טוען...

גזר דין מתאריך 06/09/12 שניתנה ע"י יעקב בכר

יעקב בכר06/09/2012

בפני כב' השופט יעקב בכר

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

נאיף מוזלבט

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – רס"ב שקולניק

הנאשם – נוכח

הסניגור – עו"ד שאדי ערטול

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

התיק קבוע למתן גזר דין.

<#2#>

גזר דין

1. הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של נהיגה רשלנית- עבירה לפי סעיף 62(2) + 38(2) לפקודת התעבורה (נוסח חדש) תשכ"א 1961 (להלן: "הפקודה"), עבירה של נהיגה בדרך הגורמת נזק - עבירה על תקנה 21 (ב)(2) לתקנות התעבורה (להלן: "התקנות"), התשכ"א-1961 + סעיף 68 לפקודה, עבירה של נסיעה לאחור- עבירה על תקנה 45(א)(1) לתקנות +סעיפים 68+38 (2) לפקודה, עבירה של אי מתן זכות קדימה להולך רגל במדרכה ביציאה מחצרים- עבירה על תקנה 64 (ב)(1) לתקנות +סעיף 68 לפקודה, ועבירה של חבלה של ממש- עבירה לפי סעיף 38(3) לפקודה.

2. בתאריך 6.04.2009, שעה 13:25 לערך, נהג הנאשם לאחור ביציאה מחנייה לכלי רכב ברכב משא בלתי אחוד מסוג מיצובישי מ.ר. 3794135 (להלן:"הרכב") בחורפיש והגיע למדרכה המצויה בצד הכביש בסמוך לאתר בניית בנק ומיועד להולכי רגל.

אותה עת, משמאל לימין כיוון נסיעת הנאשם הלך במדרכה הולך רגל בשם חורי פואד יליד 1940 (להלן: "הולך הרגל").

הנאשם נהג ברשלנות בכך שהסיע את רכבו אחורנית ביציאה ממקום החניה הנ"ל מבלי לנקוט באמצעי הזהירות הדרושים כדי למנוע סיכון או פגיעה ובלי לאפשר להולכי הרגל לעבור בבטחה לפני שיעלה על המדרכה, ותוך כדי כך פגע בהולך הרגל שהלך אותה עת במדרכה (להלן: "התאונה").

כתוצאה מהתאונה, הולך הרגל נחבל חבלה של ממש.

3. ב"כ המאשימה ציין, כי נוכח כשלים ראייתיים מהותיים בתיק החקירה, הגיעו הצדדים להסדר על פיו, יושת על הנאשם עונש של מאסר על תנאי 3 חודשים ל- 3 שנים, פסילה 8 חודשים בניכוי 60 ימי פסילה מנהלית, פסילה על תנאי 6 חודשים ל- 3 שנים, קנס בסך 3000 ₪ ב – 6 תשלומים, והתחייבות בסך 5000 ₪ לשנתיים.

ב"כ המאשימה הפנה לחלק מהכשלים.

4. ב"כ הנאשם ביקש לאמץ את ההסדר שנבע נוכח כשלים ראייתיים בתיק.

ב"כ הנאשם ציין כי התאונה הייתה בלתי נמנעת.

5. בפני בית המשפט העיד הולך הרגל וביקש מבית המשפט שלא לאמץ את הסדר הטיעון שגובש עם הנאשם, ולהטיל על הנאשם עונש חמור יותר מהעונש לו עתרה המאשימה, שכן לטענתו, העונש מקל עם הנאשם. הולך הרגל תיאר בפני בית המשפט את תוצאותיה הקשות של התאונה, אשר הותירה אותו נכה לכל ימי חייו.

6. בבוא בית משפט לגזור דינו של נאשם, עומדים בפני בית המשפט מספר רב של שיקולים, כאשר גזר הדין מהווה שקלול של כל הנתונים הללו. בית המשפט מונחה, על ידי שיקולים של דין וצדק, ועל בית המשפט לפעול בהתאם לשיקולים אלה.

על פי הכללים אשר נתגבשו בפסיקה, מקום שהסדר הטיעון אינו חורג ממתחם הסבירות ואינו פוגע בתקנת הציבור, יטה בית המשפט לאמץ את הסדר הטיעון. מקום שכן קיימת סטייה מהעונש הראוי וממדיניות הענישה שבית המשפט רואה אותה כראויה, ואימוץ עסקת הטיעון יפגע באינטרס הציבור בדבר ענישה הולמת, יימנע בית המשפט מאימוץ הסדר הטיעון.

בשוקלי האם לאמץ את הסדר הטיעון אם לאו, נתתי דעתי בכובד ראש, לעמדתו של הולך הרגל הנפגע, המתנגד בתוקף להסדר הטיעון.

דע עקא, שהמאשימה הבהירה בפניי כי שיקול מרכזי שהביאה לגיבוש הסדר הטיעון נעוץ בקיומו של קושי ראייתי ממשי.

בחנתי כדבעי את טענתה הנ"ל של המאשימה בדרך של שמיעת גרסת הבוחן בישיבה האחרונה ודוק הבוחן הבהיר בדבריו בפניי כי הגיע למסקנה שתאונת הדרכים הייתה בלתי נמנעת, דבר המבסס במידה רבה, את עמדת המאשימה באשר לקיומו של כשל ראייתי ממשי.

לפיכך, נוכח קיומו של כשל ראייתי ממשי בחומר החקירה, ובנותני את הדעת ליתר הנימוקים לקולא, אני מאמץ את ההסדר.

אשר על כן, אני דן את הנאשם לעונשים הבאים:

* אני דן את הנאשם ל - 3 חודשים מאסר על תנאי למשך 3 שנים , והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור בתקופה הנ"ל על עבירה לפי סעיף 67 לפקודת התעבורה.

* אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך 3000 ש"ח או 30 ימי מאסר שישא בנוסף לכל מאסר אחר שהוטל עליו.

הקנס ישולם ב- 6 תשלומים חודשיים שווים ורצופים החל מתאריך 2.11.12.

הנאשם יפנה למזכירות בית המשפט לקבלת שוברים ואישורים בשעות קבלת קהל.

* הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 8 חודשים בניכוי 60 ימי פסילה מנהלית.

* לריצוי הפסילה, יפקיד הנאשם את רשיונו במזכירות בית המשפט בעכו לא יאוחר מיום

23.9.12 עד השעה 13:00.

* הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 6 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה בה הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השניה לפקודת התעבורה ויורשע בה.

* אני מורה לנאשם לחתום על התחייבות כספית על סך 5000 ₪ להמנע מלבצע עבירות בהן הורשע בתיק זה שנתיים מהיום. אם לא יחתום, ייאסר ל-50 יום.

* זכות ערעור תוך 45 יום.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ט אלול תשע"ב, 06/09/2012 במעמד הנוכחים.

יעקב בכר, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/09/2010 החלטה מתאריך 01/09/10 שניתנה ע"י יעקב בכר יעקב בכר לא זמין
06/09/2012 גזר דין מתאריך 06/09/12 שניתנה ע"י יעקב בכר יעקב בכר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל תביעות תעבורה גליל עכו
נאשם 1 נאיף מוזלבט שאדי ערטול