טוען...

החלטה מתאריך 12/09/12 שניתנה ע"י אלון רום

אלון רום12/09/2012

בפני כב' השופט אלון רום

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מוגס בלטה (עציר)

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד לי גולדנברג

ב"כ הנאשם – עו"ד

הנאשם הובא באמצעות השב"ס

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

הנאשם שפוט בגין תיק מחוזי של חבלה חמורה ופציעה ל-3 שנים, מדובר בנאשם צעיר שזהו לו המאסר הראשון מאחורי סורג ובריח, שלושת התיקים, נשלחו לשירות המבחן זאת לצורך בחינת שאלת הרשעתו של הנאשם, לצערי לאור בעיית האלכוהול שעלתה וצפה בכל התיקים ולאור העובדה שהטיפול גם באמצעות שירות המבחן התעכב, או שילובו בטיפול בעת התהליך הטיפולי שלא החל בסוף הסתבך שוב בקטטה יחד עם נאשמים אחרים, כולם נטולי עבר פלילי וכל השלושה קיבלו 3 שנים. פשוט שברו בקבוק על ראש אחד, הוא יצא בסדר, אך לאור חומרת העבירה, החליטו בבית המשפט המחוזי להחמיר.

בטיעוננו בבית המשפט המחוזי, ביקשנו לצרף את התיקים, שהם לא מן החמורים, אני מציג לבית המשפט כי גם התובעת ציינה את התיקים הללו, פשוט אי אפשר היה מבחינה טכנית לצרף אותם, אחרי הטיעון לעונש שחברתי, אבקש כי כל עונש יהיה בכופף למעצרו.

ב"כ המאשימה:

מדובר בנאשם יליד 1990, ולחובתו הרשעות מבית משפט, מגישה לבית המשפט, נדונה בבית המשפט לנוער לאי הרשעה, בגין עבירות של החזקת סכין תקיפה חבלנית על ידי 2 או יותר והפרעה לשוטר, בעבר הודה הנאשם בעובדות כתב האישום, ואבקש לצרף 2 תיקים נוספים בעבירות של הפרעה לשוטר התנגדות למעצר ואחזקת סכין מעיון במרשם הפלילי עולה כי רק חודשיים לאחר שעניינו הסתיים בבית משפט לנוער, כבר ביצע את אחת מהעבירות המיוחסות לו. הנאשם הורשע ונדון לא מזמן בבית משפט מחוזי בתיק אלימות והרשעה זו אינו מדווחת בגיליון ההרשעות כך שאין המדובר בנאשם שנותן את הדין היום בפעם הראשונה. אבקש 6 חודשי מאסר בנוסף לעונש שהוא מרצה היום. בנוסף אבקש מאסר מותנה קנס והתחייבות, בנסיבות חומרת התיק, מדובר ב-3 תיקים, ניתנה לו הזדמנות בבית משפט לנוער, ולא הפנים תה, ועונש המאסר לא מבוטל, את העבירות ביצע חודשיים לאחר שנדון בבית משפט לנוער, אני לא סבורה שיש להקל עמו.

ב"כ הנאשם:

אני מפרט כי כתבי האישום הם כתב אישום מ*-2009 שהפריע לשוטר בכך שהוא סרב לפתוח את הידית של הניידת, כתב אישום שני, שהוא הלך שיכור ברחוב, גם כן בשנת 2010 השוטר אמר לו תזוז והוא אמר לו אני לא שם עליך אני נשאר כאן, כתב אישום שלישי, על סכין משנת 2009. לכן אני סבור שכל התיקים האלה, אם לא היה תיק המאסר, היו צריכים להסתיים בעונש מאסר מותנה, זה תיקים של הפרעה לשוטר, הנאשם ניסה להצטרף להליך טיפולי זה מופיע בתסקיר שירות המבחן, למעשה ביקשו עוד דחייה ועוד דחייה כדי לבדוק, והטיפול לא הסתייע, הנאשם הוא צעיר בן 21, עלה מאתיופיה רק בשנת 1998 , קשיי קליטה חמורים, הוא שהה עם משפחתו בחצרות יוסף 6 שנים באדיס אבבה, ולמרות זאת ניסה להשתלב ולא הצליח, העונש החמור שקביל, בית המשפט המחוזי לקח בחשבון את ההרשעה בתיק שלפני בית משפט זה, אבקש להשית עליו עונש צופה פני עתיד, או עונש מתון, למרות שהתיקים לא מגיעים כדי רף הענישה הרצוי. הוא כעת בכלא חרמון, התחיל שיקום.

<#2#>

גזר דין

הנאשם הודה והורשע בשלושת התיקים שבכותרת, המדובר בעבירה של החזקת סכין אירוע מיום 15/8/09 באשדוד, זאת בתיק פלילי 22099-04-10, וכן עבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו בכתב אישום מתוקן בתיק פלילי 2666-09, אירוע מיום 09/01/09, כאשר הנאשם סרב להיעצר והחל לפתוח את ידית הניידת, ובכך הפריע לשוטרים למלא את תפקידם, בנוסף יוחסה לנאשם התנגדות למעצר, באותו אישום. אישום נוסף מייחס לנאשם עבירה של הפרעת שוטר במילוי תפקידו, זאת כאשר הנאשם ביום 27/3/10, היה מהלך שיכור, וכאשר הגיעו השוטרים ביקשו אותו לעלות על המדרכה, לא שעה להם, וכן ניסה למנוע מהשוטר לעצור אותו בכך שסרב לעלות לניידת המשטרה.

הנאשם יליד 1990, נדון באחרונה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע ל-3 שנות מאסר בגין תיק אלימות חמור, המאשימה עותרת לעונש בן 6 חודשים מאסר בפועל במצטבר, ואילו הסנגור מבקש לא לגזור על מרשו עונש של מאסר בפועל, זאת לאור מהות התיקים והעובדה כי נדון לעונש מאסר חמור.

הענישה ההולמת בתיקים שבפניי הינה מאסר מותנה ועד מאסר קצר בגין התיקים המתייחסים להתנהגותו אל מול השוטרים וכן מאסר בן מספר חודשים באשר לעבירת החזקת הסכין.

שקלתי את נסיבותיו של הנאשם, המדובר בעבירות שבוצעו על סף הבגירות שלו, כאשר מדובר בנאשם יליד אתיופיה שעלה ב-1998 לישראל וככל הנראה חווה קשיי קליטה.

חלף זמן מאז ביצוע העבירות וכאמור הנאשם נדון לעונש מאסר משמעותי בתיק אחר.

במכלול הנסיבות שבפניי, מצאתי כי העונש ההולם את עבירת החזקת הסכין הינו מאסר בן 2 חודשים בנסיבות תיק זה וכן העונש ההולם את עבירות ההפרעה לשוטר במילוי תפקידו הינו מעצר מותנה בלבד.

אשר על כן אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

1. מאסר בפועל בן 2 חודשים, כאשר חודש אחד יהא במצטבר לעונש אותו הוא מרצה היום וחודש אחד יהיה בחופף וזאת בנסיבותיו לקולא של הנאשם אשר הודה וחסך זמן שיפוטי.

2. מאסר מותנה בן 4 חודשים, למשך 3 שנים מיום שחרורו, הנאשם יישא בעונש זה באם יעבור עבירה נוספת בה הורשע.

3. ככל שקיימים מוצגים הם יושמדו, יחולטו לפי שיקול דעת המאשימה. ככל שקיימת הפקדה בתיק זה לרבות הפקדת צו הבאה, היא תוחזר לנאשם לאלתר.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ה אלול תשע"ב, 12/09/2012 במעמד הנוכחים.

אלון רום, שופט

הוקלד ע"י פז רחמים

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/10/2010 החלטה מתאריך 21/10/10 שניתנה ע"י חיים חדש חיים חדש לא זמין
12/09/2012 החלטה מתאריך 12/09/12 שניתנה ע"י אלון רום אלון רום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל אירית חכמון, מירית שטרן
נאשם 1 מוגס בלטה (עציר) סימון שטיינברג