טוען...

פסק דין מתאריך 06/01/13 שניתנה ע"י אורלי מור-אל

אורלי מור-אל06/01/2013

בפני

כב' השופטת אורלי מור-אל

תובעת

אלדן תחבורה בע"מ

נגד

נתבעים

1. דוד אסולין
2. ישיר איי די בי חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

בפני תביעה שעניינה נזק שנגרם לרכב התובעת בתאונת דרכים שארעה ביום 22/3/09. הצדדים הסכימו למתן פסק דין לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט, וביקשו שאעשה כן רק לעניין שיעור האחריות.

לאחר ששמעתי את שני הנהגים ונוכח אופי הפגיעות ברכב התובעת: פגיעה בעוצמה בצד אחורי ימיני; ובין היתר, בהתחשב מחד בכך שהנתבע 1 לא דיווח לחברת הביטוח בהודעה שמסר שהתאונה הייתה בצומת עצמה, ומאידך, בכך שנהג התובעת היה נהג חסר נסיון וככל הנראה עבר לנתיב רכב הנתבעים סמוך מדי לצומת והאט נוכח הרמזור המהבהב, כשרכב הנתבעים נסע בחוסר זהירות במובן זה, שסבר שבידו לעבור את הצומת על אף הרמזור המהבהב ונסע בחוסר זהירות בכך שלא צפה את האטת רכב הנתבעים ולפיכך פגע בו – אני סבורה כי האחריות לתאונה נחלקת בין הנהגים.

בנסיבות העניין, ולאחר שנתתי משקל לכך שהתובעת נמנעה מלהביא את המלווה שהיה עם נהג התובעת לעדות, כאשר היה עליה לעשות מאמצים ולאתרו כבר בזמן אמת ולא רק ערב שמיעת ההוכחות בתיק, אני קובעת, כי האחריות על נהג הנתבעים היא בשיעור של 40% בהתחשב בכך שהמדובר בפגיעה מאחור, דהיינו שכל רכב התובעת היה לפני רכבו ולו היה נוהג בזהירות היה בידו למנוע את התאונה.

ניתן היום, כ"ד טבת תשע"ג, 06 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/01/2013 פסק דין מתאריך 06/01/13 שניתנה ע"י אורלי מור-אל אורלי מור-אל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אלדן תחבורה בע"מ אסף כהן
נתבע 1 דוד אסולין אמיר עזר