טוען...

פסק דין מתאריך 25/04/13 שניתנה ע"י צחי אלמוג

צחי אלמוג25/04/2013

בפני

כב' הרשם הבכיר צחי אלמוג

התובעות

1.שלמה השכרת רכב בע"מ

2.ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ

נגד

הנתבעת

קארין בן ארי

פסק דין

הצדדים הסכימו כי ביהמ"ש יפסוק לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד – 198.

אף שהדבר נשמט מן הפרוטוקול הסכימו לכך באי כוח הצדדים אם כי ביקשו כי בית המשפט ינמק את פסקו בקצרה. כמו כן הסכימו הצדדים כי סכום התביעה יעמוד על 2,520 ₪.

מגרסת נהג התובעות עולה כי הוא נסע ישר בנתיבו ולפתע הרגיש מכה מאחור.

הנתבעת העידה כי רכב התובעות סטה לנתיב נסיעתה ועקב כך נגרמה הפגיעה.

בניגוד לעדותה של הנתבעת כי לרכב התובע לא נגרמו כל נזקים, הרי שמחוות הדעת שצורפה לתביעה ולא נסתרה עולה כי רכב התובעות נפגע במוקד הימני אחורי. מתמונת רכב הנתבעת שהוגשה רואים כי מוקד הפגיעה הוא בקצה השמאלי של הפגוש הקדמי של רכבה. מדובר בפגיעת מעיכה המלמדת כי רכב הנתבעת "נמעך" לעבר רכב התובעות. והדבר דווקא עולה בקנה אחד עם גרסת התובעות כי רכב הנתבעת פגע ברכבן מאחור. דבר כזה יכול להתרחש כתוצאה מאי שמירת מרחק מספיק. אופי הפגיעה ברכב הנתבעת (מעיכה) תומך בכך שרכבה פגע בקצה האחורי ימני של רכב התובעות. שכן, אם אכן לפי גרסת הנתבעת רכב התובעות הוא שסטה לעבר נתיבה הרי שמצופה היה כי ברכב התובעת לא תהא פגיעת מעיכה אלא שפשוף של המגן הקדמי. עוד יצוין כי גם אם נקבל את עדותה של הנתבעת כי רכב התובעות סטה לנתיב נסיעתה הרי עולה מכך שהיא יכולה היתה להבחין בו ואולי להמנע מפגיעה זו, אולם מצאתי, כאמור, להעדיף את גרסת התובעות.

לאור האמור לעיל אני מקבל את התביעה ומחייב את הנתבעת לשלם לתובעת סך 2,520 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה מיום התשלום, שכר עדות ככל שנפסק ושכ"ט בשיעור 1,200 ₪ בתוך 30 יום.

ניתן היום, ט"ו אייר תשע"ג, 25 אפריל 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/03/2012 הזמנת עד יחזקאל הראל לא זמין
25/04/2013 פסק דין מתאריך 25/04/13 שניתנה ע"י צחי אלמוג צחי אלמוג צפייה