טוען...

החלטה מתאריך 02/09/12 שניתנה ע"י שירה בן שלמה

שירה בן שלמה02/09/2012

בפני כב' השופטת שירה בן שלמה, סגנית נשיא

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אסף געדי

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עוה"ד נויה שטרק

הנאשם בעצמו וב"כ עוה"ד רן עמר

פרוטוקול

<#3#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

יליד 1986, הודה וצירף תיק נוסף. מדובר בעבירות משנת 2009 ן – 2010, עניינו החזקת סם לצריכה עצמית. בתיק העיקרי במלך מאי 2010 נמצא בנסיבות מחשידות עם אלת בייסבול בסמוך לעמדת שומר שנפרצה. כשהגיעו שוטרים למקום החל להמלט ונתפס לאחר מרדף רגלי, אז איים על שוטרים ונהג כלפיהם באלימות גם בניידת המשטרה. תקף שוטר במכת אגרוף נגח בראשו וגרם לו לחבלה. המשיך לאיים גם על חוקרת בתחנת המשטרה. מדובר בעבירות חמורות, לא בכדי איחד המחוקק פרק מיוחד על עבירות כלפי שוטרים, לצורך להגן על שוטרים שעושים עבודתם נאמנה. מדובר בנאשם שעמד לדין ב – 4 הזדמנויות קודמות החל מבית משפט לנוער – ע/1. תלוי ועומד נגדו מאסר על תנאי בן 6 חודשים מת"פ 6630/06 של בית משפט שלום נתניה - ע/2.

ראוי היה לטעון לענישה מחמירה בעניינו, אלא שלא יכולנו להתעלם מההליך הטיפולי בו נטל חלק. היה במעקב תקופה ממושכת, היו תסקירים שסקרו גם את בעיית ההתמכרות וההליך הטיפולי וגם את הקשיים בעיקר בשלב האחרון של ההוסטל. החששות כיום לאחר ההליך הטיפולי, הצורך במסגרת ולכן אנו נבקש גם לכבד את המלצות שרות המבחן ולהאריך את המאסר על תנאי בשל ההליך הטיפולי ולהשית צו מבחן כן בנוסף להשית ענישה מוחשית. מדובר בעבירות חמורות ומכוערות, בנאשם עם עבר פלילי וצריכה להיות ענישה מוחשית בדמות של 300 שעות של"צ, קנס ופיצוי לשוטר שנחבל כתוצאה מהתקיפה.

קרש וסמים נבקש להשמיד. בשמים ופאנל לחלט או להשמיד לפי שיקול דעת המשטרה.

ב"כ הנאשם:

הנאשם בן 26 רווק, טרם מעצרו התגורר בבית הוריו. עבד כפועל בניין במשך כ – 8 חודשים וסייע בפרנסת משפחתו. שוחרר ממאסרו האחרון במאי 2008. מאז עשה מאמצים לנהל אורח חיים נורמטיבי, עבד כמתקין מזגנים ועובד כללי בסופרמרקט, כפועל בניין. שרות המבחן ציין בתסקירו מיום 1.3.11 כי שוחח עם מעסיקו של הנאשם אשר שיבח אותו על ביצוע עבודתו ואף ציין כי לא היו חריגות התנהגותיות מצידו.

לנאשם שתי אחיות מבוגרות ממנו, הצעירה סובלת מפיגור שכלי ומתגוררת בבית הוריו. אביו נכה העובד כאיש תחזוקה בבית ספר, אמו עקרת בית. נאלצה להתמודד עם מחלת הסרטן בשנים האחרונות ומאז אינה עובדת.

בשים לב לנתונים הללו המשפחה היא משפחה קשת יום ואני סבור שצריך לעשות מאמץ שלא להכביד על ידי ענישה בפן הכלכלי.

הנאשם סיים 9 שנות לימוד, נשר מהלימודים על רקע בעיות קשב וריכוז ולא גוייס לצה"ל בשל אי התאמה. הנאשם סובל מבעיית התמכרות לאלכוהול וחשיש מגיל 14.

הנאשם הורשע ביום 4.7.10 בכתב אישום מתוקן בעבירות של תקיפת שוטר, הכשלת שוטר, איומים כנגד שוטרים שעסקו במעצרו ובחקירתו בארוע מיום 19.5.10 עקב חשד לכך שהיה מעורב בהתפרצות לעמדת שומר בקניון. בסופו של דבר לא יוחסה לו עבירה של התפרצות.

עבירות האלימות בוצעו בעת שהיה בגילופין בגין בעיית התמכרותו הנ"ל. ביום 22.1.12 צירף הנאשם תיק נוסף בו הודה והורשע בכתב אישום מתוקן המייחס לו עבירה מיום 2.3.09 של החזקת סם מסוג חשיש לצריכה עצמית במשקל של כ – 2 גרם.

הנאשם שהה במעצר מיום 19.5.10 ועד יום 26.5.10 ואז שוחרר למעצר בית מלא ומפוקח בו שהה 11 חודשים. אני סבור שעל הנתון הזה ביהמ"ש צריך להתעכב, מדובר בשלילת חרות ממושכת ואי אפשר להתעלם ממנה היום בעת גזירת הדין.

לאחר שהנאשם שהה 11 חודשים ועשה חושבים הוא החליט לרתום את עצמו להליך גמילה, שהה באשפוזית מספר שבועות ולאחר מכן בקהילה טיפולית כ - 9 חודשים ולבסוף גם שהה בהוסטל וסיים כל המסלול הטיפולי המוכר שעוברים מכורים לאכוהול וסמים.

התסקירים מלמדים על כך ששיתף פעולה באופן מלא. הנאשם צבר לחובתו 3 הרשעות קודמות בגין עבירות אלימות ורכוש שביצע בין השנים 2004 – 2006 כאשר היה בין הגילאים 18 – 20, בכל הפעמים נדון למאסר. מחד גיסא הועילו המאסרים לטווח הקצר להפוגה לפעילותו העברניית מאידך גיסא בעיית ההתמכורות לאלכוהול דרדרה אותו שוב לאלימות בתיק דנן. מכאן שהפתרון לטווח ארוך בעניינו של הנאשם עשוי להיות אך ורק הליך שיקומי מעמיק וממושך כמו זה שהשתלב בו הנאשם.

שרות המבחן המליץ להאריך את המאסר על תנאי בן 6 חודשים אשר תלוי ועומד נגדו. כמו כן המליץ על צו מבחן סמים למשך שנה במהלכו יעקב שרות המבחן אחר השתלבותו בבית חוסן שם הוא ישולב בטיפול פרטני וקבוצתי, ימסור שתנים. הנאשם הביע את נכונותו להשתלב בתהליך הזה.

מבקש לאמץ את המלצות התסקיר ולא לגזור עונשים נוספים מעבר להמלצות. אני סבור שלשל"צ לו עותרת המאשימה עלול להכביד על ההליך השיקומי ועל ההיבט התעסוקתי. ההיבט הזה חשוב מאוד כאשר עסקינן בנאשם שהוא נדבך מרכזי בפרנסת המשפחה. מבקש להחזיר לו את יתרת סכום ההפקדה ששימשה כערבון להתייצבותו. מדובר ב – 1500 ₪ במ"ת 37800-05-10.

הנאשם:

רציתי להתנצל על כ המהלך הזה, אני חושב שעברתי טיפול מאוד קשה, היו לי קצת משברים, חשבתי על עצמי ועל החיים שלי שאני לא רוצה להדרדר, אני שמח שעברתי את כל התהליך הזה. אני מבקש צאנס אחרון פעם אחת.

<#4#>

גזר דין

לאור הליך טיפולי משמעותי שעבר, חרף חומרת העבירות בתיק העיקרי, לצד עבר הכולל מאסרים בפועל ועל תנאי שלא היה בהם כדי להרתיע, בשים לב למעצר ולמעצר הבית הממושך לאחריו ועל מנת לעודד בדרך השיקום תוך התמקדות בדרך זו רואה לאמץ את המלצות שרות המבחן.

אשר על כן, הנני דנה הנאשם לעונשים הבאים:

מורה על חידוש עונש המאסר המותנה למשך 6 חודשים אשר הושת בבית משפט השלום נתניה ביום 18.6.07 בת"פ 6927/06 ו – 6630/06 לתקופה של שנתיים.

הנאשם יעמוד בפיקוח מעקבי של שרות המבחן למשך שנה בתנאי של טיפול במסגרת היחידה לנפגעי סמים, ככל שידרש.

הנני דנה הנאשם לתשלום קנס בסך 500 ₪ או 7 ימי מאסר תמורתו.

הנאשם יפצה את השוטר פורסאן בסך של 1800 ₪.

הפיצוי יקוזז על פי הסכמה מההפקדה. יתרת הפיצוי והקנס ישולמו ב – 2 תשלומים חודשיים שווים ורצופים הראשון תוך 30 יום מהיום.

ב"כ המאשימה תודיע לשוטר שנפסק פיצוי לזכותו ותעביר למזכירות את פרטיו לצורך העברת הפיצוי.

הובהר לנאשם כי במידה ולא ימלא אחר הוראה מהוראות צו המבחן ביהמ"ש רשאי להפקיעו ולהשית ענישה נוספת בהתחשב בעונש שהוטל.

הקרש והסמים יושמדו. הבשמים והפאנל יחולטו או יושמדו לפי העניין.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

עותק מהפרוטוקול ישלח לשרות המבחן.

המזכירות תסרוק את ע/1 וע/2.

<#5#>

ניתנה והודעה היום ט"ו אלול תשע"ב, 02/09/2012 במעמד הנוכחים.

שירה בן שלמה, שופטת

הוקלד על ידי גלי וקסלר

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/08/2010 החלטה על בקשה של משיב 1 שינוי תנאי ערובה או תנאי שחרור 04/08/10 אביבה טלמור לא זמין
15/09/2010 החלטה על בקשה של משיב 1 כללית, לרבות הודעה בקשה שניה לעיון חוזר 15/09/10 שירה בן שלמה לא זמין
22/04/2012 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מעצר שירה בן שלמה לא זמין
02/09/2012 החלטה מתאריך 02/09/12 שניתנה ע"י שירה בן שלמה שירה בן שלמה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל מירית בן מיור
משיב 1 אסף געדי רן עמר