טוען...

פרוטוקול

חגי טרסי08/10/2015

לפני כבוד השופט, סגן נשיאה חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

טיראן גלעדי

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד נועה שיק ועוה"ד מור שקים

הנאשם וב"כ – עוה"ד מירב נוסבוים

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסכמה לפיה נאמץ את המלצות שירות המבחן במובן זה שנעתור במשותף להארכת המאסר המותנה ולצו מבחן מעקבי למשך שנה וצו של"צ בהיקף של 300 שעות.

ב"כ הנאשם:

מאשרת.

<#2#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

נאשם יליד 68' שהודה והורשע בצירוף של תיקים בעבירות איומים. הצדדים הגיעו להסכמה עונשית לאחר קבלת תסקיר הנושא תאריך 06.10.15. מדובר בתסקיר חיובי מאוד כאשר מדובר על מי שבאמת שומר על קשר ומשתף פעולה עם שירות המבחן. כמו כן נבדק הקשר עם אחיו המתלונן שאישר שכיום היחסים הם טובים והמצב תקין. בוצעו לנאשם בדיקות שתן אקראיות הן בשירות המבחן והן בגורמי הטיפול בבית חוסן ושתיהן העידו על ניקיון מסם. אף הגורם הטיפולי סובר שאין צורך שהנאשם ישתלב בטיפול במסגרתם, עד כדי כך המצב היום תקין. שירות המבחן סבור שיש מקום להאריך את התנאי חרף העובדה שהינו חב הפעלה. אנו כתביעה צריכים לשים את הפן הציבורי והפן הפרטי של הנאשם על האיזון. בתיק זה הנושא האישי של הנאשם והדרך הארוכה שהוא עבר צריך ליתן לה משקל עדיף במקרה זה ולכן סברנו לנכון שזה המקום להאריך את התנאי ולאמץ את המלצות שירות המבחן קרי צו מבחן, של"צ למשך 300 שעות, תקוותנו כי הנאשם ידע לנצל ולהשכיל לקבל את היד המושטת.

מגיש רישום פלילי – מסומן ע/1.

מגיש מאסר מותנה – מסומן ע /2.

ב"כ הנאשם:

ראשית אני מודה לחבריי על הגינותם ואני אומר ביהמ"ש מכיר היטב את הנאשם ואת הסיפור המשפחתי הלא פשוט שהיה בינו לבין אחיו. כל העבירות נעברו בתקופה משברית בין אפריל לספטמבר 2012 כלומר לפני למעלה משלוש שנים, כולם על רקע אותו סכסוך משפחתי, כאשר הנאשם עקב המשבר באותה תקופה צרך סמים ואלכוהול. חלפו למעלה משלוש שנים והשינוי שעשה הנאשם הוא משמעותי ביותר, הוא נקי מסמים, הוא נבדק מספר פעמים, הוא עובד ומטפל במסירות בקשישים. היחסים שלו עם בני משפחתו המתלוננים השתפו והיום הם בהחלט טובים. הנאשם שיתף פעולה באופן מלא עם שירות המבחן, פנה מיוזמתו לבית חוסן, היה מוכן לטיפול ולשמחתנו היום הוא לא זקוק לטיפול.

שירות המבחן לא מיהר בהמלצתו אלא מדובר בתסקיר שני שניתן בתיק לאחר שחלף זמן. כבר בתסקיר הראשון נתן לנו תמונה טובה ביותר אך השני מעיד על התמדה בניקיון מהסם, הן על שמירה על יציבות במסגרת המשפחתית ושירות המבחן דיבר עם המתלוננים לפני התסקיר ראשון וגם לפני השני והתמונה היא יציבה. שירות המבחן התרשם מחשיבות העבודה של הנאשם בחייו, שהיא תורמת ליציבותו והם המליצו שלא להטיל עליו עונש שיגרום לו לאבד את העבודה אלא להטיל של"צ פרק זמן משמעותי. אני סבורה שעונש כזה הוא ראוי גם בפן של סכסוך משפחתי, זה מביא לפתרון טוב ביותר ושומר על היחסים שהושגו במשפחה ולכן אבקש לכבד את ההסדר שהוסכם.

הנאשם:

אני עובד בעבודה שאני מאוד אוהב ומסור אליה, היחסים בבית מאוד טובים, השתפרו מקצה לקצה ואנחנו שכחנו מהעניין. אני מטפל באמא ואני שמח על ההזדמנות ואני מבטיח לא לחזור לביהמ"ש.

<#3#>

גזר דין

במסגרת כתב האישום המקורי יוחסו לנאשם ארבעה אישומים. בתום שמיעת הראיות זוכה הנאשם משני אישומים והורשע בשני האישומים הנוספים בעבירות איומים כלפי אחד מאחיו וכן בעבירה של הפרת הוראה חוקית. באחד מאותם מקרים אף אחז הנאשם בסכין בעת שהשמיע את האיום המילולי. בהמשך צירף הנאשם שני תיקים נוספים שעניינם עבירות איומים כלפי אח אחר, כך שבסופו של דבר נותן היום הנאשם את הדין על ארבע עבירות איומים כלפי שניים מאחיו, עבירות אשר בוצעו במהלך שנת 2012.

לאחר הרשעתו והליכי הצירוף הופנה הנאשם לקבלת תסקיר מטעם שירות המבחן. למרבה השמחה התקבלו בעניינו של הנאשם שני תסקירים חיוביים המעידים על כך כי בשונה ממצבו לפני שלוש שנים בעת ביצוע העבירות, הרי שהנאשם כיום אינו עושה עוד שימוש בסמים ובאלכוהול ומערכת היחסים בינו לבין אחיו תקינה וטובה. הנאשם אף השתלב בעבודה מחייבת בטיפול בקשישים. הוא מסור מאוד לעבודתו והתרשמות גורמי הטיפול הינה כי העבודה חשובה לו ותורמת ליציבות מצבו ולחיזוקו האישי. בשים לב לנתונים אלה ממליץ שירות המבחן על הערכת המאסר המותנה, על השתת צו מבחן מעקבי למשך שנה, לאחר שאבחון העלה כי אין צורך כיום בהליך טיפולי מוסדר בבית חוסן, ועל מענה עונשי חינוכי וקונקרטי בדמות של"צ בהיקף של 300 שעות.

לחובת הנאשם מספר הרשעות קודמות בעבירות שונות, וגם אם עברו הפלילי אינו מכביד, הרי שהוא כולל הרשעה בעבירת איומים משנת 2011 בעטיה תלוי ועומד לחובת הנאשם מאסר מותנה חב הפעלה למשך 3 חודשים. בשים לב לנתונים שהובאו בתסקיר שירות המבחן גובשה הסכמה במסגרתה עותרים ב"כ הצדדים במשותף להארכת המאסר המותנה, ולנוכח הסכמה זו אין מקום לדקדק ולבחון את טיב הטיפול שעבר הנאשם, ובלבד שגורמי הטיפול מעידים על כך שאכן חל שינוי במצבו והוא אינו עושה עוד היום שימוש בסמים. אין ספק שמדובר בהסדר אשר מקל עם הנאשם באופן ממשי אך בשים לב להמלצות שירות המבחן ולנתונים העולים מהתסקיר מדובר בהסדר סביר ועל כן אכבדו.

אשר על כן הנני דן הנאשם לעונשים הבאים:

1. אני מורה על חידוש תוקפו של מאסר מותנה בן 3 חודשים אשר הוטל על הנאשם במסגרת תיק פלילי 13089-05-10 לפרק זמן של שנתיים מהיום.

2. ניתן בזאת צו מבחן למשך שנה בעניינו של הנאשם.

3. הנאשם יבצע של"צ בהיקף של 300 שעות במסגרת קופת הצדקה המרכזית בנתניה.

על הנאשם להשלים ביצוע העבודות בתוך שנה מהיום ואם לא יעשה כן או שלא יעמוד בתנאי צו המבחן, עשוי ביהמ"ש להתבקש לדון בעניינו מחדש ואף לגזור את דינו מחדש.

העתק יועבר לשירות המבחן.

המזכירות תסרוק את המסמך ע/1 וע/2.

זכות ערעור בתוך 45 ימים.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ה תשרי תשע"ו, 08/10/2015 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט, סגן נשיאה

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/09/2010 החלטה מתאריך 02/09/10 שניתנה ע"י הדס עובדיה הדס עובדיה לא זמין
08/10/2015 פרוטוקול חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מירית בן מיור
נאשם 1 טיראן גלעדי מקסים אטיאס