טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 שינוי / הארכת מועד (בהסכמה) 10/07/13

מגן אלטוביה10/07/2013

בקשה מס' 28

בפני

כב' השופט מגן אלטוביה

המבקש:

פקיד שומה כפר סבא

ע"י בא כח עוה"ד קרן יזדי-סופר

פרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי)

נגד

המשיב:

החברה החדשה לניהול מועדון הכדורגל הפועל כפר סבא

ע"י בא כח עוה"ד דוד פיקאז

החלטה

לפני בקשה להורות למשיבה להפקיד בקופת בית המשפט ערובה להבטחת תשלום הוצאותיו של המבקש בערעור אותו הגישה המשיבה אם וככל שידחה הערעור ויפסקו הוצאות לטובת המבקש.

המשיבה מתנגדת לבקשה.

דיון

  1. סעיף 353א לחוק החברות, התשנ"ט – 1999, קובע כי בית המשפט רשאי לחייב חברה שהגישה תביעה ליתן "ערובה מספקת לתשלום הנתבע אם זכה בדין". לכך יש להוסיף כי תקנה 519 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984, החלה בעניינו מכוח הוראות תקנה 9 לתקנות בית משפט (ערעורים בענייני מס הכנסה), התשל"ט – 1978, קובעת אף היא כי בית משפט רשאי לצוות על תובע ליתן ערובה להבטחת הוצאותיו של נתבע.
  2. לעניין אופן יישום ההוראות שלעיל במקרה של ערעור מס הכנסה יש גישה מצמצמת, דהיינו הטלת חיוב בהפקדת ערובה רק במקרים מיוחדים ולצדה גישה פתוחה יותר, ראה דיון בעניין זה בעמ"ה (ת"א) 52714-02-12 אברת-ניהול וסחר בע"מ נ' פקיד שומה תל אביב 4 (פורסם בתקדין). נראה כי בענייננו גם אם אבקש לנקוט בגישה המצמצמת וליתן משקל גדול לזכותה של המשיבה לשטוח את טענותיה במסגרת ההליך כאן, אין מנוס מחיובה בערובה כמבוקש.
  3. בבקשה טוען המבקש כי בשנת 2010 הגישה המשיבה דו"ח סתמי ללא פעילות ומבדיקה שערך עולה כי למשיבה אין כל נכסים או רכוש. עוד טוען המבקש, כי מדו"ח שהגישה המשיבה לשנת המס 2009 עולה כי החזירה את פעילות הניהול שהייתה לה ולמעשה אינה פעילה עוד (סעיפים 4, 5, 16 ו – 17 לבקשה). טענות אלה של המשיב נתמכות בתצהירה של לאורה לרנר, מפקחת בפקיד שומה כפר סבא.

המשיבה הגישה תשובה לבקשה שלא נתמכה בתצהיר. יתר על כן, בתשובתה מעלה המשיבה טיעונים משפטיים לשלילת חיובה בהפקדת ערובה וטענות שיהוי וחוסר תום לב מצד המבקש, אולם לא מצאתי כל התייחסות למצבה הכלכלי של המשיבה או לטענות המבקש ביחס להפסקת פעילותה. במצב דברים זה קיים חשש ממשי כי אם וככל שיידחה הערעור וייפסקו הוצאות לטובת המבקש לא יהיה למבקש ממי להיפרע את ההוצאות שייפסקו לטובתו.

אל מול זכותה של המשיבה לברר בבית המשפט את טענותיה ביחס לשומות שקבע המבקש עומדת זכותם של המבקש והציבור להיפרע בגין הוצאות שהוציא המבקש בניהול הערעור אם וככל שידחה. לפיכך, ומשקיים חשש ממשי אם לא לומר וודאי שלא יהיה למבקש ממי להיפרע את ההוצאות שייפסקו לטובתו אם יידחה הערעור ויפסקו לטובתו הוצאות, נראה כי אין מנוס מחיוב המשיבה בהפקדת ערובה.

  1. על אלה אוסיף, כי ככל שהמשיבה לא תמציא ערובה להבטחת הוצאותיו של המבקש, יהיה בכך כדי לתמוך בחשש שמעלה המבקש שבסופו של הליך לא יוכל לגבות מהמשיבה את חוב המס, ונמצא שהושקעו משאבים וזמן שיפוטי יקר על הליך סרק.

סוף דבר

אני מחייב את המשיבה להפקיד בקופת בית המשפט ערבות בנקאית עצמאית וצמודה למדד בסך 40,000 ₪ להבטחת הוצאות המבקש אם וככל שהערעור (עמ"ה 21581-02-10) יידחה ויפסקו הוצאות לחובת המשיבה.

לא תופקד ערבות בנקאית כאמור בתוך 20 ימים, יידחה הערעור.

מזכירות בית המשפט תמציא את ההחלטה לבאי כח הצדדים

ניתנה היום, ג' אב תשע"ג, 10 יולי 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/04/2012 החלטה מתאריך 18/04/12 שניתנה ע"י מגן אלטוביה מגן אלטוביה לא זמין
10/07/2013 החלטה על בקשה של מבקש 1 שינוי / הארכת מועד (בהסכמה) 10/07/13 מגן אלטוביה צפייה