טוען...

פס"ד בערעור

דבורה ברלינר21/07/2015

לפני: כב' הנשיאה דבורה ברלינר, אב"ד

כב' השופט ג'ורג' קרא, ס"נ

כב' השופטת אסתר נחליאלי-חיאט

המערער:

יבגני קודריאבצב

נגד

המשיבה:

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

המערער וב"כ -עו"ד אפרת צרפתי

ב"כ המשיבה – עו"ד מיכל גל

מערער 1 - נאשם יבגני קודריאבצב

פרוטוקול

עו"ד צרפתי: ראינו את חוות הדעת. אני חוזרת על נימוקי הערעור ומוסיפה, שאני אבקש לאמץ את המלצות התסקיר כפי שהוגשו לבית משפט קמא.

לחילופין, אם כבודכם אינו סבור שזה המקום, בלית ברירה נקבל את עבודות השירות. מדובר בתיק מאוד ישן ובמערער שעבר דרך מאוד מאוד ארוכה, דרך של שיקום שלא כל מערער יכול היה לעבור. מדובר במערער שסיים את לימודיו כהנדסאי וכרגע הוא אמור להתחיל קורס נוסף של הנדסאי בנין. הוא שולב בעבודה לפני כחודש בתחום לימודיו ולכן, אם יוטל עליו ריצוי עונש במסגרת עבודות שירות זה בעצם לגדוע את כל תהליך השיקום שהוא עבר.

אני מפנה את כבודכם למסמך שלא היה בפני בית משפט קמא וזה העדכון שהעבירה קצינת המבחן אל בית משפט קמא, כאשר בית משפט קמא בא ב"טרוניה" שהמערער לא שולב באיזשהו הליך טיפולי ובפיקוח של שירות המבחן.

אני סבורה שגזר הדין שניתן על-ידי בית משפט קמא בנסיבות המערער הזה לא היה נכון, גם לאור התסקירים עצמם, גם לאור התהליך שהמערער הזה עבר. נכון שבסופו של יום בית משפט קמא קבע 6 חודשי מאסר בפועל מאחר והמערער כביכול התחכם עם הממונה.

אני סבורה שיש מקום להקל עם המערער. בנסיבות אלה שליחתו לעבודות שירות זה לגדוע את כל התהליך שהוא עבר במשך זמן רב. להזכירכם, שהתיק הזה הוא משנת 2009 שהוגש שנה אחרי ביצוע העבירה. המערער לקח אחריות, הודה, רצה לשים את זה מאחוריו, הוא לא הסתבך בתיק אחר, נישא, נולדו לו ילדים והתנתק מהחברה השולית בה הוא היה.

עו"ד גל: גזר הדין הוא הגון והוגן. עבירות אלה הן עבירות שבתי משפט מחמירים איתן בגלל נפיצות העבירה, קלות הביצוע, הכניסה והחדירה לתוך שטחו של הפרט ואני סבורה שגזר הדין שניתן, הוא גזר דין שמתחשב בחלוף הזמן משום שמתחם העונש שנקבע בפסיקה הוא בין 12 ל- 24 חודשים.

ב"כ הצדדים: אנו מסכימים כי המערער ירצה את המאסר שהוטל עליו בבית משפט קמא בדרך של עבודות שירות.

<#5#>

פסק דין

חסד נעשה עם המערער בכך שהפנינו אותו פעם נוספת לממונה על עבודות השירות ובכך שבסופו של יום אכן נמצא עבורו מקום שבו הוא יוכל לבצע אותן.

בנסיבות שנוצרו ובהינתן הסכמת הצדדים אנו קובעים כדלקמן:

א. המערער ירצה 6 חודשי מאסר כפי שקבע בית משפט קמא, בדרך של עבודות שירות. את עבודות השירות יבצע המערער בבסיס צבאי יחש"ם דרום מחנה נתן. תאריך תחילת העבודה 30.11.15.

ב. יתר רכיבי הענישה יישארו בעינם.

ג. המערער מוזהר כדין.

<#3#>

ניתן והודע היום ד' אב תשע"ה, 20/07/2015 במעמד הנוכחים.

תיאור: תיאור: 008422354

תיאור: 1

דבורה ברלינר, נשיאה

אב"ד

ג'ורג' קרא, ס"נ

אסתר נחליאלי-חיאט, שופטת

הוקלד על ידי סימונה אלפסי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/01/2012 החלטה על בקשה של נאשם 1 כללית, לרבות הודעה בקשה לשינוי מותב 23/01/12 מרדכי פלד לא זמין
16/12/2014 גז"ד מיכל ברק נבו צפייה
21/07/2015 פס"ד בערעור דבורה ברלינר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל דרור שורץ
נאשם 1 יבגני קודריאבצב נס בן נתן, אפרת צרפתי