טוען...

פסק דין מתאריך 27/01/13 שניתנה ע"י עירית הוד

עירית הוד27/01/2013

בפני

כב' השופטת עירית הוד

תובע

ג'מאל עואודי ת.ז. 057614950

נגד

נתבעות

1.בני יוסף אמין עואודה בע"מ

2.מנורה חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

  1. ב"כ הצדדים הסמיכו את בית המשפט ליתן פסק דין על דרך הפשרה, כאמור בסעיף 4 (ג) לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975 (להלן: "חוק הפלת"ד), על סמך טיעוני הצדדים בכתב.

 

  1. התובע יליד שנת 1962, נפגע על פי הנטען בכתב התביעה בתאונת דרכים מיום 30.10.2004 עת שביקש לרדת מרכב שבבעלות הנתבעת מס' 1, החליק, נפל ונחבל בכף רגל ימין, גב וע"ש צווארי. המחלוקת בין הצדדים נסובה בשאלת הנזק ובשאלת החבות.

  1. לטענת התובע, כתוצאה מהתאונה נגרם לו שבר בכף רגל וקרסול ימין והוא אושפז במשך 5 ימים בהמשך אושפז שוב לצורך ניתוח. מאז סובל התובע לטענתו מכאבים בגב, צוואר וקרסול ימין.
  2. המוסד לביטוח לאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה וקבע, כי לא נותרה לתובע נכות כתוצאה מהתאונה. התובע חולק על מסקנות המל"ל אולם בחר שלא להגיש בקשה להבאת ראיות לסתור.
  3. לטענת התובע, כתוצאה מהתאונה, הוא נאלץ לשהות בחופשה למשך תקופה ממושכת ועל כן נגרם לו אובדן הכנסה. בנוסף, נדרש להוציא הוצאות ניכרות לצרכי ריפויו. התובע מבקש לפצותו בגין הפסד שכר לעבר, כאב וסבל, עזרת צד ג' והחזר הוצאות נסיעות ורפואיות.

 

  1. הנתבעת מס' 2 טוענת, כי דין התביעה להידחות מאחר והתובע לא נפגע כתוצאה מנפילה מרכב אלא נפגע בתאונת עבודה כלשהי. הנתבעת מפנה לסתירות בגרסאות כפי שעולות מדו"ח החקירה וכן למסמכים שונים שצירפה. בנוסף, טוענת לשיהוי רב בהגשת התביעה. באשר לנזק הנטען טוענת הנתבעת, כי הפגיעה היחידה שנגרמה לתובע היא בכף הרגל ולא הייתה כל פגיעה בצוואר או בגב. הנתבעת מפנה לסיכום המל"ל לפיו אין קשר בין הבעיות בצוואר לבין אירוע התאונה. התובע לא הוכיח, כי נגרמו לו הפסדי שכר כלשהם ולא צירף כל אסמכתא בעניין. מכל סכום שייפסק יש להפחית את תשלומי המל"ל.  

 

  1.  לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ובמסמכים שהוגשו לתיק בית משפט ושקלתי טענות הצדדים, אני פוסקת על דרך הפשרה כדלקמן:

 

  1. הנתבעות ישלמו ביחד ולחוד לתובע פיצוי בגין התאונה מעבר לתגמולי המל"ל בסך 14,000 ₪.

 

  1. בנוסף, ישלמו הנתבעות ביחד ולחוד לתובע שכר טירחת עורך דין בשעור 12% מהסכום הכולל הנקוב בפיסקה א' דלעיל בתוספת מע"מ כחוק, וכן החזר אגרת בית משפט ששולמה משוערכת להיום.

 

  1. הסכומים האמורים ישולמו לידי ב"כ התובע בתוך 30 ימים מיום המצאת פסק הדין, שאם לא כן ישאו הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד מועד התשלום בפועל.

 

  1. בנסיבות העניין ונוכח הזמן השיפוטי שנחסך, ניתן פטור מיתרת אגרה.

המזכירות תמציא לצדדים.

 

 

ניתן היום, ט"ז שבט תשע"ג, 27 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/10/2010 החלטה מתאריך 26/10/10 שניתנה ע"י עירית הוד עירית הוד לא זמין
27/01/2013 פסק דין מתאריך 27/01/13 שניתנה ע"י עירית הוד עירית הוד צפייה