה של משיב 1 כללית, לרבות הודעה הודעה לבית המשפט 14/06/10 נסר אבו טהה לא זמין
28/01/2014 החלטה שניתנה ע"י ג'ורג אמוראי ג'ורג אמוראי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל ערן נהון
משיב 1 אריאל יצחק אסדו (עציר) שי ברגר, ליאור כהן