טוען...

גזר דין מפרוטוקול מתאריך 26/02/14

יעל פרדלסקי27/02/2014

בפני כב' השופטת יעל פרדלסקי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

נתנאל יאמין

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד רעות בר-טוב ומר דורון מימון, מתמחה

ב"כ הנאשם – עו"ד גיל פרידמן

הנאשם - בעצמו

<#5#>

גזר דין

  1. ביום 21.10.10 במסגרת הסדר דיוני, הורשע הנאשם על יסוד הודאתו בעובדות כתב אישום מתוקן, בביצוע עבירה של החזקת סכין שלא כדין, עבירה לפי סעיף 186(א) לחוק העונשין, התשל"ז- 1977 והופנה לקבלת תסקיר שירות מבחן.
  2. מעובדות כתב האישום המתוקן בהן הודה הנאשם, עולה כי ביום 8/8/09 בשעה 01:40 או בסמוך לכך, בדרך משה דיין, בכניסה לעיר יהוד, החזיק הנאשם ברכבו בשני סכינים הניתנות לקיבוע ולא הוכיח כי החזיקן למטרה כשרה.
  3. מתסקירי שירות המבחן, אשר מטעמי צנעת הפרט לא אפרטם עולה, כי הנאשם השתלב בטיפול ביחידה לנפגעי סמים ביהוד, סיים בהצלחה את התוכנית הטיפולית במלואה, וממשיך לשתף פעולה עם גורמי הטיפול המעורבים בעניינו. שירות מבחן התרשם, כי הנאשם בעל נכונות לעריכת שינוי חיובי במצבו ובחייו. להערכת שירות המבחן, הטלת עונש מאסר לרבות בעבודות שירות, בעיתוי חייו הנוכחי, עלולה לפגוע בהישגיו הטיפוליים והשיקומיים, ובאופן זה לפגוע באיזון שהשיג עד כה הנאשם בחייו ולהעצים את רמת הסיכון להישנות הסתבכויותיו עם החוק בעתיד. שירות מבחן המליץ להעמיד את הנאשם בצו מבחן בתנאי של המשך טיפול במסגרת היחידה לנפגעי סמים ביהוד, וזאת לצורך חיזוק הישגיו הטיפוליים, ובמטרה לאפשר לנאשם, להמשיך ולהסתייע בהתמודדותו עם קשיים ולחצים בעת השתלבותו המחודשת בחיי החברה והתעסוקה. בנוסף, על מנת להציב גבול להתנהגותו ולהדגיש את הפסול במעשיו כעונש חינוכי-קונקרטי, המליץ שירות מבחן על הטלת 150 שעות שירות לתועלת הציבור.
  4. לאחר ששמעתי שבכוונת המאשימה לעתור להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל שירוצה מאחורי סורג ובריח, ומבלי לקבוע עמדה לעניין העונש, הפניתי את הנאשם לקבלת חוות דעת מטעם הממונה על עבודות שירות.
  5. מחוות הדעת מטעם הממונה על עבודות שירות עולה, כי הנאשם כשיר לבצע עבודות שירות.
  6. ב"כ המאשימה הגישה גיליון הרשעות קודמות של הנאשם (ת/1) ולוח צילומים של הסכינים שנתפסו ברכב של הנאשם (ת/2) וטענה בטיעוניה לעונש, כי נסיבות ביצוע העבירה חמורות, לנאשם הרשעות קודמות לרבות הרשעות בעבירות של החזקת סכין שלא כדין ואלימות, כשפוטנציאל של השימוש בסכין גבוה לאור השימוש שעשה הנאשם בעבר בסכין, כדי לפגוע באחר ועתרה להטיל על הנאשם מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, מאסר על תנאי וקנס. עוד טענה, כי אין להקל בעונשו של הנאשם לאור חלוף הזמן, שכן הכרעת הדין ניתנה לפני כ-3 שנים, והדחיות ניתנו לקבלת תסקירים משלימים וחוות דעת משלימות.
  7. ב"כ הנאשם, עתר בטיעוניו לעונש להטיל על הנאשם מאסר על תנאי ולחילופין, עתר להטיל על הנאשם צו של"צ. ב"כ הנאשם הגיש מסמכים ופסיקה וטען, כי הנאשם ערך שינוי משמעותי בחייו, עבר הליך גמילה ממושך ועובד לאחר ששנים רבות, בהן לא עבד ומפרנס את משפחתו, לאחר שאביו נפטר בפתאומיות. עוד עתר להתחשב במועד ביצוע העבירה, בקבלת האחריות ע"י הנאשם ובמצב הכלכלי הקשה של הנאשם.
  8. הנאשם עתר לבית משפט להתחשב בו וציין, כי עבר הליך טיפולי והוא נקי מסמים יותר משנתיים. עוד עתר, להתחשב בכך שהוא ואחיו מפרנסים את המשפחה לאחר שאביו נפטר ובהליך השיקום שעבר, ולא להטיל עליו מאסר בפועל.
  9. הנאשם הורשע כאמור בביצוע עבירה של החזקת סכין שלא כדין. המחוקק הביע עמדתו לחומרת העבירה בה הורשע הנאשם בקבעו כי מדובר בעבירה מסוג פשע. הפסיקה הביעה עמדתה לחומרת העבירה בקבעה, כי עבירה של החזקת סכין שלא כדין הפכה למכת מדינה, אשר מכונה בפסיקה "תת תרבות הסכין", אשר משמשת כדרך לפתרון סכסוכים, בין מהותיים ובין שוליים. כיש להגן על שלום הציבור, ולמגר תופעה קשה ומסוכנת זאת ולנהל מלחמת חורמה בתופעה שפשטה, באמצעות ענישה מחמירה המעבירה מסר ברור וחד משמעי.
  10. בבואי לגזור את דינו של הנאשם, עמדו לנגד עיניי עמדת המחוקק והפסיקה, גיליון הרשעותיו הקודמות של הנאשם, ממנו עולה שלנאשם הרשעות קודמות, מבית משפט לנוער בעבירות כנגד שוטרים, רכוש, אלימות, החזקת סכין שלא כדין ועבירות תעבורה, כשההרשעה האחרונה של הנאשם היא משנת 2007 על עבירות שבוצעו בשנת 2005.

עוד עמדו לנגד עיניי הודאת הנאשם, קבלת האחריות, החיסכון בזמן שיפוטי, חלוף הזמן נסיבותיו האישיות של הנאשם ובעיקר ההליך הטיפולי והשיקומי שעבר הנאשם, כפי שעולה מתסקירי שירות מבחן.

13. לאחר ששקלתי את טיעוני ב"כ הצדדים, את דברי הנאשם ועיינתי בפסיקה, בתסקירי שירות מבחן ובמסמכים שהוגשו, ולאחר ששקלתי את מכלול השיקולים, כשלנגד עיניי רוח תיקון 113 לחוק העונשין, שאינו חל על תיק זה, החלטתי לגזור על הנאשם את העונשים הבאים:

א. 6 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של 3 שנים, והתנאי הוא שלא יעבור על עבירה של החזקת סכין שלא כדין.

ב. קנס בסך 1,500 ש"ח או 15 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב-3 תשלומים חודשיים שווים ורצופים החל מיום 1/4/14. אי תשלום שיעור אחד במועדו, יעמיד את היתרה לפירעון מיידי.

ג. פיקוח שירות מבחן לשנה.

ד. 150 שעות שירות לתועלת הציבור, על פי תכנית שתוגש על ידי שירות מבחן לבית משפט בתוך 30 יום .

מובהר לנאשם, כי אם לא ימלא את הוראות שירות מבחן, לרבות, המשך טיפול במסגרת היחידה לנפגעי סמים ביהוד ו/או לא יבצע את עבודות השל"צ במלואם ו/או יעבור עבירה בתקופת המבחן ו/או השל"צ, יוחזר ענינו לדיון בבית משפט וניתן יהיה לגזור מחדש את עונשו.

הסכינים יושמדו.

זכות ערעור תוך 45 יום לביהמ"ש המחוזי.

מזכירות ביהמ"ש תשלח עותק של גזר הדין לממונה על עבודות שירות ולשירות המבחן .

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אדר תשע"ד, 26/02/2014 במעמד הנוכחים.

יעל פרדלסקי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/05/2012 הוראה לנאשם 1 להגיש תסקיר יעל פרדלסקי לא זמין
06/02/2014 החלטה על בקשה של נאשם 1 שינוי מועד דיון 06/02/14 יעל פרדלסקי צפייה
27/02/2014 גזר דין מפרוטוקול מתאריך 26/02/14 יעל פרדלסקי צפייה
06/04/2014 החלטה מתאריך 06/04/14 שניתנה ע"י יעל פרדלסקי יעל פרדלסקי צפייה
06/05/2014 החלטה 06/05/2014 לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל דרור שורץ
נאשם 1 נתנאל יאמין גיל פרידמן