טוען...

החלטה מתאריך 23/03/14 שניתנה ע"י אברהם הימן

אברהם הימן23/03/2014

בפני כב' סגן הנשיאה, השופט אברהם הימן

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

יונתן אוסגי

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד אלברט זמנסקי

הנאשם בעצמו

פרוטוקול

הנאשם:

אני סיימתי את השעות אבל היתה אי הבנה, לא היה רישום של השעות. בגדול עשיתי את השעות, פשוט לא נתנו לי צ'אנס ללכת להוכיח את עצמי, קצינת המבחן אסרה עלי להגיע לשם.

ב"כ המאשימה:

בתחילת ההליך הזה הלכנו לקראתו של הנאשם, סיכמנו שאם התסקיר יתקבל חיובי בסופו של דבר נסכים לסיום ההליך ללא הרשעה.

בתאריך 12/10/2010 הודענו על ההסדר. ההחלטה על אי הרשעה היתה ביום 23/10/2011, לאחר מכן שרות המבחן דיווח לבית המשפט ביום 17/2/2013 אז שרות המבחן ביקש להפקיע את השל"צ, והיום אנו מקבלים דיווח נוסף של שרות המבחן (23/2/2014) המדווח כי לא השלים מכסת השעות וביצע 130 שעות מתוך 180 שעות, ושרות המבחן ביקש לדווח דיווח שווא ופנה לממונה שידווח על יתר השעות שלא ביצע, התנהלותו של הנאשם כפי שמתאר שרות המבחן לא מקובלת ושרות המבחן ביקש להפקיע צו של"צ ולא לתת לו הזדמנות נוספות. אנו מבקשים להפקיע צו של"צ, בסופו של דבר התביעה מבקשת להרשיע את הנאשם בעבירות המיוחסות לו קבלת דבר במירמה וגניבה. כיוון שמדובר בעבירות רכוש אני חושב שיש מקום לעתור לקנס כספי, אני מפנה את בית המשפט לכך שנגרם נזק לשני מתלוננים, נהג מונית שהכסף לא הוחזר, אני מבקש לפצות אותו וגם לתחנת הדלק שגנב מוצרים - אבקש לפצות.

הנאשם:

חזרתי לשחק כדורגל. אני מתפרנס מאבטחה בחברת אבטחה ימ"מ.

גב' יעל אוגסי :

בדיון שנתת לו הזדמנות נוספת נכון לאותה תקופה לא היו שעות שהוא עשה, זאת אומרת שבפרק זמן הנוכחי שנתת לו בוצעו 120 שעות, אנו מודעים לחומרה ולמרות ההזדמנות שנתת לו ולא ניהל רישום ואמרנו לו תנהל רישום ואל תסתמך על הרישום שקיים, אבקש שתתן לו אפילו זמן קצר שניתן להשלים את השעות.

<#2#>

הכרעת דין

נגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו שתי עבירות:

האחת קבלת דבר במירמה והשניה גניבה. מתוך כתב האישום עולה כי בתאריך 1/2/2010 עלה הנאשם על מונית, שכר שירותיה של המונית להגיע ממקום למקום, בהגיעו למקום מסויים ביקש מנהג המונית לעצור לו ומשעצר נהג המונית עזב הנאשם ולא שב. הנאשם נותר חייב לנהג המונית סך של 90 ₪.

בהמשך לכך נכנס הנאשם לחנות "יללו" וגנב מוצרים בשווי של 20 ₪.

בתאריך 12/10/2010 הציגו הצדדים הסדר על פיו יופנה הנאשם לשרות המבחן על מנת לשקול אי הרשעת הנאשם וכל זאת לנוכח גילו של הנאשם והעדר הרשעות קודמות.

בעקבות כך הוגש תסקיר שרות המבחן לבית המשפט וביום 23/10/2011 החלטתי לקבל המלצת שרות המבחן ולסיים ההליך נגד הנאשם באי הרשעתו ובחיובו בשל"צ בהיקף של 180 שעות.

אם סבר מאן דהוא כי הנאשם יוקיר ויעריך את אשר עשה למענו בית המשפט ואף התביעה ברוב חסד הרי טעה. המקרה שלפני הוא דוגמא להתייחסות מזלזלת של אדם כלפי מערכת בית המשפט. כידוע על פי הכלל הנקוט במקומותנו בגין מעשה העבירה שביצע אדם יורשע ויוטל עליו עונש החריג לכלל הוא למעשה מעשה חסד כלפי נאשם שחטא.

והנה לנוכח מעשה החסד שנעשה עם הנאשם דחה הנאשם המעשה בשתי ידיו בצורה מזלזלת ובעייתית ביותר.

שרות המבחן פנה לבית המשפט לראשונה וביקש להפקיע צו השל"צ לפי שהנאשם אינו עומד בו.

בהחלטתי מיום 23/12/2012 מצאתי להמשיך עם החסד שנעשה עם הנאשם וליתן לו הזדמנות נוספת להוכיח רצינות כוונותיו.

גם זו הפעם דחה הנאשם החסד שנעשה עימו לפי ששרות המבחן פנה פעם נוספת לבית המשפט בתסקיר מיום 17/2/2013 וביקש להפקיע צו השל"צ. והנה פעם נוספת נתתי לנאשם הזדמנות להוכיח כי פניו אל עבר דרך נורמטיבית דהיינו ביצוע של"צ.

הנאשם שוב חזר על מעשיו. מונחת לפני בקשת שרות המבחן ביום 23/2/2014 להפקיע ולבטל צו השל"צ. כאן המקום לציין ולא בהרחבה התרשמות שרות המבחן מהנאשם. לפי התרשמות שרות המבחן קיים פער בין דיווחי האחראי למסגרת השל"צ לבין דיווחי הנאשם. כמו כן התנהגותו של הנאשם פורצת גבול מצידו כדפוס חוזר כאשר הוא מטשטש ומצמצם ממידת התנהגותו ובחירותיו הבעיתיות באופן שאינו מאפשר שיח פתוח וכן. שרות המבחן התרשם כי הנאשם התקשה להתארגן ולעמוד במכסת השעות שהוטלה עליו כפי שעולה לאורך זמן מזה למעלה משנתיים. שרות המבחן חוזר ומתרשם מבעיתיות משמעותית של הנאשם להתמיד בעונש משום העדר מוטיבציה.

אשר על כן, יש ממש בעמדת התביעה להרשיע הנאשם בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום שבביצוען הודה. משום כך, אני מרשיע הנאשם בביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה עבירה לפי סעיף 415 לחוק העונשין ועבירה של גניבה עבירה לפי סעיף 384 לחוק העונשין.

ואלה העונשים שאני משית על הנאשם:

5 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שבמשך שלוש שנים מהיום לא יעבור הנאשם עבירה מן העבירות בהן הורשע.

קנס בסך 500 ₪ או חודש מאסר תמורתו.

באשר לפיצוי, הרי לנוכח הסכומים הנמוכים של הפיצוי לא מצאתי לנכון להורות על פיצוי אף על פי שהיה מקום לעשות כן, מדובר בסכום כולל של 110 ₪ שאני סבור שאין מקום להורות על פיצוי בסכומים אלה.

הקנס ישולם עד ליום 1/5/2014.

לא ישולם הקנס ייאסר כאמור.

על המזכירות לשלוח העתק הפרוטוקול לשרות המבחן.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"א אדר ב תשע"ד, 23/03/2014 במעמד הנוכחים.

אברהם הימן, סגן נשיאה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/12/2011 החלטה על בקשה של נאשם 1 שינוי מועד דיון 25/12/11 אברהם הימן לא זמין
23/03/2014 החלטה מתאריך 23/03/14 שניתנה ע"י אברהם הימן אברהם הימן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שמואל מלמד
נאשם 1 יונתן אוסגי