טוען...

החלטה מתאריך 12/12/12 שניתנה ע"י ענת זינגר

ענת זינגר12/12/2012

בפני

כב' השופטת ענת זינגר

תובע

ג'ורג' צבאט

נגד

נתבעים

1. מגדל חב' לביטוח

2. אליאס פרחאת

3. איילון חברה לביטוח בע"מ

החלטה

ב"כ הנתבעים לא טרחו להתייצב לדיון שנקבע ליום 19.11.12. האמור הינו על אף שהדיון נקבע בהמשך לעמידת ב"כ נתבעים 3-2 כי יפסקו הוצאות למרשיו, חרף הסכם פשרה אליו הגיעו יתר הצדדים.

בהעדר התייצבות כאמור, אושר הסכם הפשרה ולא נפסקו הוצאות.

ב"כ נתבעים 3-2 מבקש לבטל פסק הדין, לקיים דיון ולפסוק כעת הוצאות מרשיו. לטעמו יש לעשות כן אפילו אם הדבר יחייב את שמיעת התיק במלואו.

אף מבלי שאדרש לכך שאין לצד זכות קנויה לקיום דיון נוסף, מקום בו עלה כי היעדרותו מהדיון יסודה במחדלו (נטען לתקלה, בעטיה - "ככל הנראה" עקב כשל מערכות מחשוב, לא סונכרן הדיון ליומן האלקטרוני), מכל מקום - נראה כי אין עוד צורך בקיום דיון. ביסוד האמור עומדת העובדה שניתנה לצדדים אפשרות לעלות כלל טענותיהם בכתב וכך אכן עשו.

לגופם של דברים, אין מקום לקבל הבקשה להשית הוצאות על נתבעת 1;

הנתבעת 1 הפנתה בתחשיב נזקה לכך שהתובע העלה גרסאות שונות באשר לאופן שבו ארעה התאונה ומטעם זה ביקשה כי הבירור ימוצה. התובע הוא שבחר לפעול לתיקון תביעתו ולצירוף הנתבעים הנוספים, בשים לב לאותן טענות.

יש ליתן את הדעת לכך שבהיות התובע במקום התאונה, חזקה עליו כי ידע כיצד ארעה התאונה ואם עמד על גרסתו, לא היה מקום שיתקן תביעתו.

כאשר בסופו של יום הסכימה נתבעת 1 לשלם הפיצוי גם ללא מיצוי הבירור המשפטי וכאשר היא מתנה ההסכמה המאפשרת שלא להשלים אותו בירור עד תום, בכך שלא תפסקנה הוצאות כנגדה – יש מקום להביא בכלל השיקולים גם את בזבוז הזמן השיפוטי אשר עשוי להיגרם.

כשם שטוענת נתבעת 3 כי נתבעת 1 יכלה לפעול לקבלת תיק המשטרה, נראה כי אף היא יכלה לעשות כן, מידית עם קבלת התביעה המתוקנת ובטרם נכנסה להוצאות נוספות.

לא אחת מוגשות בקשות למתן ארכה להגשת כתב הגנה, כדי להשלים בירורים ממין זה.

מקום בו צד לא התייצב בסופו של יום לדיון שנקבע לבקשתו (אפילו אם ביסוד האמור תקלה זו או אחרת במשרדו), מקום בו גם אותו צד יכול היה להקדים בירורים ולחסוך בהוצאות, מקום בו לא נערך בסופו של יום בירור משפטי באשר לחבות ועת שהעתרות לבקשה תגרום לבזבוז זמן שיפוטי יקר - איני מוצאת להיעתר למבוקש.

יוער כי אף אם היה מקום להשית הוצאות, היה זה כאמור על התובע (דבר שלא התבקש).

כמו כן, היה מקום להשית במקביל הוצאות בגין בזבוז זמנו של בית המשפט, עת נערך לדיון אליו לא הייתה התייצבות וכן בגין בזבוז זמנו של ב"כ התובע, אשר התייצב במועד שנקבע.

למען הסר ספק, אין ממש בהנחת ב"כ המבקשים כי - "ביסוד החלטת בית המשפט שלא לפסוק הוצאות עמדה ההנחה שהנתבעים זנחו בקשתם" (ר' עמ' 3 בהתייחסותם האחרונה).

ההחלטה תשלח לצדדים.

ניתנה היום, כ"ח כסלו תשע"ג, 12 דצמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
31/08/2009 החלטה כרמי מוסק לא זמין
11/11/2009 החלטה כרמי מוסק לא זמין
09/02/2010 החלטה כרמי מוסק לא זמין
16/03/2010 החלטה מתאריך 16/03/10 שניתנה ע"י עבאס עאסי עבאס עאסי לא זמין
26/04/2010 החלטה על בקשה של תובע 1 כללית, לרבות הודעה טיעונים משלימים 26/04/10 מרדכי בורשטין לא זמין
26/04/2010 הוראה לבא כוח תובעים להגיש חוו"ד מומחה מרדכי בורשטין לא זמין
12/12/2012 החלטה מתאריך 12/12/12 שניתנה ע"י ענת זינגר ענת זינגר צפייה