טוען...

החלטה

שירלי דקל נוה11/09/2012

בפני כב' השופטת שירלי דקל נוה

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אליאור בובי

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד איריס מוריץ

הנאשם הובא ע"י שב"ס

ב"כ הנאשם עו"ד שילה דורפמן

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הדיון קבוע לשעה 12:00, השעה 12:15, אין התייצבות לנאשם או לבא כוחו, אין מניעה מבחינתי להמתין כי קבוע לי תיק נוסף להוכחות.

ב"כ הנאשם:

השעה 13:00, סברתי בטעות שהדיון נקבע לשעה 13:00.

ביהמ"ש מוסר לב"כ הצדדים עותק מחוות דעת הממונה על עבודות השירות.

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

הנאשם הודה במסגרת הסדר טיעון בתיק הנוכחי בעבירות של איומים והחזקת סכין, לתיק זה הוא צרף, הודה והורשע בעבירות של הפרת הוראה חוקית, היזק לרכוש, איומים. מציגה את ההסדר שהושג בין הצדדים. עמ' 9 לפרוטוקול. הנאשם יליד 89', לחובתו הרשעה קודמת אחת בשתי עבירות, הכשלת שוטר והעלבת עובד ציבור מ שנת 2009, מגישה ר"פ, מסומן טל/1.

כתבי האישום בהם הודה והורשע מיחסים לו עבירות שאינן קלות, העבירות הן מ שנת 2009, בכתבי האישום מיוחסות לו עבירות שחלקן הן עבירות אלימות מילולית ועבירות כלפי רכוש. בעברו של הנאשם אין עבירות כאלה, אין הרשעות כאלה. מנסיבות תיק זה ומבלי למעט בחומרת העבירות, נעתור להשית עליו מאסר בפועל בן 6 חודשים שירוצה בעבודות שירות בהתאם לחוו"ד הממונה המונחת בפני בימ"ש, כן נעתור להשית עליו עונש צופה פני עתיד, מאסר על תנאי להמנע מכל עבירת אלימת איומים, וכל עבירה נוספת במסגרת התיקים שצורפו, לרבות נסיון או סיוע, וכן להטיל עליו קנס כספי מוסכם בסך 2000 ₪. זה ההסדר אשר בנסיבות הוא סביר והגיוני ונבקש לכבד אותו.

לגבי המוצגים, אבקש את הסכין להשמיד, ואת אותם מוצרי חשמל שנתפסו שקית ובה חלקי מכונת תספורת שבורה עם חוטים ומטען להשמיד ואת החתיכות טלפון נייד להשמיד גם כן.

ב"כ הנאשם טוענת לעונש:

נבקש גם כן לכבד את הסדר הטיעון. עסקינן בתיק שנסיבותיו מורכבות למדי, משולש אישי בין הנאשם אחיו ואשת האח לשעבר. אשתו לשעבר של האח גרמה לסכסוך בין האחים, שהלך והסלים. לא מדובר באדם שהוא אלים בדרך כלל, מדובר במשפחה קשת יום מאד, יש אם חד הורית, 5 ילדים, אחת מהן קטינה, 4 גרים עם האם שמוכרת כנכה בשעור 100% ע"י המל"ל, כולם מנסים לעזור בפרנסת האם, מדובר באירוע שהותיר צלקות לא מעטות על כל המשפחה ולכן שחשבנו שראוי לסיים בהסדר טיעון, נבקש לאמץ את חוו"ד הממונה ונבקש לשלם את הקנס בתשלומים נוכח המצב הבאמת גרוע, הכלכלי של המשפחה.

הנאשם:

אני מצטער על כל מה שהיה. ורוצה להתחיל בדרך חדשה. אני ואחי עובדים כיום ביחד, הוא פתח עסק. אני מבין את הסברו של ביהמ"ש כי במאסר בדרך של עבודות שירות מדובר בתנאי העסקה קפדניים ונוקשים, וכל חריגה מכללית אלה יש בה כדי להפסיק את עבודות השירות וריצוי העונש במאסר ממש. אמרו לי את זה ואני מוכן. הפקדתי 500 ₪, אבקש לקזזם לטובת הקנס.

<#3#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו, ובמסגרת הסדר, בכתב האישום בעבירות של איומים והחזקת סכין. עפ"י עובדות כתב האישום בתאריך 25.11.09 הנאשם הגיע למקום עבודתו של אחיו, המתלונן, ואמר למתלונן לצאת החוצה כדי שידברו ביניהם. המתלונן לא היה מעוניין לדבר עם הנאשם ובתגובה הנאשם איים על אחיו בפני עובד שהיה נוכח במקום. בהמשך הנאשם הוציא אולר, פתח את הסכין ואיים על המתלונן כי ידקור אותו ויכנס למאסר.

כמו כן, בהתאם לבקשת הנאשם בהודאתו, צורף ת"פ 24736-01-11 של בימ"ש זה, שעניינו עבירות של הפרת הוראה חוקית, היזק בזדון ואיומים, והכולל שני אשומים.

על פי האישום הראשון, בתאריך 26.11.09 נקבע תנאי שחרור במסגרת מעצר ימים, באותו יום מייד ובסמוך לאחר הדיון, נכנס הנאשם לבית על מנת לאסוף חפצים אישיים ותוך כדי כך שבר מכונת תספורת וטלפון נייד השייכים למתלונן וקרע מזרון זוגי, וזאת תוך הפרת הוראה חוקית של ביהמ"ש.

עפ"י האישום השני, בתאריך 13.1.10 הנאשם איים על המתלונן בפני אמו, וכל זאת בניגוד להוראה החוקית של ביהמ"ש.

הצדדים הגיעו להסדר לפיו עתרו במשותף כי יוטלו על הנאשם 6 חודשי מאסר, אשר יכול שירוצו בדרך של עבודות שירות, אם הנאשם יתקבל לעבודות שירות, וכן יוטל עליו מעצר על תנאי וקנס בסך 2,000 ₪.

התקבלה היום חוו"ד הממונה על עבודות השירות בשב"ס לפיה הנאשם נמצא מתאים לריצוי עונשו בדרך של עבודות שירות והצדדים טענו לעונש.

ב"כ המאשימה טענה כי עברו הפלילי של הנאשם כולל הרשעה אחת בעבירות השונות מהעבירות נשוא התיק העיקרי והתיק שצורף, עבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והעלבת עובד ציבור משנת 2008. גזר הדין ניתן בשנת 2009 והוטל על הנאשם מאסר על תנאי וקנס. ב"כ המאשימה טענה כי בנסיבות אלו יש לאמץ את ההסדר לעונש.

ב"כ הנאשם טענה כי נסיבות התיקים הן מורכבות מבחינה משפחתית. היה סכסוך בין הנאשם לאחיו על רקע רומנטי שבינתיים הסכסוך נסתיים. הנאשם עצמו אינו אדם אלים והוא בן למשפחה קשת יום. אמו של הנאשם היא אם חד הורית, מוכרת כנכה ע"י המל"ל בשיעור 100%, והנאשם ואחיו מסייעים לה כלכלית והנאשם ועוד 3 אחים מתגוררים איתה.

ב"כ הנאשם ביקשה להתחשב במצב הכלכלי של המשפחה ולשלם את הקנס עליו הוסכם בתשלומים.

הנאשם טען כי הוא מצטער על כל מה שקרה ומעוניין להתחיל בדרך חדשה.

העבירות שהנאשם ביצע אינן קלות, בתיק העיקרי מדובר באיומים מן הרף הגבוה, תוך החזקת סכין ביד ובתיק שצורף מדובר על שתי הפרות של התנאים המגבילים שהוטלו על הנאשם ע"י ביהמ"ש, איומים על המתלונן והיזק בזדון לרכוש.

עם זאת, הנאשם הודה במיוחס לו, חסך זמן שיפוטי ולקח אחריות על מעשיו וכיום לדבריו יחסיו עם המתלונן תקינים. מדובר בסכסוך בין אחים על רקע רומנטי ויש לברך על כך שסכסוך זה הגיע לסיומו.

עברו של הנאשם אינו כולל עבירות אלימות או הפרת הוראה חוקית ואינו עבר מכביד.

בנסיבות אלו, אני סבורה כי ההסדר לעונש אליו הגיעו הצדדים הוא סביר ועומד במתחם הענישה ההולמת, ועל כן החלטתי לאמצו.

אשר על כן, אני גוזרת על הנאשם את העונשים שלהלן:

א. 6 חודשי מאסר אשר ירוצו בדרך של עבודות שירות, החל מיום 21.10.12, חמישה ימים בשבוע, 8.5 שעות עבודה יומיות, במתנ"ס מזכרת בתיה, רחוב אליהו 2, מזכרת בתיה.

בערבי חג וחול המועד הנאשם יועסק במקום העבודה וגם אם לא עבד באותו יום, בין אם מסיבותיו ובין אם בגלל שהמקום סגור, יחויב ביום עבודה מלא.

הובהר לנאשם, כי עליו לעמוד בתנאי הפיקוח וביקורות הפתע, וכל הפרה בעבודות השירות או ביצוע עבירות נוספות, יביאו להפסקה מנהלית וריצוי העונש במאסר ממש.

על הנאשם להתייצב בתאריך 21.10.12 בשעה 08:00 לצורך קליטה והצבה בפני המפקח על עבודות השירות במפקדת מחוז מרכז, יחידת עבודות השירות בעיר רמלה.

ב. 4 חודשי מאסר על תנאי, לתקופה של שנתיים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור בתקופה זו עבירה מהעבירות בהן הורשע בתיק זה ובתיק שצורף, והכל – לרבות ניסיון או סיוע לעבור עבירה מעבירות אלה.

ג. קנס בסך של 2,000 ₪ או 20 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב- 5 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, החל מיום 1.11.12 ובכל 1 לחודש.

לא ישולם תשלום מתשלומי הקנס במועדו או במלואו, תעמוד כל יתרת הקנס או יתרתו לפירעון מלא לאלתר.

לבקשת הנאשם, המזכירות תקזז את הכספים שהופקדו בסך 500 ₪, במסגרת ת"פ 24736-01-11, ככל שהופקדו, מסכום הקנס.

ד. לבקשת המאשימה ובהסכמת הנאשם, אני מורה על השמדת הסכין, מוצרי החשמל שנתפסו בשקית לרבות מכונת תספורת, חוטים ומטען וחתיכות טלפון נייד.

זכות ערעור לבית המשפט מחוזי מרכז תוך 45 ימים מהיום.

המזכירות תשלח עותק גזר הדין לממונה על עבודות השירות בשב"ס.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ד אלול תשע"ב, 11/09/2012 במעמד הנוכחים.

שירלי דקל נוה, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/07/2010 החלטה מתאריך 20/07/10 שניתנה ע"י עירית וינברג-נוטוביץ עירית וינברג-נוטוביץ לא זמין
11/09/2012 החלטה שירלי דקל נוה צפייה
11/09/2012 החלטה שירלי דקל נוה צפייה
11/11/2012 הוראה לנאשם 1 להגיש תחילת עש שירלי דקל נוה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מירי רוט ברומר
נאשם 1 אליאור בובי עמיחי אסנפי, שילה דורפמן