טוען...

הוראה למאשימה 1 להגיש דו"ח ביצוע מהמשטרה

חגי טרסי15/11/2012

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

חואן גואברה

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד נויה שטרק

הנאשם וב"כ - עוה"ד שירה אנטין

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

הנאשם נמצא כאן. לדבריו עבר תקופה מאוד קשה בחודשים האחרונים עבד בכמה עבודות במקביל. אם הבנתי נכון היה ריב משפחתי בגללו נאלץ לעזוב את מקום מגוריו הקבוע והתגורר במקומות זמניים. כעת הרוחות נרגעו והוא חזר לבית אימו באופקים.

אני מציע להמיר את עבודות השל"צ בקנס, על אף שמבחינתו זה העונש הכי קשה כרגע. זה מה שניסינו למנוע מלכתחילה בענישה כפי שהוסכמה אבל מכיוון שהעבודות לא בוצעו עד כה ברובן זוהי אפשרות אחת. אפשרות אחת לאפשר לו הזדמנות אחרונה ונוספת. אין לו התנגדות עקרונית. זה נבע ממצב נתון של חייו ולא מתוך חוסר נכונות או חוסר רצון. בשים לב לעובדה שמדובר בתיק יחיד, רף האלימות, חלוף הזמן כל אלה ענישה ברף אחר אינה הולמת. בינתיים הנתק בינו לבין המתלוננת נמשך, הוא ממשיך לראות את הילד באמצעות גורמים שלישיים מהמשפחה שלה שמאפשרים לו לראות אותו. הוא מגיע מאופקים לנתניה ומאז שנת 2009 כמובן לא נפתח שום תיק.

ב"כ המאשימה:

כבר בטיעונים לעונש התביעה ערכה איזון בעתירה העונשית בין חומרת העבירה לבין הבעייתיות שעלתה בתסקיר לבין העדר עבר כאשר סברנו שיש צורך בענישה מוחשית בדמות של"צ. התנהגות הנאשם עד כה מלמדת על זלזול בוטה. אין בדברי חברתי כדי להצדיק כי למעלה משנה הנאשם מתעלם מגזר הדין שניתן בעניינו, מבצע מספר שעות ספורות בלבד. למעשה כן נתנו הזדמנויות בדרך והנאשם לא השכיל לנצל את ההזדמנויות ואנו סבורים שיש לעצור את הדבר הזה. לא נכון לקנות את עונש השל"צ בקנס כספי ויש להמיר בעונש של מאסר שיכול וירוצה בעבודות שירות בהתאם לאותם שעות שנקבעו מלכתחילה.

הנאשם:

אני באמת מצטער. היה בלגן במשפחה שלי. לא גרתי באופקים, גרתי אצל חברים בבאר שבע. אחר כך חזרתי לאופקים, אני יודע שזה לא בסדר שלא עשיתי עבודות שירות אני מצטער.

<#3#>

החלטה

לפני בקשת שירות המבחן להפקעת צו השל"צ. הנאשם הורשע על פי הודאתו בכך שבאוקטובר 2009 קילל את בת זוגו לשעבר וסטר בפניה. בהעדר הרשעות קודמות ולאחר שהתקבל בעניינו תסקיר, נגזר על הנאשם עונש מאסר על תנאי, חתימה על התחייבות ו-100 שעות של"צ, תוך אימוץ הסדר טיעון שגובש בעניינו. גזר הדין ניתן בחודש ספטמבר 2011 ואף על פי כן ביצע הנאשם עד היום 5 שעות של"צ בלבד, זאת על אף שבחודש יוני האחרון ניתנה לו הזדמנות לבצע עבודות בקצב אינטנסיבי וכך להימנע מאפשרות ההפקעה.

בהתחשב בהזדמנויות שכבר ניתנו לנאשם ובהסברים הבעייתיים שסופקו, אינני סבור כי יש לאפשר פעם נוספת לנאשם ארכה לביצוע עבודות השל"צ. לפיכך, יש להפקיע את צו השל"צ והשאלה היא איזה עונש יוטל במקום צו זה. בהתחשב בעבר הנקי ובפרק הזמן שחלף מאז ביצוע העבירה מבלי שנשנתה לא אטיל מאסר בפועל אך על הנאשם יוטל קנס אשר ישקף את פרק הזמן המשמעותי שנותר לו לביצוע עבודות השל"צ.

לאור האמור לעיל אני מורה על הפקעת צו השל"צ ומחייב את הנאשם בתשלום קנס בסך 2,500 ₪, אשר ישולם ב-4 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, החל מיום 10.1.13. לא ישולם הקנס, יאסר הנאשם למשך 50 ימים.

<#4#>

ניתנה והודעה היום א' כסלו תשע"ג, 15/11/2012 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/11/2012 הוראה למאשימה 1 להגיש דו"ח ביצוע מהמשטרה חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מירית בן מיור
נאשם 1 חואן גואברה שירה אנטין