טוען...

החלטה על בקשה של תובע 1 תיקון כתבי טענות 13/08/13

עמית כהן13/08/2013

בקשה מס' 15 + 18

תאריך: 13 אוגוסט 2013

בפני: כב' שופט עמית כהן

המבקש

תאודור פלקין

נגד

המשיבים

1. מפעל עוף ברכה בע"מ ואח' (הנתבעים)

2. קן פיננסי יחיאל מאור בע"מ (צד ג')

החלטה בבקשה לתיקון כתב תביעה

  1. התובע מבקש לתקן את כתב התביעה על ידי צירוף חוות דעת פסיכיאטרית. בהתאם לחוות הדעת הפסיכיאטרית אשר צורפה לבקשה, נגרמה לתובע נכות נפשית צמיתה בשיעור 20%.
  2. המשיבים (הנתבעים וצד ג') התנגדו לתיקון כתב התביעה, בין השאר בשל כך שלטענתן התובע לא נתן הסבר מניח את הדעת מדוע לא טען לנכות בתחום הנפשי, לא בכתב התביעה המקורי ולא בתחשיבי הנזק שהוגש מאוחר יותר.

דיון

  1. מאחר שמדובר בתובענה אשר הוגשה בשנת 2010, קבעתי בהחלטתי מיום 13.5.13: "בטרם גיבשתי את דעתי באופן סופי, נראה נוכח העובדה שמדובר בתובענה אשר הוגשה בשנת 2010, התקיימו כבר שני קדמי משפט בתיק והתיק לא התקדם כפי שהיה צריך להיות, עקב מחדלים שונים, לא נראה נכון לאפשר תיקון כתב התביעה בשלב זה ...". למרות זאת, בחר התובע לבקש לתקן את כתב התביעה במקום לבקש להפסיקה.
  2. לאחר שעיינתי בבקשות ובתגובות השונות אשר הוגשו על ידי הצדדים, הגעתי למסקנה, למרות החלטתי הנ"ל, כי יש להתיר לתובע לתקן את כתב התביעה, אולם, לנוכח התנהלותו יש להתנות את התיקון בתשלום הוצאות לטובת המשיבים.

משמעות הרשות לתקן את התביעה היא שלמרות שמדובר בתובענה אשר הוגשה בשנת 2010 ואשר עד היום, למרות 2 קדמי משפט, טרם ניתן היה להתחיל לדון בה לגופה, יהיה צורך להתחיל לשמוע את התובענה מראשיתה, דבר שיגרום להתארכות ההליכים עוד זמן רב. בנוסף, אני מסכים עם המשיבים שהתובע לא נתן הסבר מניח את הדעת מדוע לא הוגשה התובענה מלכתחילה עם טענה לנכות בתחום הפסיכיאטרי.

אולם, למרות זאת, נוכח טענות התובע והנכות הפסיכיאטרית הנטענת, אין טעם להמשיך לדון בתובענה כפי שהיא וכדי שניתן יהיה לדון במחלוקת במלואה, נראה לי שאין ברירה אלא להתיר את תיקון כתב התביעה.

נוכח דרך התנהלות התובע והעיכובים הרבים שהוא גורם בהתנהלות התובענה, לא תקבל התובענה קדימות על גבי תיקים אחרים אשר הוגשו אחריה.

אולם, נוכח האמור לעיל, התיקון יהיה בכפוף לתשלום הוצאות המשיבים.

הוראות להמשך ההליך

  1. קובע לקדם משפט מורחב ליום 16.6.14 בשעה 09:00. התובע יתייצב לדיון בעצמו.

על מנת לקדם את התיק, במועד זה ישמעו חקירות הפסיכיאטרים (בהנחה שהתובע ישלם את ההוצאות במועד וכתב התביעה יתוקן). כל אחד מהצדדים אחראי להתייצבות הפסיכיאטר מטעמו.

  1. בשל דרך התנהלותו, ישלם התובע את הוצאות המשיבים בסך 2,000 ₪ לכל אחד מהם (2,000 ₪ לנתבעים ו- 2,000 ₪ לצד ג'). בסכום ההוצאות הבאתי בחשבון את מחדליו הרבים של התובע, אשר גרמו לבזבוז זמנם של המשיבים, כולל הגשת כתב התביעה המתוקן (בפעם השנייה), אותו ניתן היה להגיש מלכתחילה.

ההיתר לתיקון כתב התביעה מותנה בתשלום ההוצאות. עד ליום 30.9.13 יודיע התובע על תשלום ההוצאות למשיבים, שאם לא כן יחשב הוא כמי שוויתר על תיקון כתב התביעה.

  1. כתב התביעה המתוקן מתקבל, בכפוף לתשלום ההוצאות כמפורט לעיל. ביחד עם הודעתו על תשלום ההוצאות למשיבים, יגיש התובע את כתב התביעה המתוקן, על נספחיו, קריא (ולא כפי שהוגש עם הבקשה לתיקון כתב תביעה), והמזכירות תסרוק את כתב התביעה המתוקן אשר יוגש לתיקיית כתבי טענות ואת חוות הדעת הפסיכיאטרית לתיקיית חוות דעת.

תשומת לב התובע כי בהתאם לפסק הדין החלקי מיום 20.3.13, נמחקה התביעה נגד אבי מלכה, ועל כן עליו להגיש את כתב התביעה המתוקן נגד הנתבעים הקיימים, ללא מר מלכה. כמו כן, תשומת לב התובע כי מלבד הוספת טענה בדבר נכות פסיכיאטרית, אין הוא רשאי שיהיו תוספות או שינויים אחרים כלשהם בכתב התביעה המתוקן.

  1. יתר הצדדים (המשיבים וצד ד'), רשאים לתקן את כתבי הגנתם עד ליום 31.12.13. ביחד עם כתב ההגנה המתוקן, רשאים יתר הצדדים להגיש חוות דעת רפואית נגדית, אם כך ירצו.

תשומת לב יתר הצדדים כי אם ברצונם להגיש חוו"ד פסיכיאטרית נגדית, עליהם לעשות זאת עד ליום 31.12.13.

  1. התובע יגיש ראיותיו בתצהירים, עם העתק ישירות לצד שכנגד, עד ליום 2.3.2014.

התצהירים יהיו קצרים ותמציתיים ולא יכללו עדות שמיעה או עדויות בלתי קבילות אחרות עפ"י דין.

בד בבד עם הגשת תצהירי העדויות יגיש התובע תיק מוצגים, אשר בו יכללו כל המסמכים עליהם מתכוון הוא מגיש להסתמך במהלך המשפט. כל עמודי המוצגים יסומנו במספרים (כל עמוד בנפרד), וההפניה למוצגים תהא לפי מספר העמוד.

אם מתנגד מי מהצדדים האחרים להגשת מסמך, בין שצורף לתצהיר ובין שצורף לתיק המוצגים יודיע על כך לצד שכנגד תוך 14 יום וככל שהצדדים לא יגיעו להסכמה באשר להתנגדויות, יגיש הצד המתנגד תוך 14 יום נוספים את התנגדותו בפני בית משפט.

לא תורשה השמעת עדות שלא הוגשה בתצהיר או הגשת מוצג שלא נכלל בתיק המוצגים, אלא ברשות ביהמ"ש. אם מבקש התובע להזמין עד שאינו בשליטתו יגיש במועד הקבוע להגשת התצהירים מטעמו בקשה לזימון העד, בה יפורטו פרטי העד, מדוע לא ניתן לקבל ממנו תצהיר ותמצית עדותו.

  1. הצדדים יגישו תחשיבי נזק, התובע עד ליום 2.3.14 ויתר הצדדים עד ליום 31.3.14.

התובע יפנה למוצגים בתיק המוצגים, לפי סימונם. הצדדים האחרים יצרפו לתחשיבי הנזק מטעמם את כל המסמכים עליהם הם מסתמכים, מסומנים במספרים (כל עמוד בנפרד). הנתבעים יגישו, בהתאם לצורך, חוות דעת אקטוארית ביחס לתגמולי הביטוח הלאומי.

ניתנה היום, ז' אלול תשע"ג, 13 אוגוסט 2013, בהעדר הצדדים.

055706345

עמית כהן, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/05/2010 החלטה על בקשה של תובע 1 כללית, לרבות הודעה תגובת התובע 17/05/10 יניב בוקר לא זמין
02/08/2012 הוראה לתובע 1 להגיש תחשיב נזק מהתובע עמית כהן לא זמין
13/08/2013 החלטה על בקשה של תובע 1 תיקון כתבי טענות 13/08/13 עמית כהן צפייה
25/06/2014 החלטה על הודעה בקשר לעמדת הנתבעת בקשר עם מיצוע הנכויות 25/06/14 עמית כהן צפייה
28/04/2015 החלטה על בקשה דחופה מטעם הנתבעים 1,3 ו-4 עמית כהן צפייה