טוען...

החלטה מתאריך 10/10/12 שניתנה ע"י אבישי זבולון

אבישי זבולון10/10/2012

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נ ג ד

.תומר פארס ת.ז. 066423039

הנאשם

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד – ישי נגר

הנאשם - בעצמו ובא כוחו עו"ד – פנינה בן יוסף

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

משהובא לתשומת ליבי כי טרם ניתנה הכרעת דין בתיק שצורף, ת.פ. 33368-01-10, אבקש להכריע בתיק כעת.

ב"כ הנאשם:

הנאשם מודה בעובדות כתב האישום בת.פ. 33368-01-10.

הנאשם:

אני מודה בעובדות המיוחסות לו בכתב האישום 33368-01-10.

<#2#>

הכרעת דין בת.פ. 33368-01-10

על יסוד הודאת הנאשם בעובדות שבכתב האישום, אני מרשיע אותו בעבירה של תקיפת בת זוג לפי סעיף 382 (ב)(1) + 379 לחוק העונשין התשל"ז – 1977.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ד תשרי תשע"ג, 10/10/2012 במעמד הנוכחים.

אבישי זבולון, שופט

הערת ביהמ"ש: בהסכמת הצדדים, בימ"ש מקריא את תמצית גזר הדין.

הנאשם: לשאלת ביהמ"ש, הנני מצהיר כי איני מחזיק ברישיון נהיגה.

<#4#>

גזר דין

הנאשם הורשע בכתבי האישום שבכותרת כדלקמן:

ת"פ 1055/08- בכתב אישום מתוקן, על פי הודאתו, בעבירה של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית לפי סעיף 7(א)+7(ג) סיפא לפקודת הסמים המסוכנים (נוסח חדש), התשל"ג-1973, בכך שבתאריך 18/8/08 החזיק הנאשם בתוך רכב מסוג יונדאי בסם מסוכן מסוג חשיש במשקל נטו של 19.1942 גרם, לצריכתו העצמית.

ת"פ 26269-02-10 – אשר צורף בהסכמת בית משפט השלום באשדוד, לאחר הרשעה חלקית במסגרת הכרעת דין, בשתי עבירות של תקיפת בת זוג על פי סעיף 379 + סעיף 382(ב))1)לחוק העונשין התשל"ז-1977 (להלן:"חוק העונשין") ועבירת היזק לרכוש במזיד לפי סעיף 452 לחוק העונשין ובעבירת איומים לפי סעיף 192 לחוק העונשין, בכך שבתאריך 10/2/10 דחף את המתלוננת לדירתה, אחז בגרונה, תפס בידה ועיקם אותה ואחר כך בעט ברגלה, תוך שהוא שובר את ציפורניה המלאכותיות וכן בכך כי בתאריך 16/12/09 זרק על המתלוננת אריזת משחה שפגעה בראשה, משך בחולצתה ואיים עליה בכך שאמר לה שלא יהיה לה שקט ולא יהיה לה טוב כי יעשה לה את המוות.

ת"פ 33368-01-10 – בעבירה של תקיפה סתם-בן זוג לפי סעיף 379 + 382 (ב)(1) לחוק העונשין, בכך שבתאריך 13/10/09, תקף את בת זוגו בכך שסטר בפניה, הלם בראשה והשליך עליה תיק. כמו כן כחצי שנה לפני מועד זה, תקף את בת זוגו בכך שסטר לה מספר פעמים, בנוכחות ילדיה הקטינים.

לנאשם הרשעה קודמת בעבירות סמים משנת 2005 , בגינה תלוי ועומד נגדו עונש מאסר על תנאי בר הפעלה למשך 6 חודשים וכן הרשעה מבית משפט לנוער בעבירות רכוש ואלימות משנת 1999 ורישום פלילי נוסף של בית המשפט לנוער , ללא הרשעה, משנת 1998.

ב"כ הצדדים הגיעו להסדר טיעון במסגרתו תוקן כתב האישום בת"פ 1055/08, במסגרתו נמחק הנאשם מס' 1 (אחיו של הנאשם שבפני), תוקנה העבירה של החזקת סם, לצריכה עצמית וכן נמחקו עבירות שיבוש מהלכי משפט והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. הנאשם הופנה לשירות המבחן לקבלת תסקיר בעניינו והצדדים יטענו באופן פתוח. בהמשך, צרף כאמור לעיל הנאשם שני תיקים נוספים של בית משפט השלום באשדוד והצדדים הוסיפו לטיעונים לעונש.

שירות המבחן הגיש מספר תסקירים בעניינו של הנאשם, כשהאחרון מביניהם הוא מיום 26/3/12 ובסופו של יום נמנע מהמלצה טיפולית.

ב"כ המאשימה עתר להשית על הנאשם עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח לתקופה ארוכה ומשמעותית, להפעיל את המאסר על תנאי בן 6 חודשים במצטבר, מאסר על תנאי ארוך, קנס, פסילה בפועל ופסילה על תנאי, זאת נוכח עברו הפלילי הכולל עבירות סמים והעובדה כי הנאשם לא השכיל לנצל את ההזדמנות שניתנה לו על ידי שירות המבחן והעובדה כי יש להוקיע את מעשי האלימות בתוך המשפחה באמצעות ענישה הולמת אשר תרתיע עבריינים אחרים מביצוע עבירות דומות.

ב"כ המאשימה הוסיף וטען כי אין מקום להביא בחשבון את עדותה של המתלוננת אשר ביקשה להקל עם הנאשם, שכן דבריה הובאו כשהיא נמצאת במלכוד על אף האלימות המתמשכת שחוותה מהנאשם במהלך השנים. ב"כ המאשימה הגיש אסופת פסקי דין לתמיכה בטענותיו.

ב"כ הנאשם עתרה להאריך את המאסר המותנה בנוגע לעבירת הסמים, להטיל עונש צופה פני עתיד , מאסר על תנאי, התחייבות ולהימנע מהשתת קנס בשל המצב הכלכלי של הנאשם.

ב"כ הנאשם טענה כי כתב האישום תוקן באופן משמעותי אשר מקל עם הנאשם, עבירת הסמים בוצעה בשנת 2008 ומאז הנאשם לא ביצע עבירות נוספות, הנאשם והמתלוננת השתתפו בטיפול זוגי שתרם לשיתוף פעולה ביניהם וכיום הם חיים יחד עם שלושת ילדיה של המתלוננת ושני ילדיהם המשותפים אחד מהם נולד זה לא מכבר.

כן הוסיפה וטענה, כי הנאשם אמנם התנהג באלימות כלפי המתלוננת אך מדובר ברף הנמוך של עבירות האלימות וכיום מערכת היחסים ביניהם משוקמת וטובה ועונש של מאסר יגרום לנזק למשפחה.

ב"כ הנאשם עתרה לפצל את גזר הדין כך שבנוגע לעבירת הסמים, יוארך המאסר המותנה בר הפעלה, כפי ששירות המבחן מצא לנכון בתחילה ועל אף שהתסקירים שהוגשו בהמשך לא היו חיוביים, זאת בשל אי שיתוף פעולה של הנאשם. ב"כ הנאשם התייחסה לפסיקה שהוגשה על ידי ב"כ המאשימה וטענה כי המקרים אינם דומים לענייננו שכן הם עולים בחומרתם ועל כן אין מקום להשית עונשים דומים.

הנאשם הוסיף בדבריו כי הוא חדל מזה מס' שלוש שנים להשתמש בסמים ומערכת יחסיו עם בת זוגו השתפרה וכיום הוא מגדל את שלושת ילדיה ואת שני ילדיהם המשותפים, על הצד הטוב ביותר ומבקש להתרכז בטיפול במשפחתו ופרנסתה. באשר לשירות המבחן ציין כי מסר בדיקות שתן על פי דרישה מידי שבוע.

המתלוננת הוסיפה ואמרה כי הם התגברו על העבר וכיום הנאשם השתקם והזוגיות שלהם תקינה ולכן ביקשה להקל בעונשו.

בענייננו מדובר בנאשם בן 32, אשר צרף את שלושת התיקים שבכותרת, לאחר שהורשע בעבירות של החזקת סמים לצריכה עצמית ועבירות של אלימות כלפי בת זוג, היזק לרכוש במזיד ואיומים.

כן מדובר בנאשם שיש לו שתי הרשעות קודמות, בין היתר בעבירות רכוש, גניבה וסמים כשהאחרונה היא משנת 2005, בגינה תלוי נגדו עונש מאסר על תנאי למשך 6 חודשים בגין עבירת החזקת סם לצריכה עצמית.

שירות המבחן הגיש מספר תסקירים מהם עולה כי בתחילה, הנאשם לא גילה רצון להשתלב בטיפול והתקשה בשימת גבולות וגיוס משמעת עצמית הנדרשים בתוכנית טיפולית. בהמשך, ביטא הנאשם רצון להשתלב בהליך טיפולי ואולם, בסופו של יום, על אף שילובו בהליך טיפולי, הוא לא התייצב ולא שיתף פעולה עם שירות המבחן.

בתסקיר מיום 29/3/11 ציין שירות המבחן כי הנאשם שב לעמדות המבטאות התנגדות ורמת מוטיבציה ירודה לעריכת שינוי ועל כן נמנע שירות המבחן מהמלצה טיפולית.

בתסקיר מיום 26/3/12, האחרון מבין התסקירים עולה כי בני הזוג פנו לקבל טיפול זוגי באופן פרטי ותיארו את הטיפול כמיטיב ומשפר את דפוסי התקשורת ביניהם ואולם הנאשם לא נמצא מתאים לשילוב בקבוצה באמצעות שירות המבחן בשל חוסר שיתוף פעולה ועל כן נמנע שירות המבחן מהמלצה טיפולית בעניינו.

פסיקת בתי המשפט נוטה להחמיר עם נאשמים המורשעים בעבירות אלימות במשפחה, כפי שאף עולה מהפסיקה אליה הפנה ב"כ המאשימה. מתחם הענישה ההולם עבירות דנן על פי רוב לא יפחת ממס' חודשי מאסר בפועל, בשינויים בהתאם לחומרת נסיבות העבירה בבחינת רמת האלימות שהופעלה כלפי בן הזוג , תוצאותיה ותדירותה.

ביני לבין עצמי התלבטתי רבות לגבי העונש הראוי שיש להטיל בתיק זה. מחד מעשיו של הנאשם כלפי המתלוננת, אשר כללו מספר אירועים, מחייבים הטלת מאסר מרתיע שיהווה מסר חד וברור לנאשם ולחברה כי מעשים כגון אלה הם בלתי נסלחים ומן הראוי כי יושת עונש מאסר בפועל אשר יביע את הסלידה מהם.

זאת ועוד, עומדות לנאשם נסיבות נוספות לחומרה והן העובדה כי מדובר במספר אירועים שבחלקם הוכחשו על ידי הנאשם ואך לאחר ניהול הוכחות הוא הורשע בהם וכן העובדה כי על אף שתלוי נגדו עונש מותנה הוא חזר לבצע עבירת סמים נוספת.

מנגד, עומדות לנאשם נסיבות לקולא, שיש להביאן בחשבון. האחת, העובדה כי בני הזוג השכילו לפנות לטיפול, אם כי המסגרת פרטית לא מפוקחת ומזה תקופה ממושכת, לדבריהם, מערכת היחסים ביניהם חיובית. השניה, העובדה כי אמנם לנאשם עבר פלילי בעבירות אלימות אך אלו בוצעו לפני כעשור שנים בהיותו קטין והשלישית, נסיבות ביצוע עבירות האלימות היו בתקופה בה היה תחת השפעת סמים ואין לנאשם עבירות סמים מאוחרות מזה מס' שנים, מאז שנת 2008 ונראה כי יש בכך כדי לתמוך בדבריו כי חדל מזה מס' שנים משימוש בסמים.

כן הבאתי בחשבון את העובדה כי עונש של מאסר בפועל יפגע במערכת היחסים הזוגית אשר יצרו הנאשם והמתלוננת בתקופה האחרונה, טיפול הנאשם בילדי בת זוגו וילדיהם המשותפים, עניין שמן הראוי כי בית המשפט יתן עליו את הדעת בבואו לגזור את הדין.

בנסיבות האמורות מצאתי כי יהא זה איזון ראוי בין האינטרס לענישה מרתיעה מחד ובין שיקולי שיקום הנאשם מנגד אם ייגזר דינו למאסר בפועל אשר ירוצה בדרך של עבודות שירות תוך הפעלת המאסר המותנה בחופף בצירוף ענישה מרתיעה הצופה פני עתיד.

במכלול שיקולי הענישה הבאתי בחשבון את תיקון כתב האישום, הודיית הנאשם ואת ימי מעצרו ושהייתו בתנאים של מעצר בית מלא, בין היתר, בתנאים של איזוק אלקטרוני.

לאור האמור לעיל, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

1. מאסר בפועל בן 6 חודשים, ללא ניכוי ימי מעצרו, שירוצה בעבודות שירות, בהתאם לתכנית הממונה על עבודות שירות מיום 19.09.12 שתחילתה ביום 03.02.13 , כאשר מובהר לנאשם כי נקיונו מסמים הינו חלק מתנאי עבודות השירות ולצורך כך ילקחו מעת לעת בדיקות שתן.

2 מאסר על תנאי לתקופה של 12 חודשים והתנאי הוא שלא יעבור כל עבירה מהעבירות בהן הורשע בתיק זה, לרבות כל עבירה על פי פקודת הסמים וזאת למשך 3 שנים מהיום.

3 הנאשם יחתום היום על התחייבות בסך 10,000 ₪, שלא לעבור עבירה מהעבירות בהן הורשע בתיק זה למשך שנתיים.

לא יחתום , ייאסר ל 15 ימים.

4 הנני פוסל את הנאשם מלהחזיק או מלקבל רישיון נהיגה למשך 3 חודשים החל מהיום . רשמתי בפני את הצהרת הנאשם כי אינו מחזיק ברישיון נהיגה היום.

5 6 חודשי פסילה על תנאי למשך שנתיים, החל ממועד תום הפסילה בפועל מלקבל ו/או להחזיק רישיון נהיגה והתנאי הוא לבל יעבור כל עבירת סמים על פי פקודת הסמים.

הנאשם יתייצב במועד שנקבע לתחילת ביצוע עבודות שירות במשרדי הממונה על עבודות

השירות בשעה 08:00 במפקדת מחוז דרום שליד כלא באר שבע.

מוצגים – סמים יושמדו בחלוף תקופת הערעור, באם יוגש ערעור בכפוף להחלטה בו.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בתוך 45 ימים מהיום.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ד תשרי תשע"ג, 10/10/2012 במעמד הנוכחים.

אבישי זבולון, שופט

ב"כ הנאשם:

אבקש להורות על החזרת הפקודונות שהפקיד הנאשם ככל שהופקדו.

<#6#>

החלטה

ככל שנותר סכום פקדון בקופת ביהמ"ש, יושב מלוא הסכום לידיו של הנאשם.

<#7#>

ניתנה והודעה היום כ"ד תשרי תשע"ג, 10/10/2012 במעמד הנוכחים.

אבישי זבולון, שופט

קלדנית: אורה+ שרה

הוקלד על ידי אורה איסייב

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/06/2010 החלטה בעניין פיקדון גילת שלו לא זמין
12/07/2010 החלטה גילת שלו לא זמין
25/07/2010 החלטה גילת שלו לא זמין
15/03/2011 החלטה מתאריך 15/03/11 שניתנה ע"י גילת שלו גילת שלו לא זמין
22/11/2011 החלטה אריאל חזק לא זמין
10/10/2012 החלטה מתאריך 10/10/12 שניתנה ע"י אבישי זבולון אבישי זבולון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל אירית חכמון
נאשם 1 תומר פארס פנינה בן יוסף