טוען...

פסק דין שניתנה ע"י חנה קלוגמן

חנה קלוגמן27/07/2014

בפני

כב' השופטת חנה קלוגמן

תובעים

דן רכב ותחבורה ד.ר.ת בע"מ

נגד

נתבעים

1.ירון גדמיש

2.ישיר - איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

התביעה שבפניי עניינה תאונת דרכים שאירעה ביום 15.11.2008 בצומת רעננה צפון בין שני רכבים פרטיים.

התובעת הינה הבעלים של הרכב מסוג יונדאי גטס (להלן: "הרכב") שהיה מעורב בתאונה ואשר נהג בו במועד התאונה מר קשוע, אשר העיד מטעמה בדיון שהתקיים בפניי.

הנתבע 1 היה הנהג ברכב השני (להלן: "הרכב השני") והנתבעת 2 הינה חברת הביטוח שביטחה את הרכב השני.

תמצית טענות הצדדים:

תמצית טענות התובעת:

לטענת התובעת, כפי שהעיד הנהג שנהג ברכב בעת קרות התאונה, הרי שהתאונה אירעה כאשר הנתבע פנה ימינה בצומת רעננה לנתיב הימני ביותר. התובע באותה עת עמד בנתיב שמשמאל לנתיב הימני מתוך כוונה להמשיך לנסוע ישר. הנתבע, שכפי הנראה לקח את הסיבוב במהירות גבוהה פגע במדרכה שבצד הנתיב הימני ביותר, קיבל מכה מהמדרכה ונהדף לעבר רכב התובעת ופגע בו וגרם לו לנזקים כפי שאלה מפורטים בחוות דעת השמאי ומתמקדים בשתי הדלתות בצד הימני של הרכב.

תמצית טענות הנתבעים כפי שהעיד הנתבע:

לטענת הנתבע, הוא אכן נסע בנתיב הימני ביותר , אך התאונה אירעה כאשר נהג התובעת שנסע בנתיב שמשמאלו ביקש לעקוף את פקק התנועה שהיה בשני הנתיבים מהם ניתן לנסוע ישר בלבד. לצורך עקיפת הפקק ביקש נהג התובעת לעבור לנתיב הימני בו נסע הנתבע, אך לא הצליח להיכנס לנתיב ופגע בנתבע שנסע באותו נתיב. פגיעה זו גרמה לנתבע, אשר ניסה לסטות ימינה למנוע את התאונה, לפגוע במדרכה שמימינו.

דיון והכרעה:

אין מחלוקת בין הצדדים על כי התאונה אירעה בצומת רעננה צפון. הם אף אינם חלוקים במיקום הרכבים לפני קרות התאונה, דהיינו שנהג התובעת נסע בנתיב הימני מבין הנתיבים מהם ניתן לנסוע ישר ואילו הנתבע נסע בנתיב הימני ביותר, ממנו ניתן לפנות ימינה. המחלוקת מתמקדת בשאלה מי מהרכבים סטה למסלול נסיעתו של חברו. בעוד נהג התובעת טוען כי בעת התאונה היה בעמידה ורכב הנתבע נהדף לעברו, הרי שהנתבע טוען , שנהג התובעת היה זה שסטה לנתיב נסיעתו בעת שניסה לעקוף את הפקק בנתיבים הנוסעים ישר.

בדיון שהתקיים בפניי העידו שני הנהגים בלבד, אשר כל אחד מהם חזר על גרסתו. אף אחד מהצדדים לא זימן עדים נוספים . נהג התובעת לא זימן את הנוסעים שהיו איתו ברכב ואלו הנתבע לא זימן את אותם עוברי אורח שדברו אתו מיד לאחר התאונה.

לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי בחומר הראיות וכתבי בית הדין אשר הוצגו בפניי, מצאתי כי מדובר במקרה של גרסה מול גרסה, ללא תימוכין אובייקטיבים נוספים המטים את הכף לצד זה או אחר. לאור האמור לעיל לא מצאתי כי התובעת הרימה את נטל ההוכחה הרובץ עליה כתובעת.

סוף דבר:

לאור האמור לעיל אני דוחה את התביעה, אך לאור ההנמקות ללא צו להוצאות.

ניתן היום, כ"ט תמוז תשע"ד, 27 יולי 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/07/2014 פסק דין שניתנה ע"י חנה קלוגמן חנה קלוגמן צפייה