טוען...

גזר דין מתאריך 11/09/12 שניתנה ע"י אלכסנדר רון

אלכסנדר רון11/09/2012

בעניין:

מדינת ישראל

ע''י משטרת ישראל יחידת תביעות מחוז ירושלים

המאשימה

- נ ג ד -

ליאור בן צבי פשקו ת.ז. 301128674

ע"י ב"כ עו"ד ל' סולומון - סנגוריה ציבורית

הנאשם

נוכחים:

ב''כ המאשימה עו''ד עינת מי-רז

הנאשם וב"כ עו"ד לימור סולומון

גזר דין

1. הנאשם הורשע על פי הודאתו בכתב אישום המייחס לו, לאחר תיקונו, החזקת 36 גר' חשיש שלא לצריכה עצמית והחזקת סכין שלא כדין וזאת, באירוע שהתרחש לפני כ- 3 שנים.

2. לאחר הודייתו נשלח הנאשם לשירות המבחן ובעקבות האמור בתסקיר שהוגש לפני כחצי שנה ועל פי המלצת בית המשפט, עוכב המשך ההליך לצורך מעקב נוסף אחר הנאשם ואחר השאלה האם ועד כמה שינה הוא מאורחותיו ומצא את דרכו לעליה על 'הפסים הנכונים'. עתה, לאחר תסקיר משלים נוסף, מונחת על שולחן בית המשפט שאלת עונשו של הנאשם.

3. עמדת התביעה למאסר ולתנאי מרתיע.

4. נתון רלוונטי נוסף: לחובת הנאשם עבר פלילי משנת 2005, אך מקורו מבית המשפט לנוער, והוא מתון בהיקפו. בנוסף לכך הורשע בעבירה לפי סעיף 94 לחוק השיפוט הצבאי ונדון בבית דין צבאי לחודש מאסר בגין כך.

5. חשיבות נתונה, לטעמי, לתמונה הכללית הנגלית נגד עיני בית המשפט, לא פחות מאשר לעבירות הפרטניות. על הפרק נאשם כבן 25, שבמשך שנים הרבה התנהל בגבולות הנורמה, בעיקר בצידו הלא נכון של הגבול: זאת בהיותו קטין, ושירותו הבעייתי בצה"ל שהתלווה בעריקות, וגם בשנים שלאחר מכן, כשבגיל 22 נתפס במעידה כפולה – החזקת סכין והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית. בד בבד, לא נעלמה מעיני בית המשפט הנימה החיובית הגלומה בתסקירי שירות המבחן, המצביעה על נאשם שבשנים האחרונות החל "לוקח את עצמו בידיים", ושואף, כלשון שירות המבחן בעמוד השני של תסקירו, לנהל חיים נורמטיביים, ובאופן כללי שניכר שינוי באורחותיו. לסופו של יום ממליץ שירות המבחן להימנע ממאסר, אך, בשים לב, לחומרת העבירות, להטיל על הנאשם קנס כספי משמעותי.

6. דעתי בנסיבותיו של מקרה זה קרובה לדעת שירות המבחן. עם כל החומרה הגלומה בעבירות שביצע הנאשם, וחמורות הן, עדיין אין לומר שנמנות אלה על הקיצוניות שבעבירות. אף לא נגרם לציבור בעקבותיהן נזק קונקרטי ממשי מוכח. על בית המשפט לעצב מתכונת זהירה שתיקח בחשבון את שלום הציבור, תבהיר לנאשם היטב את משמעותה של כל מעידה נוספת, אך, במקביל, תימנע מלהורות על מאסרו ותימנע מקטיעת תהליך ההתייצבות שבעיצומו כנראה הוא מצוי. בהמשך לכך ראוי להורות על פירוק כתב האישום, כשבגין עבירת הסמים ייגזר על הנאשם תנאי וקנס בשיעור גבוה, אם כי, למאסר, לא יישלח, ובגין השנייה שבעבירות ייגזר על הנאשם צו מבחן בר הפקעה ("מבחן טהור") , שיבהיר לו, הבהר היטב, מה רב יהיה מחירה של כל מעידה נוספת.

7. סוף דבר, גוזר אני כדלקמן:

בגין החזקת הסמים -

קנס - קנס בסך 7,000 ש"ח או מאסר למשך 70 ימים תחתיו; הקנס ישולם ב- 14 תשלומים חודשיים שווים ורצופים. התשלום הראשון ישולם עד יום 1.10.2012 ויתר התשלומים מידי 30 יום לאחר מכן. פיגור בתשלום אחד מן השיעורים שנקבעו לעיל, יעמיד לפירעון מיידי את יתרת הקנס שטרם שולמה ויחייב את הנאשם בתשלום תוספת פיגורים כחוק. אם הופקדו על ידי הנאשם כספים בעקבות צווי הבאה שהוציא בית המשפט, ייחשבו כספים אלה על חשבון הקנס; היתרה תוחזר לנאשם.

מאסר על תנאי - מאסר על תנאי לתקופה של 4 חודשים. הנאשם ישא בעונש זה אם בתקופה של שנתיים מהיום יעבור עבירה נוספת לפי סעיף 186 לחוק העונשין או פקודת הסמים המסוכנים.

בגין החזקת הסכין - צו מבחן כלפי הנאשם למשך שנה.

המוצגים – יושמדו.

זכות ערעור על פסק הדין תוך 45 יום מהיום.

ניתן היום, 11 בספטמבר במעמד הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/01/2012 הוראה לנאשם 1 להגיש תסקיר משלים אלכסנדר רון לא זמין
11/09/2012 גזר דין מתאריך 11/09/12 שניתנה ע"י אלכסנדר רון אלכסנדר רון צפייה
11/09/2012 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מסכם אלכסנדר רון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רות גורפיין
נאשם 1 ליאור פשקו לימור סולומון