טוען...

הוראה למשרד העבודה והרווחה להגיש תסקיר

נאוה בכור18/10/2012

בפני כב' השופטת נאוה בכור

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אהוד אחוול

<#2#>

נוכחים: ב"כ המאשימה – עו"ד יואב קייסי

ב"כ הנאשם – עו"ד שירה אנטין

הנאשם בעצמו

פרוטוקול

ב"כ הנאשם: אבקש לעדכן מספר דברים מאז קבלת התסקיר.

אני עמדתי בקשר לאורך התקופה גם עם הנאשם וגם עם שי רות המבחן וכשנאמר לי תוכן התסקיר על ידי קצינת המבחן, פניתי לנאשם הן בנושא בדיקות השתן והן בענין הטיפול ברווחה.

לענין בדיקות השתן הוא ניגש לבצע במסגרת שירות המבחן ביפו בדיקת שתן נוספת כשהתוצאות צריכות להיות בידי שירות המבחן.

לענין הטיפול ברווחה – כנראה שהיתה איזו אי הבנה, כיוון שהנאשם מהיום הראשון אמר לי ולקצינת המבחן שהוא מאוד רוצה בטיפול ומרגיש צורך בטיפול וצורך בתמיכה בכל הנושא הרגשי ובכלל. כשהוא הופנה לראשונה על ידי שירות המבחן הוא פנה לפקידת סעד שאמרה לו לפנות ליחידה לפי אזור המגורים בשירותי הרווחה ולדבריו נאמר לו שיפנו אליו ויזמנו אותו וזה לא קרה. הוא לא יזם בעצמו שום הליך וכשאני יצרתי איתו קשר לאחר ששמעתי תוכן התסקיר ולהבין מדוע הוא לא התחיל טיפול הוא אמר שלא פנו אליו ואמרתי לו שיפנה בעצמו והוא פנה לשירותי הרווחה באופן יום-יומי עד שנקבעה אתמול פגישה ראשונה ונקבעה גם פגישת המשך – אבקש להציג המסמך לבית המשפט, אותו הצגתי גם לחברי.

נכון שהדברים נעשים מעט בעצלתיים ולא בקצב הרצוי, אבל אני חושבת שכוונה אמיתית יש, שירות המבחן מתרשם מהעדר מוטיבציה והנאשם מספר לי דברים אחרים.

האישיות והקצב של הנאשם הם קצת אחרים ואני לא חושבת שיש כאן ענין של התחמקות או איזשהו זלזול אלא התנהלות אחרת בתוך העולם שלו.

מבחינת ניקיון מסמים הוא נשמר וכל מה שנמסר בינתיים מעיד על כך והוא כאמור ניגש וביצע בדיקה נוספת, שזה היה התנאי המרכזי במסגרת ההסדר שהוצג בזמנו לבית המשפט.

מן ההיבט הטיפולי והעובדה שיש תשתית של הסדר, יש מקום להמשך מעקב של שירות המבחן.

אני שוחחתי בימים האחרונים עם קצינת המבחן ועדכנתי אותה בהתפתחויות ונאמר לי בעל פה שככל שהנאשם אכן יביע מחויבות להליך ובית המשפט יאפשר זאת – הם לא יעמדו בדרך ולהיפך – ישמחו לסייע לו.

הנאשם: הייתי ברווחה פעמיים לפני חודש והייתי אתמול. אני בקשר איתם כל שבוע – פעמיים-שלוש, בלי קשר לכל הילדים שאיתי שיש להם בעיות. יש לי קשר שוטף איתם, בלי קשר לשיחות האישיות איתי.

זה קשה לי לפגוע איתם פגישה, זה לא מהיום למחר.

ברור שאני רוצה טיפול.

ב"כ המאשימה: התיק הזה הוא תיק מאוד ישן שאמור להסתיים והכרעת הדין פה ניתנה כמעט לפני שנה ובסה"כ זה היה אמור להידחות כדי לבחון לאן אנו הולכים מבחינת ההסדר – האם יהיה תסקיר שלילי או חיובי וניתנו לנאשם מספר הזדמנויות ובית המשפט הלך איתו כברת דרך ארוכה. גם אני, בדיון הקודם, בגלל שבית המשפט הלך באיזושהי דרך, הלכתי גם אני במתווה הזה אך עושה רושם שהנאשם לא רוצה לעזור בעצמו, הוא הולך צעד אחד וחוזר שניים, ונראה שהוא מתעתע ברשויות החוק.

אם בית המשפט סבור שכן יש לתת אופציה נוספת לבדיקה, על אף שאנו סבורים שיש לטעון לעונש כבר היום, אז אבקש שיירשם שזו ההזדמנות האחרונה שהוא יקבל ושבדיון הבא יתקיימו הטיעונים לעונש בכל מקרה.

זו באמת ההזדמנות האחרונה שאנו נותנים.

<#5#>

החלטה

נדחה בפעם האחרונה לקבלת תסקיר ובו אינדיקציה לנתון במחלוקת באשר למידת מוכנותו וכוונתו של הנאשם להשתלב בטיפול מתאים – וזאת ליום 7/1/2013, שעה 12:00.

מזכירות בית המשפט תשלח עותק הפרו' לשירות המבחן לצורך עריכת התסקיר.

הנאשם מוזהר בדבר חובת התייצבותו.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ב' חשון תשע"ג, 18/10/2012 במעמד הנוכחים.

נאוה בכור, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/12/2011 הוראה לנאשם 1 להגיש כתב אישום מתוקן נאוה בכור לא זמין
13/12/2011 החלטה מפרוטוטקול נאוה בכור לא זמין
05/03/2012 הוראה למשרד העבודה והרווחה להגיש תסקיר נאוה בכור לא זמין
23/04/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 שינוי מועד דיון 23/04/12 נאוה בכור לא זמין
18/06/2012 הוראה למשרד העבודה והרווחה להגיש תסקיר נאוה בכור לא זמין
15/07/2012 הוראה למשרד העבודה והרווחה להגיש תסקיר נאוה בכור לא זמין
18/10/2012 הוראה למשרד העבודה והרווחה להגיש תסקיר נאוה בכור צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רוטל אהרונוביץ
נאשם 1 אהוד אחוול שירה אנטין