טוען...

החלטה מתאריך 02/09/12 שניתנה ע"י ארנון דראל

ארנון דראל02/09/2012

העותר

מאיר שי

ע"י עו"ד דן יהלום

נגד

המשיבה

יד ושםרשות הזכרון לשואה ולגבורה

ע"י עו"ד דוד שמרון

החלטה

בפני בקשה למינוי כב' השופט בדימוס ניסים ישעיה לצורך הכרעה בשאלה האם התמצית שניתנה לעותר משקפת נאמנה את הכתוב. עניינה של הבקשה הוא בהחלטת המשיבה באשר להכרה במי שהציל את העותר כחסיד אומות העולם. בעתירה התבקשה מסירת כלל המסמכים המצויים בידי המשיבה.

בדיון שהתקיים בפני כב' השופט נ' סולברג ביום 9.11.10 הגיעו הצדדים להסכמה, שניתן לה תוקף של פסק דין, ולפיה תימסר לעותר תמצית מן החומר (שכולל פרוטוקולים, חוות דעת והתכתבויות) בתוך 45 יום. לאחר מכן, ככל שדעתו של העותר לא תנוח מכך שהתמצית משקפת את מלוא החומר ימונה על ידי שני הצדדים שופט בדימוס אשר יבדוק האם התמצית משקפת נאמנה את תוכנו של החומר.

הבקשה שבפני הוגשה כשנה וחצי לאחר אותו דיון ומבוקש למנות בה למטרה האמורה את כב' השופט בדימוס ישעיה. המשיבה מתנגדת לכך בשל חלוף הזמן וכן כי הסעד המבוקש מיועד לשרת הליך אחר שהוגש על ידי העותר לבית המשפט הגבוה לצדק. העותר מבקש לקיים את המוסכם למרות חלוף הזמן תוך שהוא מדגיש כי הזמן נוצל על ידו לאיסוף חומר נוסף.

לאחר שעיינתי בעמדות הצדדים מצאתי לקבל את הבקשה למנות את כב' השופט בדימוס ניסים ישעיה, בכפוף להסכמתו ולהסדרת שכר טרחתו, כמי שיבדוק האם אכן התמצית שנמסרה לעותר משקפת נאמנה את החומר וזאת בהתאם להסכמת הצדדים.

למסקנה זו הגעתי בין היתר משום שההסכמה לא נקבה בפרק זמן למינוי הבודק; לא ראיתי כי נגרם למשיבה נזק כתוצאה משיהוי זה בפנייתו של העותר ומכלול נסיבות העניין והרגישות המתחייבת מהן מובילים לכך שיש לאפשר את מיצוי הליך הבדיקה כמוסכם על הצדדים ללא משוכות פרוצדורליות. בהיעדר התנגדות לזהותו של השופט ישעיה לא מצאתי שלא להיעתר לקביעתו כבודק.

לפיכך, הבקשה מתקבלת. כב' השופט בדימוס ניסים ישעיה ממונה כמוסכם על הצדדים לביצוע הבדיקה כאמור בפסק דינו של כב' השופט סולברג. המינוי כפוף להסכמתו ולהסדרת שכר טרחתו על ידי באי כוח הצדדים.

אין צו להוצאות.

ניתנה היום, ט"ו אלול תשע"ב, 02 ספטמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/06/2010 הוראה למשיב 1 להגיש כתב תשובה נעם סולברג לא זמין
02/09/2012 החלטה מתאריך 02/09/12 שניתנה ע"י ארנון דראל ארנון דראל צפייה