טוען...

פס"ד בערעור

רענן בן-יוסף05/11/2012

לפני ד"ר עודד מודריק-שופט, סגן נשיא

המערערים

ספיר דרור

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

מערער ספיר דרור
בא כוח משיבה עו"ד אסף שביט

פרוטוקול

המערער: צריך לספר על המשפט בקצרה. הייתי חדש בעיר הזאת, יצאתי עם חברים חדשים, היה לי אופנוע חדש, והיה אחד בחברה וכל הזמן אמר לכולם שיש לו רישיון לאופנוע בא לבית הספר עם אופנוע. יצאנו בערב הוא ביקש ממני את האופנוע להביא סיגריות, הייתי נהג חדש, לא חשבתי שצריך לבקש את הרישיון נתתי לו את האופנוע. והוא נתפס. לא סיפרתי את זה לשופט, כי היה לי סנגור שאמר לי לא להגיד כלום לשופט ינסה לסגור עם המשטרה. אמרתי לו בסדר, הוא דיבר עם המשטרה, הוא אומר סידרתי לך משהו אתה מקבל שלילה 3 חודשים, סיפרתי שאתה חייל. אמרתי לו מה עם קנס, הוא אמר קנס השופט ישמע ומחליט באותו רגע זה לא עם המשטרה. בגלל שאתה חייל לא ייתן לך יותר מ-300 400 שקל. השופט שאל אם אני מודה אמרתי כן.

אני לא יכול לשלם את הקנס. לפני שהייתי חייל שילמתי קנסות. מצבי היה יותר טוב. הקנס 1,500 שקל יותר משני משכורות שלי, אני מקבל 700 שקל ולא יכול לעבוד. יוצא לי פעם בחודש להיות בבית 4 ימים. 700 שקל מספיקים לי למעט דברים, אין לי חיסכון.

לשופט הייתה טעות קטנה, הדבר העיקרי אמר שיש לי 7 הרשעות בתוך שנתיים. יש לי רישיון לאופנוע מגיל 16. כשנעברה העבירה הייתי בן 17. מגיל 16 עד גיל 20 בצעתי את 7 העבירות.

עשיתי טעויות על הכביש. נסעתי על המדרכה, לא אומר שזה לא חמור, אני לא מזלזל בחוק.

אין לי מאיפה לשלם את זה.

אני מבקש להתחשב בי.

עו"ד שביט: מתנגדים לערעור, הקנס מתאים ביותר ביחס לעבירה. בימ"ש היה ער לכך שהוא חייל, הקנס נפרש ל-5 חודשים, הקנס הוא כ-800 שקלים. מוטב במקרה הזה שהמערער ירגיש בכיסו את העונש. הוא חייל ככל חייל אחר שמשרת בקרבי ביצע עבירות קודמות, בימ"ש דלמטה התחשב בו במידה רבה.

<#3#>

פסק דין

המערער הורשע בעבירה של מתן היתר לאחר לנהוג בקטנוע. הדבר הזה בעת היותו של המערער כבן 16. הוא התיר לחבר שלו לנהוג בקטנוע מתוך מחשבה שלחבר יש רישיון נהיגה.

בית משפט קמא גזר למערער, בעקבות הודאתו באשמה, קנס בסך 1,500 ₪ בחלוקה ל-5 תשלומים, פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים ופסילה על תנאי וחתימה על התחייבות כספית שלא לעבור עבירה של התרת נהיגה לבלתי מורשה.

המערער מערער רק על רכיב הקנס. ההנמקה היחידה שבפיו היא שהוא חייל בשרות סדיר, לוחם בגבעתי ותשלום הקנס הוא כפול ממשכורתו החודשית. אין לו יכולת להתנהל כשנטל הקנס מוטל על כתפיו.

השופט קמא היה ער למצבו של המערער ולנסיבותיו, הוא ציין שלמערער 7 הרשעות קודמות שבגינם הוטלו עליו עונשי קנס שונים. השופט ציין גם את חומרתה היחסית של העבירה.

אינני יכול למצוא פגם בגזר הדין. מתוך הערכה לתרומתו החיובית של המערער כלוחם, אני מוכן להעמיד את הקנס על 15 שיעורים חודשיים שווים החל מ-1.11.12. אני מניח שהצורך להפריש כל חודש במשך 15 חודשים 100 שקל עבור הקנס הוא מעמסה כספית שהמערער יכול לעמוד בה, ומנגד 100 שקלים הללו ישמשו לפחות ב-15 החודשים הקרובים כמין רמזור אדום. אם בכך לא יהיה די כדי לעצור עבירות עתידיות ישים נא המערער אל לבו שהושת עליו גם עונש של פסילה מותנית וגם התחייבות כבדה מאוד להימנע מלעבור עבירת תעבורה.

כפוף להסדר התשלומים הערעור נדחה.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט"ו חשון תשע"ג, 31/10/2012 במעמד הנוכחים.

דר' עודד מודריק, שופט

סגן נשיא

הוקלד על ידי חסידה כהן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/11/2012 פס"ד בערעור רענן בן-יוסף צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שרון שלאין
נאשם 1 ספיר דרור ספיר דרור אלעד שור