טוען...

החלטה מתאריך 26/06/13 שניתנה ע"י אלון רום

אלון רום26/06/2013

23889-05-10

בפני כב' השופט אלון רום

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

בואקטו נדב דוד

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה - עוה"ד הילה אוחיון

הנאשם וב"כ - עוה"ד סמיון ויינשטיין

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

הוגשה בקשה של שירות המבחן, שוחחתי עם חברתי. על פי המלצת שירות המבחן הם הבינו את המצב הכלכלי במשפחה מדובר במשפחה שממש זקוקה ללחם, וכאשר החליפו את מקום ביצוע השל"צ זה היה לו נוח להסעות וגם שירות המבחן התחשב בו ומבקשים במקום עבודות של"צ להטיל עליו קנס נוסף. הסברתי למרשי את המעמד המשפטי ואנו מבקשים להטיל קנס מינימלי בין 1,000 ל-1,500 ₪ ואם אפשר לפרוש לתשלומים 4 תשלומים.

ב"כ המאשימה:

מאחר ומדובר בתיק שבאו כל כך הרבה לקראת הנאשם היה מאסר מותנה שהאריכו לו אותו, והכל עקב הצהרות והתחייבות של הנאשם לשוב לדרך הנורמטיבית. נראה כי למעשה ביצע 32 שעות, הוא עדיין צריך לבצע 168 שעות, להמיר לקנס כספי היה קל יותר לו עשה שעות מינימליסטיות, החלק הארי עומד על כנו וזה רכיב עיקרי בענישה שקיבל, קצת קשה לי להסכמים לבקשה ואני סבורה שהוא צריך פשוט להבין שהוא עשה טעות והוא אמור לשלם בעבורה, והתשלום הוא באמצעות עבודות השל"צ, אני מוכנה לתת לו הזדמנות נוספת לבצע אותם, קשה לי להמיר לו לקנס כספי, מה גם שהם במצב כספי קשה.

ב"כ הנאשם:

המשפחה זקוקה לכסף והוא עובד קשה שעות רבות ביממה, מהכסף הוא מתחייב לבצע עבודות של"צ על חשבונן שעות נוספ7ות וכדומה בזה, הסעות יש שם, חזרה וכל הוצאות של המצב הנוכחי, השיקול פשוט, השעות שהוא נוסע לשם צבע וחזרה הוא יעבוד שעות נוספות ובגלל זה הסכום שאנו מבקשים למשפחה הוא לא מינימלי, אבל מוכן לעמוד על התנאים שקבע בית המשפט, רק מבקשים 4 תשלומים, מה לעשות המצב...

ב"כ המאשימה:

שיכנס לכלא ירצה עונש מאסר ואז יבין. איני מסכימה שיומר לקנס, הוא מנצל את המצב שלו ומעמיד אותנו כשאנו כבולים בידיים, בית המשפט יכול לגזור את דינו מחדש ולהמיר את עונש השל"צ במאסר.

ב"כ הנאשם:

הפניה לבית המשפט של המדינה, התחשבו בו, באמת, ביקשו מבית המשפט להאריך את המאסר המותנה, הסיבה שעשה עבירה נוספת, בגלל שהמעביד לא שילם לו משכורת, והאדם לא התאפק והעצבים עלו, נכנס להנהלת חשבונות ודרש את המשכורת מה שמגיע לו, אני לא מצדיק את זה ומבין זאת בקושי, אבל עכשיו כשהמצב לא השתנה והוא לא הרוויח בלוטו מדוע לא ללכת עוד כמה צעדים קדימה ולהבין שלמשפחה הזאת 100 ₪ יותר קל לו ללכת לכלא, מה הפתרון שיסתבך שם ? אנשים רעבים ללחם, זה לא חדש לבית המשפט, המצב הכלכלי בחברה במצב...

ב"כ המאשימה:

באנו לקראתו מאוד.

לאור הצעת בית המשפט אנחנו נסכים שגזר הדין ישונה כך שמכסת השל"צ תצומצם -100 שעות אותן יהיה על הנאשם להשלים וכן ישלם קנס בסך 1,000 ₪.

ב"כ הנאשם:

הנאשם מסכים לדברים ומתחייב לבצע את השל"צ כפי שנקבע, הוא מבקש לשלם את הקנס ב-4 תשלומים.

<#2#>

החלטה

בפני בקשה להפקעת צו השל"צ בעניינו של הנאשם.

בהתאם להסכמת הצדדים, ולפנים משורת הדין מורה על תיקון גזר הדין בעניינו של הנאשם כך שהנאשם יבצע סך הכול 100 שעות של"צ במקום 200 שעות שנגזרו בגזר הדין המקורי מיום 28/11/11, מהם יקוזזו השעות אותן ביצע עד היום.

כמו כן אני מחייב את הנאשם בתשלום קנס בסך 1,000 ₪ או 5 ימי מאסר תחתיו, הקנס ישולם ב-4 תשלומים, תשלום ראשון בתוך 60 יום.

עותק מההחלטה ישלח לשירות המבחן.

זכות ערעור כחוק.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ח תמוז תשע"ג, 26/06/2013 במעמד הנוכחים.

אלון רום, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
31/05/2010 החלטה מבימ"ש אשקלון גילת שלו לא זמין
28/11/2011 החלטה מתאריך 28/11/11 שניתנה ע"י נגה שמואלי-מאייר נגה שמואלי-מאייר לא זמין
29/11/2012 החלטה מתאריך 29/11/12 שניתנה ע"י נגה שמואלי-מאייר נגה שמואלי-מאייר צפייה
26/06/2013 החלטה מתאריך 26/06/13 שניתנה ע"י אלון רום אלון רום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל אירית חכמון
נאשם 1 בואקטו נדב דוד (עציר) סמיון ויינשטיין