טוען...

החלטה על בקשה למתן צו לקיום הליכים מקדמיים 24/02/14

תמר שרון נתנאל24/02/2014

בקשות 18+19

בפני כב' השופטת תמר שרון נתנאל

התובעת

שפע זול רכסים בע"מ

נגד

הנתבעת

מנורה חברה לביטוח בע"מ

החלטה

1. זו החלטה בבקשת התובעת, להורות לנתבעת להשלים הליכים מקדמיים (בקשה מס' 18) וכן בבקשת התובעת למתן צו לקיום הליכים מקדמיים, המופנה אל הנתבעת (בקשה מס' 19).

הבקשות הוגשו לאחר שניתנו על ידי צווים להשלמת הליכים מקדמיים, אולם אלה קויימו רק בחלקם.

2. מדובר בתביעת תגמולי ביטוח, בגין שריפת המרכול שניהלה התובעת. הנתבעת טוענת כי היא אינה מחוייבת בתשלום התגמולים. עיקר טענתה היא, כי מדובר בהצתה מכוונת ולמעשה - בתביעת מרמה, זאת - בצד טענות נוספות של אי גילוי מידע מהותי, החמרת הסיכון ואי עמידה בתנאי הפוליסה.

על פי חוות דעת שירותי הכבאות מדובר בהצתה בזדון. חקירת המקרה הועברה למשטרה אולם זו לא מצאה את האחראים להצתה והתיק נסגר מסיבת "עבריין לא נודע".

3. ביום 20.2.14 התקיים דיון בבקשות ולאחר שלא עלה בידי להביא הצדדים לידי הבנות, ניתנה על ידי החלטה בדבר העברת מסמכים מהתובעת לנתבעת והחלטה זו ניתנת ביתרת הבקשות.

בקשה מס' 18 -

4. בבקשה מס' 18 עותרת התובעת להורות לנתבעת כדלקמן:

א. להמציא גילוי מסמכים כללי, בתצהיר ערוך כדין.

ב. להמציא גילוי מסמכים ספציפי, בתצהיר ערוך כדין.

ג. להמציא לעיונה את כל המסמכים שנדרשו במסגרת גילוי מסמכים - כללי וספציפי.

ד. להמציא תשובות לשאלון שנשלח אליה.

5. אין חולק, כי הנתבעת לא המציאה לתובעת תצהיר גילוי מסמכי כללי, אלא רק רשימה וכן לא המציאה גילוי מסמכים ספציפי.

לפיכך, אני מורה לנתבעת להמציא, לב"כ התובעת, בתוך 14 ימים מקבלת החלטה זו, תצהירי גילוי מסמכים, כללי וספציפי, במלוא הנוסח הקבוע בטפסים 11 ו- 12 לתוספת הראשונה לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 (להלן: "התקנות") וברמת הפירוט הנדרשת. מובהר, כי על תצהיר הגילוי הספציפי להתייחס, בנפרד לכל מסמך ומסמך שהתבקש.

הנתבעת אף לא המציאה תצהיר תשובות לשאלון, חרף עבור המועד לכך. לפיכך, אני מורה לנתבעת להמציא לב"כ התובעת, בתוך 14 ימים מקבלת החלטה זו, תצהיר תשובות לשאלון, מלא ומפורט, בנוסח טופס 19 לתוספת הראשונה לתקנות.

לענין גילוי מסמכים ספציפי -

6. התובעת דורשת מהנתבעת להמציא לה דו"חות כדלקמן:

דו"ח שמאי "שמכל - שמאות כללית לנזקי ביטוח"

דו"ח רו"ח אלי זיתוני.

דו"ח המהנדס שמואל זיו.

הנתבעת טוענת שדו"חות אלה טרם הושלמו, מאחר שטרם הומצאו לה כל המסמכים הנדרשים.

ב"כ התובעת טוען, כי לא הומצא תצהיר לפיו הדו"חות טרם הושלמו וכי ניתן להסיק מהחומר ובין היתר מכך שמסמכים שהתבקשו על ידי המומחים הומצאו זה מכבר ומכך שרואה החשבון מטעם הנתבעת נפגש עם רואה החשבון מטעם התובעת, כי המומחים כבר השלימו את הדו"חות.

לא אוכל לקבל טענה זו, שאיננה אלא מסקנה שאיננה מתחייבת מהנסיבות, בפרט כאשר בדיון שהתקיים בפניי התברר, כי קיימים אצל התובעת מסמכים רבים (ארגזים, כדברי ב"כ התובעת), שטרם הומצאו לידי הנתבעת.

בנוסף, בגילוי המסמכים מטעם הנתבעת צויין, לגבי כל אחד מהדו"חות הנ"ל, כי הדו"ח ייערך (בלשון עתיד) ויומצא לתובעת. גם מניסוח זה ניתן להבין, כי הדו"חות טרם הושלמו.

מבלי שאדרש לשאלה "באשמת" מי טרם הגיעו המסמכים לידי הנתבעת, סבורה אני שיש ליתן לנתבעת שהות להשלים את הדו"חות, לאחר קבלת המסמכים, ולהמציא לתובעת דו"חות מלאים שלמים.

לפיכך אני קובעת, כי בתוך 30 ימים מהיום בו יומצאו לידי הנתבעת כל המסמכים האמורים בהחלטה זו ובהחלטה שניתנה בישיבת יום 20.2.14, יומצאו על ידי לב"כ התובעת כל שלושת הדו"חות הנ"ל, כחוו"ד מומחים. ככל שלא תמציא דו"חות כאמור, תחשב כמוותרת על המצאתם.

7. לענין אופן המצאת המסמכים - אכן, על פי התקנות די שהמסמכים יועמדו לרשות הצד המבקש, לעיון ולהעתקה, אולם, משהסכים ב"כ הנתבעת לשלם את הסכום שיידרש על ידי התובעת עבור צילום החומר הנמצא אצלה, קבעתי כי ב"כ התובעת ימציא לב"כ הנתבעת צילום של כל החומר, בצירוף חשבונית עבור הצילום והנתבעת תשלם את הסכום הנדרש.

ברי כי החומר המצולם שתעביר התובעת אל ב"כ הנתבעת צריך לכלול גם את כל המסמכים שיפורטו בגילוי המסמכים, הכללי והספציפי.

8. אשר לדו"חות חקירה, הודעות והקלטות שנעשו על ידי הנתבעת ופורטו על ידה בגילו המסמכים שהמציאה לתובעת - מבקשת התובעת, כי אורה לנתבעת לפרט את החקירות ואת ההודעות שנגבו על ידה וכן לציין את המועדים בהם נעשו הדברים. עוד מבקשת היא, כי אורה לנתבעת המציאה לידה כבר כעת.

הנתבעת טוענת, כיום, לחיסיון החקירות ותוצאותיהן ואילו התובעת מתנגדת להעלאת טענת חיסיון לגביהם, בנימוק שטענה זו לא הועלתה בגילוי המסמכים וכן טוענת היא, כי גם לגופו של ענין אין לחסות מסמכים אלה, בהדגישה את הכלל לפיו ההליך המשפטי מתנהל "בקלפים גלויים".

בנסיבות הענין, בהן מדובר בתביעה בה הועלו טענות להצתה מכוונת ולמרמה, סבורה אני כי, על אף שטענת החיסיון לא הועלתה בגילוי המסמכים, אין לחייב את הנתבעת לגלות חומרים אלה, בשלב זה.

9. אני מורה לנתבעת להכין את כל חומרי החקירה, לרבות תצהירים, ככל שתמצא לנכון להגיש תצהירים, במסגרת הכנת תצהירי העדויות הראשיות מטעמה. החומר והתצהירים יימסרו לעיוני בישיבת קדם המשפט שנקבעה ליום 22.9.14. לאחר שאעיין בהם אמסור החלטתי הסופית לענין הבקשה להורות לנתבעת לפרט את תכולת החומר וכן לענין הבקשה להורות על חיסיון חומרים אלה.

10. השאלה (אשר הועלתה על ידי התובעת בתגובתה), אילו טענות רשאית הנתבעת להעלות, לאור הנימוקים לסירובה, אשר הועברו אל התובעת, תידון במסגרת ההליך העיקרי ולא בשלב זה.

בקשה מס' 19 -

11. בבקשה מס' 19 עותרת הנתבעת להורות לתובעת כדלקמן:

א. להמציא גילוי מסמכים כללי, בתצהיר ערוך כדין.

ב. להמציא גילוי מסמכים ספציפי, בתצהיר ערוך כדין.

ג. ליתן תצהיר תשובות משלים לשאלות שלא נענו כלל או נענו בחסר.

ד. להורות למנהל המיוחד לשוב ולפנות לרשויות מע"מ על מנת לוודא שאין ברשותם מסמכים הקשורים לתובעת, בנוסף על אלה שהומצאו.

12. אין חולק שלא הומצאו תצהירי גילוי מסמכים, כדין.

לפיכך, אני מורה לתובעת להמציא, לב"כ הנתבעת, בתוך 14 ימים מקבלת החלטה זו, תצהירי גילוי מסמכים, כללי וספציפי, במלוא הנוסח הקבוע בטפסים 11 ו- 12 לתוספת הראשונה לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 (להלן: "התקנות") וברמת הפירוט הנדרשת. מובהר, כי על תצהיר הגילוי הספציפי להתייחס, בנפרד לכל מסמך ומסמך שהתבקש. ככל שחלק מהמסכים נמסרו לאחרים (ובכלל זה - משרדי מע"מ) יש להמציא תצהיר על כך מטעם מי שמסר את המסמכים.

13. אשר לתשובות לשאלון - הנתבעת הפנתה לסעיף 4 למכתבה שצורף לבקשה (להלן: "המכתב"), בו פירטה את השאלות שלא נענו, או לא נענו במלואן. לא מצאתי בתגובת התובעת התיחסות פרטנית לכך. לאחר שעיינתי בשאלון ובתשובות שניתנו מטעם התובעת אני מורה לתובעת להשיב, בתצהיר משלים, באופן מלא ומפורט, על שאלות מס':

5ו' (אם נכון, יש להשיב גם על תתי הסעיפים של שאלה זו), 6 (יש לפרט את שמות העובדים), 12ב', 12ג' (יש לפרט רק את הבעלים ממנו רכשה התובעת את העסק ולצרף את הסכם הרכישה), 13 (יש לצרף את המסמכים שנתבקשו במכתב), 14 (אם נכון, יש להשיב גם על תתי הסעיפים של שאלה זו), 16, 17 (אם נכון, יש להשיב גם על תתי הסעיפים של שאלה זו), 19 (אם נכון, יש להשיב גם על תתי הסעיפים של שאלה זו), 20 א'-ה, 27א'-ג', 30 (אם נכון, יש להשיב גם על תתי הסעיפים של שאלה זו), 31ב'- ג' (יש לצרף דפי חשבון בנק של התובעת, כנדרש, 36, (אם נכון, יש להשיב גם על תתי הסעיפים של שאלה זו), 37 - יש לצרף את החומר הנדרש במכתב, 38 ב' - ו', 38י', 39א'-ב', 39ז' - י', 40, 41א' - ח', 42 א' - ב', 44א', 44ז'.

התצהיר המשלים יומצא בתוך 30 ימים מקבלת החלטה זו.

14. מאחר שהמנהל המיוחד התייצב לדיון והבהיר, כי לדברי שלטונות מע"מ נמסר לו כל החומר שהועבר אליהם, אינני מוצאת מקום להיעתר לבקשת הנתבעת האמורה בסעיף 11ד' לעיל.

14. צד אשר לא ימציא לצד האחר, במועד, את כל אשר הוא נדרש להמציא על פי החלטה זו, יחוייב לשלם לצד האחר הוצאות הבקשה בסך 5,000 ₪.

המזכירות תמציא החלטה זו לב"כ הצדדים בדוא"ל.

ניתנה היום, כ"ד אדר תשע"ד, 24 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/06/2010 החלטה על בקשה של תובע 1 פטור מאגרה / עירבון / ערובה / השבת אגרה (בהסכמה) 08/06/10 רבקה פוקס לא זמין
22/12/2010 החלטה על בקשה של תובע 1 שינוי מועד דיון (בהסכמה) 22/12/10 שולמית וסרקרוג לא זמין
30/10/2011 הוראה לתובע 1 להגיש הודעה מטעם המבקשת תמר שרון נתנאל לא זמין
25/03/2012 החלטה על בקשה של תובע 1 כללית, לרבות הודעה בקשה מתוקנת לפטור מתשלום אגרה 25/03/12 תמר שרון נתנאל לא זמין
27/09/2012 החלטה מתאריך 27/09/12 שניתנה ע"י תמר שרון נתנאל תמר שרון נתנאל צפייה
24/02/2014 החלטה על בקשה למתן צו לקיום הליכים מקדמיים 24/02/14 תמר שרון נתנאל צפייה
23/10/2014 החלטה שניתנה ע"י תמר שרון נתנאל תמר שרון נתנאל צפייה
23/03/2015 החלטה שניתנה ע"י תמר שרון נתנאל תמר שרון נתנאל צפייה
26/03/2015 החלטה שניתנה ע"י תמר שרון נתנאל תמר שרון נתנאל צפייה
28/12/2015 פסק דין שניתנה ע"י תמר שרון נתנאל תמר שרון נתנאל צפייה