טוען...

החלטה

אברהם הימן06/04/2014

בפני כב' סגן הנשיאה, השופט אברהם הימן

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מרבי אינדזיאשווילי

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד ריקי גולדברג

הנאשם הובא על ידי שב"ס

ב"כ הנאשם עו"ד איתן כבריאן

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

מבקשת להגיש לבית המשפט מכתב מהמתלונן בתיק שצורף לאחרונה (המכתב מוגש ומסומן טל/2) ואת רישומו הפלילי של הנאשם – מוגש ומסומן טל/1.

לשם הנוחות אחלק טיעוני לעונש, התיק שצורף לאחרונה 23134-05-11 הינו תיק תביעות ששם גובש דיוני בין הצדדים. אגיש לבית המשפט את התסקיר שהוגש בבית משפט שלום בת"א.

מאחר וסברתי שכן יש הסדר, לא נערכתי עם מתחם ענישה, ואציין למה התביעה עותרת. הנאשם הודה והורשע בעבירה של חבלה בחבלה חמורה, הנאשם תקף את המתלונן על ידי דחיפתו, גרם לנפילתו, ובהמשך בעוד המתלונן שכוב על הרצפה ומנסה להתגונן אחז הנאשם בצווארו וחנק אותו, וזאת על אף נסיון של שכנים לחלץ את המתלונן. בהמשך אחז בידו הימנית של המתלונן, נשך אותה בחוזקה עד כדי קטיעת חלקה העליון של האצבע, המתלונן הובל לטיפל רפואי. מגישה את התמונות המדברות בעד עצמן, ואני מפנה לאמור במכתב שכתב המתלונן לבית המשפט. כל האירוע הזה נולד אך משום שהנאשם סבר שהמתלונן זרק לעברו הערה גזענית. מדובר באירוע חמור שלא לומר אירוע חייתי, שהוביל לתוצאה חמורה, נזק קשה למתלונן כפי שעולה מתצהירו. תסקירי שרות המבחן שהוגשו בעניינו מלמדים שהנאשם מאופיין בדפוסים עבריינים, מניפולטיבים. מרוכז בצרכיו האישיים וחוזר ומעורב בעבירות כשהליכים משפטיים ואף עונשים שהושתו עליו לא הרתיעו אותו מלשוב לעולם הפשע. שרות המבחן מתרשם ממי שנוטה לטשטש את אופי וחומרת התנהגותו ולאור עמדותיו נמנע שרות המבחן מהמלצות לשלבו בהליכים טיפוליים. הנאשם השתלב אך לאחרונה בטיפול במסגרת שב"ס, טיפול ראשוני, שרות המבחן ממליץ לנאשם למצות את אפיקי הטיפול המוצעים לו במסגרת שב"ס, ובהמשך אף לבנות עם שחרורו תוכנית רש"א. מדובר בנאשם שלא לקח אחריות, לא הפנים ובעל עבר פלילי מכביד, כפי שהוגש ולקולא יאמר כי הנאשם חסך את עדותו של המתלונן בזמן שיפוטי. אשר על כן עותרת התביעה לעונש מאסר בפועל משמעותי שלא יפחת מ- 15 חודשי מאסר, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי משמעותי והולם למתלונן.

בעניין שלושת התיקים האחרים – ביום 26/11/2011 הורשע הנאשם בשני תיקים שאוחדו 46640-03-10 ובכתב אישום מקורי ת.פ. 27101-11-09. בהמשך ביום 4/7/2012 צורף תיק נוסף בת.פ. 31087-02-11 גם בו הורשע הנאשם , כל התיקים הללו עניינם החזקת טובין בניגוד לפקודת סימני מסחר. התביעה תעתור היום לעונש מאסר בפועל, ממשי ומשמעותי כולל הפעלת המאסר על תנאי כולו במצטבר, יוגש לבית המשפט, מאסר על תנאי, וקנס גבוה שישולם כולו לפני שחרורו של הנאשם ממאסרו. מגישה לבית המשפט כתב אישום קודם בת.פ. 4223/06 בימ"ש שלום רמלה, כולל גם הערעור שהיה על התיק הזה, שמספרו 11013-07-08, אני מציינת שהערעור נדחה. בגזר דין זה הושתו על הנאשם 6 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שרות, ושישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 8,000 ₪. מדובר היום במאסר על תנאי חב הפעלה שישנם שני תיקים מאוחרים לפסק הדין, מה שהופך כאמור את המאסר על תנאי לחב הפעלה (המאסר על תנאי מוגש ומסומן טל/3). מצאתי לציין כי עת העבירות בתיק שלנו ביצע הנאשם בזמן שהוא מרצה עבודות שרות בתיק של רמלה (מוגש ומסומן טל/4) (צילומים של המתלונן מסומנים טל/5). המדובר בעבירות זהות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. בוצעו בשלוש הזדמנויות שונות בפרק זמן של השנים 2008 עד סוף 2009 כשבכולן החזיק הנאשם בפרטי לבוש וביגוד בניגוד לפקודת סימני מסחר. אני מפנה תשומת לב בית המשפט לעובדה שהיקף ההחזקה רק הולך וגובר עם הזמן כך שכתבי האישום מכילים היקף רחב יותר ועוד אני מפנה את בית המשפט לעובדה שבשנת 2001 נדון הנאשם בשל עבירה דומה וביתה משפט הלך לקראתו והשית עליו מאסר על תנאי, קנס והתחייבות. כאמור בשנת 2008 בית המשפט נוקט לשון חריפה יותר וגוזר עליו 6 חודשי עבודות שרות. אני מפנה את בית המשפט לפרוטוקול הדיון בתיק של מאסר על תנאי עמוד 15 שורה 7 שם מצהיר ב"כ הנאשם כי הנאשם למד את הלקח ולא יחזור שוב על העבירות. אני מפנה את בית המשפט לגזר הדין הקודם ולערעור ומדגישה את נימוקי בית המשפט שנאמרו שם בקשר לאינטרס הציבורי בעבירות הללו אינטרס ההרתעה, הרווח שבעבירות וכו'. כאמור הנאשם היום לא זכאי לרחמי בית המשפט בטח ובטח לא כאשר הוא מבצע עבירות נוספת שעה שהוא מרצה עונש שניתן לו בתיק קודם. אם לא די בכך הרי שלחובתו כאמור של הנאשם ישנם את התסקירים השליליים לפיהם מטשטש, טוען בעזות מצח שלא יודע שאסור למכור מותגים מזוייפים ועוד. לסיום, אבהיר לבית המשפט כי המשכות ההליכים בתיק זה רובצת אך ורק לפתחו של הנאשם. כתבי האישום גובשו בזמן סביר לאחר ביצוע העבירות כשמאז הכרעת הדין 2011 הופנה הנאשם לממונה על עבודות שרות ולא התייצב במשך חודשים שלמים ובמקביל ביקש שוב ושוב דחיות, דבר שגרם להמשכות ההליך. על יסוד האמור, אבקש להשית על הנאשם עונש מאסר בפועל ארוך, משמעותי ויתר הרכיבים כפי שטענו.

ב"כ הנאשם טוען לעונש:

לשאלת בית המשפט מדוע לא צירף תיקים בהרשעתו האחרונה כי לא הגענו להסכמה עונשית עם התביעה. הנאשם הודה בפתח משפטו, בעובדות כתב האישום המתוקן, למעשה הודה בארבעה כתבי אישום שונים, לקח אחריות מלאה וחסך זמן שיפוטי יקר. הוא צירף את כל התיקים וביקש לנקות השולחן לקח אחריות על המעשים, חסך זמן שיפוטי יקר וחסך הצורך להעיד את העדים. וזה נתון משמעותי, מבקש לנקות שולחן, מדובר במעשים מלפני הרבה זמן, אני מפנה לארבעת כתבי האישום משנת 2008, 2009. אני מפנה את בית המשפט לעובדה שכתב האישום נשוא עבירת התקיפה הוגש בשיהוי ניכר, קרוב לשנתיים ימים לאחר ביצוע המעשים, החקירה הסתיימה תוך מס' ימים. אני מפנה לעובדה שבת.פ. 31087-02-11 כתב האישום הוגש למעלה משלוש שנים לאחר ביצוע העבירה. מדברים על עבירות קרוב לחצי עשור. לנאשם יש עבר, מבחינתי כל הרשעה היא הרשעה. אסור לנו להתעלם מהעבר. יחד עם זאת אני מפנה לרישום הפלילי, ובהחלט, בניגוד למה שחברתי אמרה, שהעבר איננו מכביד ביחס לגילו של הנאשם וביחס למה שעבר בחיים, אבל בכל זאת מדובר באדם שקרוב לגיל 50 מרצה מאסר ראשון בחייו לראשונה מרצה עונש מאחורי סורג ובריח, אלה עבירות מהשנים 2006, 2009 רוכל בשוק ומכר בגדים, על רקע מצוקה כלכלית אנושה, ואני לא מצדיק את המעשים, ולא מוריד מחומרת המעשים. אם בית המשפט יעיין בגיליון הרישום הפלילי אין מדובר בשור מועד, לצערנו רואים בבית המשפט אנשים נכנסים ויוצאים ממאסרים ומבצעים עבירות, אדם זה, דווקא עשה דרך יפה בחייו עד שהחל להסתבך, שרות צבאי מלא, עבד והקים משפחה לתפארת, עם כל הקשיים ונכון שעבר בדרך עבירות. אך עברו אינו מכביד. הנאשם למד לקח כבד מאוד, הנאשם לראשונה מאחורי סורג ובריח, ארבעה ילדים ואשתו עובדת ויום יום מתחרט על המעשים, ניכר החשבון נפש שעושה הנאשם הזה. התא המשפחתי על סף פירוק, הנאשם ערך חשבון נפש של ממש והוא רוצה בשינוי. מתוך כל הפסימיות הזו יש גם אופטימיות. הנאשם יודע לנצל כל יום מתקופת המאסר שמרצה, הוא שולב בקבוצה טיפולית לשליטה בכעסים, סיים את הקבוצה בצורה טובה, 12 מפגשים, התחיל טיפול פרטני, יוצא לחופשות, עובד, עבודה פיסית קשה, נקיונות ותחזוקה והוא עלה על דרך, היה לו קשה לעשות את זה, ואולי טוב שהיה עושה לפני המאסר הזה. אני מבין ואני לא מקל ראש בחומרת המעשים. אבל יש לשים הדברים בפרופורציה הנכונה, אי אפשר לטעון "מעשים מפלצתיים", ו"יש לשלוח אותו למאסר ממושך מאחורי סורג ובריח" והם מחכים שנתיים עד להגשת כתב אישום.

מפנה לסעיף 40 י. – הנאשם הזה ספג מהלומות קשות באותו אירוע, והמעשה שלו לא מצדיק.

(צילם הנאשם מסומן טל/6) אי אפשר להתעלם שהוא חטף מכות רצח וגם איבד שן.

ב"כ המאשימה:

אני מתנגדת. כתב האישום תוקן, אותה קטטה שארעה בין המתלונן לבין הנאשם היתה כשהמתלונן שכוב על הרצפה והוא מנסה להתגונן וזה גם עולה מתוך כתב האישום.

ב"כ הנאשם ממשיך טיעוניו:

אני לא מקל ראש בחומרת המעשים ובטח שלא היה לו תנאי חב הפעלה מעל ראשו אבל אני רוצה שבית המשפט יקרא העובדות ונבין את הסיטואציה שהוא היה, 4 קטינים בבית ואישה שלא עובדת, הנאשם הזה מגיל 11 שטף מדרגות, ולא היה לו מי שיעזור לו, נכון שזה לא מצדיק, אבל צריך לעיין בעובדות, אין עבירות מתוחכמות ואין היקפים. הוא לא עושה את זה שנים. ואין תיקים חדשים.

התסקירים מאוד מעודדים, שרות המבחן עשה עבודה מקצועית ודיבר כמה פעמים עם הנאשם, ודיבר עם העו"ס באגף ואף אחד לא טוען שהוא בריא היום ועושה הליך שיקום ויכול להשתחרר ולהסתובב חופשי בחברה. אבל כשהוא קרוב לגיל 50 וגילה מוטיבציה ואני מפנה לתסקירים ו הוא כן השתלב בטיפול ההתנהגות תקינה, הודה בארבעת כתבי האישום והנאשם נכון לפצות הקורבן.

ואני מפנה לתסקירים, שרות המבחן גם כתב שהוא ממליץ לבית המשפט לקחת בחשבון את ההרתמות להליך הטיפולי, לקחת בחשבון ההתנהגות החיובית ולתת לנאשם הזה רוח של תקווה מאשר לתת עונש מצטבר מעבר ל- 19 חודשים שהוא יושב.

הנאשם מסיים ריצוי עונש מאסר בחודש 11/2014. הנאשם כן רוצה להמשיך בהליך השיקומי ואני מבקש מבימ"ש שכן ייתן את הדעת ולא ימצה את הדין עם הנאשם.

העבירות ישנות משנת 2008, 2009. הוא היום במקום אחר.

הנאשם:

אני קודם כל מביע חרטה, אני גידלתי שלושה בנים, אחרי צבא. יש לי תמונות של הבן הגדול שלי שהיה חייל מצטיין.

ב"כ המאשימה:

מלכתחילה התיק הגיע לפרקליטותמחוז ת"א סמוך לחודש אפריל 2010 שאז הורתה פרקליטת מחוז ת"א להעביר את התיק למפלג תביעות ת"א שאינו בסמכות פמת"א שאז הועבר התיק לתביעות ת"א ומתביעות ת"א הועבר להשלמת חקירה. ולאחר ההשלמה הוחזר התיק סמוך למאי 2011, כתב האישום הוגש במאי 2011.

הנאשם:

אני מביע חרטה על כל מה שעשיתי, בספטמבר הקרוב יש לי חתונה של הבן, אם אפשר להתחשב בי.

<#2#>

החלטה

נדחה ליום 27/4/2014 שעה 08:30 למתן גזר דין.

הנאשם יובא לדיון על ידי שב"ס.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ו' ניסן תשע"ד, 06/04/2014 במעמד הנוכחים.

אברהם הימן, סגן נשיאה

הוקלד על ידי יפעת מינאי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/10/2010 פרוטוקול אברהם הימן לא זמין
04/05/2011 החלטה אברהם הימן לא זמין
26/10/2011 הכרעת דין אברהם הימן לא זמין
26/10/2011 החלטה אברהם הימן לא זמין
27/02/2012 החלטה מתאריך 27/02/12 שניתנה ע"י אברהם הימן אברהם הימן לא זמין
27/02/2012 החלטה מתאריך 27/02/12 שניתנה ע"י אברהם הימן אברהם הימן לא זמין
02/05/2012 החלטה אברהם הימן לא זמין
11/07/2012 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש הודעה על אי התייצבות בפני הממו אברהם הימן לא זמין
24/10/2012 החלטה אברהם הימן לא זמין
06/04/2014 החלטה אברהם הימן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רחל שיבר
נאשם 1 מרבי אינדזיאשווילי (עציר) גיל רוה
מבקש 1 שב"ס ע