טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה תגובה לבקשת קיום דיון הוכחות 29/11/12

אבי שליו29/11/2012

מספר בקשה:4

בפני

כב' השופט אבי שליו

תובע

רועי פלד

נגד

נתבע

אבי צבעוני

החלטה

  1. לפני בקשה שהגיש התובע לביטול פסק דין אשר ניתן בהיעדר התייצבותו לדיון שהתקיים ביום 19.7.12. התובע הגיש תביעתו בגין תאונה שארעה ברמת השרון ביום 27.10.09 בה נפגע רכבו.
  2. ניתן לבטל פסק דין שניתן במעמד צד אחד בשתי עילות: ביטול מתוך חובת הצדק וביטול מכוח שיקול-דעתו של בית המשפט. מקום בו נתן בית המשפט פסק דין כשנפל פגם בהליך, קמה לו עילת ביטול מתוך חובת הצדק. לעומת זאת, מקום שבית המשפט מתבקש לבטל פסק דין שניתן במעמד צד אחד, כשהמבקש זומן לדין ולא נפל פגם בהמצאה, דבר הביטול נתון לשיקול דעתו של בית המשפט. בבואו להפעיל את שיקול-דעתו, יבדוק בית המשפט האם יש בפי המבקש טעם לאי ההתייצבות והאם המבקש זלזל בבית המשפט. בנוסף, יבדוק בית המשפט האם הביטול עשוי להצמיח למבקש תועלת, היינו האם יש בפיו עילת תביעה או הגנה טובה.
  3. התובע טען כי לא קבל זימון לדיון. מבדיקת מחשב בית המשפט עולה כי הזימון לדיון נשלח כדין לתובע, במען שדיווח בכתב התביעה אולם חזר בציון "לא נדרש". על כן עסקינן בביטול בשיקול דעת בית המשפט.

בתיק זה התנהלו מספר דיונים בפני כב' השו' גזית שבהם נשמעו ראיות ונדרשה עדות נוספת מטעם התובע. מבדיקה בתיק עולה כי בתיק זה נקבעו דיונים רבים ושונו מותבים. התובע נוהג לקבל זימונים לדיונים הנקבעים בתיק ולדבריו אף הופיע לדיון אשר בוטל בלא ידיעתו.

בנסיבות אלו, לא מצאתי שהתובע זלזל בהליך, אלא דווקא מעונין לקדמו.

  1. לגופו של ענין, טוען התובע כי נגרם לו נזק כספי לאחר שרכבו נפגע בתאונה והוא נאלץ למכור אותו במחיר נמוך מהמחירון. על אף אי צירופה של שמאות, לא ניתן לקבוע בשלב זה באופן חד משמעי את תוצאות ההליך ויש מקום ליתן לתובע את יומו בבית המשפט.
  2. לפיכך, אני מבטל את פסק הדין מיום 19.7.12.
  3. על התובע לדאוג להתייצבות העד האמור או לעתור לזימונו באמצעות בית המשפט.
  4. אני מחייב את התובע בהוצאות הנתבע שנאלץ להגיש תגובה לבקשה ואשר התייצב לדיון בסך של 350 ₪. תשלום ההוצאות יעוכב עד מתן פסק דין, כך שאם יזכה התובע בתביעתו יקוזז התשלום מסכום הזכיה.
  5. המזכירות תשלח את החלטתי זו לצדדים ותקבע מועד דיון לפני שופט תביעות קטנות.

ניתנה היום, ט"ו כסלו תשע"ג, 29 נובמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/11/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה תגובה לבקשת קיום דיון הוכחות 29/11/12 אבי שליו צפייה
25/04/2013 החלטה מתאריך 25/04/13 שניתנה ע"י תרצה שחם קינן תרצה שחם קינן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 רועי פלד
נתבע 2 אבי צבעוני