טוען...

החלטה על בקשה של נתבע 2 כללית, לרבות הודעה הודעה מטעם הנתבעת 2 02/01/13

ריבה שרון02/01/2013

בפני

כב' השופטת ריבה שרון

התובעת

שירי ברכות
- ע"י ב"כ עוה"ד כרמי בוסתנאי ואח'

נגד

משיבים

1. נביל בן ניאף סלאמה
2. קווים תחבורה ציבורית בע"מ
נתבעת 2- - ע"י ב"כ עוה"ד אהרון שפרבר ואח'

החלטה

1. התובעת- ילידת שנת 1990 והתביעה שלפניי הינה לפיצוי בגין נזקי גוף- פגיעה נפשית שנגרמו לה לטענתה בגין אירוע מיום 10/2/07 (להלן: "האירוע"). על פי כתב התביעה- הנתבע 1 הינה אז נהג אוטובוס שהנתבעת היתה והינה מעסיקתו. הנתבע 1 הורעל פי הודעתו בביצוע מעשה מגונה בכוח בתובעת. מטעם התובעת- הוגשה חוו"ד של ד"ר טטיאנה שכטמן הקובעת 0% נכות צמיתה. מטעם הנתבעת- הוגשה חוו"ד של ד"ר חיים שם דוד הקובע כי לא נותרה נכות נפשית צמיתה בגין האירוע נשוא התביעה.

2. לאחר שבחנתי את חוו"ד מומחי הצדדים ולאור הפער בין חוות הדעת, אני ממנה את פרופ' משה קוטלר, כמומחה מטעם בית המשפט בתחום הפסיכיאטריה (להלן: המומחה").

  1. המומחה יואיל לחוות את דעתו בדבר מצבה ונכותה, ככל שיש כזו, של התובעת- בקשר עם התאונה נשוא התביעה, לרבות בעניינים כדלקמן:

האם לוקה התובעת היום בנכות, ואם כן, לאיזו תקופה, ומהו שיעור הנכות.

מהן המגבלות התפקודיות של התובעת, אם בכלל.

האם יש מקום לצפות לשיפור או להחמרה במצב התובעת בעתיד והאם תזדקק התובעת לטיפולים רפואיים בעתיד. אם כן - מהם סוגי הטיפולים, ומהי העלות המשוערת של אלה לפי המחירים הנכונים היום, האם ניתן לקבלם במסגרת הרפואה הציבורית.

תקופות אי הכושר החלקי ו/או המלא של התובעת.

האם קיים קשר סיבתי בין האירוע נשוא התביעה לבין מצבה של התובעת לאחריו, תוך התייחסות לתחלואה טבעית ו/או מצב קודם בתחום הרלבנטי שאינם קשורים בתאונה.

בנוסף- מתבקש המומחה מטעם בית המשפט להואיל ולהתייחס לחוות דעת מומחי הצדדים.

3. כדי למנוע עיכובים עתידיים בניהול התיק ו/או תקלות,- מתבקש המומחה לבחון כבר עתה את זהות הצדדים ולהודיע לבית המשפט, רק למקרה שקיימים/היו קיימים קשרים אישיים מיוחדים או קשרי עבודה על בסיס פרטי בינו ובין מי מהצדדים (בעלי דין, מומחים או ב"כ) ו/או גופים הקשורים בהם ו/או באי כוחם, לרבות טיפול במי מבעלי הדין, בכל מסגרת שהיא. ב"כ הצדדים מתבקשים אף הם לבחון את זהות המומחה ולהודיע האם קיימת מניעה ממשית שמקורה בקשרי עבודה והיכרות אישית כאמור, שבגינם יש מקום לשקול את מימוש המינוי בתיק זה.

4. חרף הפער הדרמטי בין חוו"ד המומחים, מבלי שיהא בכך כדי להוות אמירה לגוף המחלוקות שעל הפרק, אני מורה כי בשכ"ט המומחה ובעלות כל בדיקה לצורך חוו"ד שאינה מכוסה במסגרת הציבורית תישא בשלב זה הנתבעת 2, כמימון ביניים בלבד. בסוף ההליך, אתן את הדעת לשיעור וענין העלויות, בהתאם לתוצאות חוות הדעת.

שכר המומחה ישולם טרם הבדיקה וכתנאי לקיומה. המומחה לא יחל במלאכת הכנת חוות הדעת, בטרם ישולם לו מלוא שכרו והוא מתבקש לשלוח את חשבונו בהקדם.

ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי חשבונו של המומחה נתקבל במשרדם בתוך 21 יום מהיום, ואם לא- יפעלו לבקשו ולאחר מכן- יואילו ב"כ הנתבעת 2 לדאוג לפרעונו בתוך 30יום מקבלתו. אסמכתא על תשלום תשלח למרפאת המומחה ולצד שכנגד בסמוך לאחר ביצועו ע"י כל צד.

5. ב"כ התובעת יפנה אל המומחה כבר עתה, יקבע בדיקה במועד מוקדם ככל האפשר, ויידע את ב"כ הצד שכנגד בדבר מועד הבדיקה, כדי לאפשר העברת חומר רפואי מטעמם מבעוד מועד. עם זאת- באחריות ב"כ התובעת לוודא כי הבדיקה לא תתקיים לפני חלוף 60 יום לפחות ממועד מסירת העתק פנייתו אל המומחה לידי ב"כ התובעת.

המומחה יואיל לבדוק את התובעת, ולהגיש את חוות הדעת לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד הבדיקה. שאלות הבהרה בתוך 21 יום מקבלתה, תשובות המומחה תינתנה בתוך 21 יום מקבלתן לידיו.  

6. הצדדים יעבירו למומחה בתוך 15 יום את כל המסמכים הרלבנטיים והמותרים בהגשה, לרבות בדבר הטיפול הרפואי שניתן לתובעת והבדיקות שנבדקה לצורך הטיפול, הנוגעים לענין שבמחלוקת.

התובעת תעמוד לכל בדיקה אליה יופנה על ידי המומחה, לרבות בדיקות עזר, אבחונים וכיו"ב- על פי שיקול דעתו.

7. עם קבלת חווה"ד יגישו הצדדים תחשיבי נזק ריאליים ומפורטים, המגובים באסמכתאות- בתוך 30 יום כל צד.

8. בשלב זה איני מורה על הגשת תצהירי עדות ראשית ותיקי מוצגים, וזאת- כדי שלא להכביד על הצדדים. אבקש עם זאת, שתחשיבי הנזק יהיו מפורטים.

9. לק.מ הבא שיתקיים ביום 10/10/13 בשעה 08:40- יתייצבו גם בעה"ד ונציגיהם המוסמכים והבקיאים בפרטים. הצעת בית-המשפט תינתן במהלך הדיון, אם לא תישלח בדואר לפני כן.

10. ימי עיצומים, שביתות ופגרות בתי-המשפט יובאו במניין הימים.

המזכירות תואיל לשלוח לב"כ הצדדים ולמומחה את החלטתי

ניתנה היום, כ' טבת תשע"ג, 02 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/09/2012 החלטה מתאריך 27/09/12 שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
02/01/2013 החלטה על בקשה של נתבע 2 כללית, לרבות הודעה הודעה מטעם הנתבעת 2 02/01/13 ריבה שרון צפייה
10/03/2013 החלטה מתאריך 10/03/13 שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה