טוען...

הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מסכם

אילתה זיסקינד26/11/2012

בעניין:

מדינת ישראל - פרקליטות מחוז ירושלים

ע"י ב"כ עו"ד מר מור יורה – מתמחה

המאשימה

נ ג ד

משה עובדיה

ע"י ב"כ עו"ד חגי כהן

הנאשם

גזר - דין

הרקע

1. הנאשם הורשע לאחר הודאתו בעובדות כתב האישום וללא ניהול הוכחות בעבירת שוחד, בכך שבעת שניהל את מפעל "אשפר בשר" בע"מ, שבבעלות אחיו, והוקם בבני ברק בשנת 2006, הקימו השניים מפעל נוסף באזור התעשייה הר טוב ליד בית שמש, שפעל כשנה ללא רישיון משרד הבריאות, ולא עמד בדרישות משרד הבריאות.

ביום 5.2.08 פירט אחיו של הנאשם, יצחק עובדיה, במכתב למפקח מחוזי למזון בלשכת הבריאות המחוזית בירושלים, את התיקונים שביצע, עפ"י דו"ח ביקורת משרד הבריאות, ביקש שלא לעכב למפעל החדש את רישיון העסק, וביום 10.2.08 שלח המפקח המחוזי מכתב תשובה ליצחק עובדיה, לפיו הוחלט להנפיק את רישיון היצרן למפעל החדש, בכפוף לרשימת תנאים אותם פרט במכתבו.

בתאריך 26.2.08 כשהגיעה מפקחת המזון מלשכת הבריאות המחוזית בירושלים לערוך ביקורת במפעל החדש, אמר לה הנאשם כי טרם הספיק לתקן את כל הליקויים הנדרשים. המפקחת השיבה כי תיתן לו ארכה, וכשאמרה שהסימון אינו עומד בדרישות, אמר לה הנאשם "גברת, אל תכעסי עלי" והניח על השולחן לצד התוויות, בין 3-5 שטרות דולרים, שערכם אינו ידוע. המפקחת הפסיקה מיד את הביקורת, יצאה מהמשרד כדי להתקשר לממונה עליה, והנאשם רץ אחריה, התנצל, ניסה לשכנעה לא להתקשר, ואמר לה כי לא הובן כהלכה.

במעשיו הציע הנאשם כסף לעובדת ציבור בעד פעולה הקשורה בתפקידה, במטרה לקדם או לזרז מתן רישיון עסק ממשרד הבריאות.

2. הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו ייגזרו על הנאשם מאסר בעבודות שירות למשך חודשיים, 200 שעות של"צ, מאסר על תנאי, וקנס לשיקול דעת ביהמ"ש, והוסכם כי הנאשם היה צפוי לקבל את רישיון העסק וידע זאת.

התסקיר

3. הנאשם כבן 51 שנה ללא עבר פלילי, נשוי ואב ל-6 עובד כמנהל ברשת חנויות בשר כמפרנס עיקרי, הודה בביצוע העבירה, חש בושה, הביעה נכונות ומחוייבות לבצע צו של"צ, ושירות המבחן התרשם כי ההליכים המשפטיים מהווים עבורו גורם הרתעה משמעותי, והמליץ על הטלת 200 שעות של"צ. כמו"כ הוגשה חוו"ד הממונה על עבודות השירות המאפשרת הטלת מאסר בעבודות שירות.

4. בהתחשב בהודיית הנאשם במיוחס לו בהזדמנות הראשונה, בחסכון בזמן השיפוטי, בהעדר עבר פלילי, באמור בתסקיר, ובטענות הצדדים, אני מכבדת את הסדר הטיעון וגוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א. חודשיים מאסר שירוצו בעבודות שירות, בהתאם לחוו"ד הממונה על עבודות שירות מיום 6.11.12 כשעל הנאשם להתייצב בפני המפקח על עבודות השירות לצורך קליטה והצבה בתאריך תחילת העבודות ביום 16.12.12 בשעה 10:00 במפקדת גוש דרום יחידת עבודות השירות בבאר שבע ליד כלא באר שבע, אוטובוס "אגד" מתחנה מרכזית באר שבע קו 46.

ב. מאסר על תנאי לתקופה של 3 חודשים, והנאשם לא ירצה עונש זה, אלא אם יעבור תוך תקופה של 3 שנים מהיום, על כל עבירת שוחד.

ג. 200 שעות של"צ במסגרת עמותת עזר מציון בב"ב בסיוע במחסן הציוד הרפואי. מובהר לנאשם כי אם לא ימלא אחר צו השל"צ במלואו, עלול עניינו לחזור לדיון מחודש בביהמ"ש בעניין העונש.

ד. קנס בסך של 4,000 ש"ח או מאסר של 60 ימים תחתיו.

הקנס ישולם החל מיום 1.2.12 ובכל 1 לחודש שאחריו ב-10 תשלומים שווים ורצופים.

5. המזכירות תשלח עותק מגזר הדין לשירות המבחן ולממונה על עבודות השירות.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום.

ניתן היום י"ב כסלו תשע"ג (26.11.12), בנוכחות ב"כ המאשימה, עו"ד ענת ארוסי כהן, הנאשם וב"כ עו"ד חגי כהן.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/06/2010 החלטה מתאריך 06/06/10 שניתנה ע"י יואל צור יואל צור לא זמין
23/06/2010 החלטה מתאריך 23/06/10 שניתנה ע"י יואל צור יואל צור לא זמין
26/11/2012 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מסכם אילתה זיסקינד צפייה
23/12/2013 החלטה מתאריך 23/12/13 שניתנה ע"י שרון לארי-בבלי שרון לארי-בבלי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל אליהו אברבנאל
נאשם 1 משה עובדיה חגי פנחס כהן