טוען...

פרוטוקול

אברהם טל24/02/2013

לפני:

כב' השופט אברהם טל, סג"נ – אב"ד
כב' השופטת זהבה בוסתן,
כב' השופטת בלהה טולקובסקי

המערער

יהודה חי טל (ערב)

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המערער עו"ד אייל שמחוני

ב"כ המשיבה עו"ד יעל תרם

פרוטוקול

ב"כ המערער:

חוזר על הודעת הערעור והטיעונים ביום 6.1.13 ומפנה לתוכנית השל"צ שהכין שירות המבחן.

ב"כ המשיבה:

אנחנו חוזרים על הטיעונים שלנו מהדיון הקודם, דהיינו, שהאיזון הוא שנפסק עבודות שירות להבדיל ממאסר בפועל.

<#3#>

פסק דין

המערער הורשע על פי הודאתו בת"פ 7350-12-12 בתקיפה הגורמת חבלה של ממש ונדון ל- 3חודשי מאסר בעבודות שירות, ל- 9 חודשי מאסר על תנאי ול- 5 חודשי מאסר על תנאי בתנאים המפורטים בגזר הדין.

הערעור מכוון כלפי חומרת עונש המאסר בפועל וב"כ המערער טוען בהודעת הערעור ובטיעוניו בפנינו, בפני בימ"ש זה, במותב חלקו האחר כי בזמן ביצוע העבירה היה המערער נתון בסערת רגשות, עומד על המטרה שלשמה הביא המערער את המתלונן באותה נסיעה במהלכה תקף אותו ועל כך שהשתת של"צ בהיקף נרחב יכול שתיטול מהמערער זמן מצטבר זמן יותר מזה שיוקדש לביצוע עבודות השירות. כמו כן טוען ב"כ המערער שבית משפט קמא נתן משקל יתר לעברו הפלילי של המערער, שהוא עבר ישן יחסית ולא התחשב בעובדת היותו בחלופת מעצר בתנאים מגבילים במשך למעלה משנתיים וחצי.

לאור כל הנימוקים הנ"ל עותר המערער להטלת עבודות של"צ ולשם כך הופנה עניינו לשירותה מבחן שהכין עבורו תוכנית של"צ בהיקף של 200 שעות.

ב"כ המשיבה התנגדה ומתנגדת להמרת עבודות השירות בעבירות של"צ וטוענת כי הטלת עבודות של"צ יכולה להתפרש כצעד סלחני שאינו משיג את מטרות הענישה.

לטענתה, בימ"ש קמא לקח בחשבון את כל הנימוקים שהועלו בהודעת הערעור ובטיעוני ב"כ המערער, לרבות העדר המלצה טיפולית מטעם שירות המבחן, יש למערער עבירה חדשה בגין איומים משנת 2009 ולכן עונש מאסר לריצוי בעבודות שירות איננו חורג ממדיניות הענישה.

איננו מקלים ראש בהתנהגותו האלימה של המערער כלפי המתלונן אך התנהגות זו לא באה בחלל ריק אלא על רקע דברים שנטענו על ידי ב"כ המאשימה לפני בימ"ש קמא באשר למטרת הנסיעה של המערער יחד עם המתלונן לביתו של הרב, כאשר המתלונן סרב לאותה נסיעה וכאשר בסופה של אותה נסיעה ובבירור שנערך על ידי הרב בעניין שלשמו נסעו אליו התברר כי עמדתו של המערער היתה הצודקת.

משכך הם פני הדברים ומאחר ושירות המבחן התרשם כי ענישה בדרך של עבודות שירות תפגע ותחליש את המערער ואת בני משפחתו, כפי שהמליץ גם בפני בימ"ש קמא, אנו מקבלים את הערעור ומחליטים כי במקום 3 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות ירצה המערער 200 שעות של"צ בעמותת "עזר מודיעין" במועד עליו יחליט שירות המבחן.

המערער יתייצב בפני גב' עדי קלימן קצינת מבחן מבוגרים בשירות המבחן ברמלה ביום 3.3.13 בשעה 09:00 או בכל מועד סמוך שיקבע על ידה על מנת שתקבע מועד לתחילת ביצוע עבודות השל"צ ותדווח לבית המשפט בסיומן.

המערער יציג בפני קצינת המבחן את פסק הדין הזה.

<#3#>

ניתן והודע היום י"ד אדר תשע"ג, 24/02/2013 במעמד ב"כ הצדדים והמערער.

אברהם טל, סג"נ

אב"ד

זהבה בוסתן, שופטת

בלהה טולקובסקי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/02/2013 פרוטוקול אברהם טל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל עופר זיו
נאשם 1 יהודה חי טל (ערב) (עציר) נטע לב, איל שמחוני