טוען...

גזר דין מתאריך 24/06/13 שניתנה ע"י אלכסנדר רון

אלכסנדר רון24/06/2013

בעניין:

מדינת ישראל

ע''י משטרת ישראל יחידת תביעות מחוז ירושלים

התביעה

- נ ג ד -

1. אימן בן מחמד עסילה ת.ז. 03808658-0 – נדון

2. מרואן בן מחמד עסילה ת.ז. 30051703-4

הנאשמים

נוכחים:

ב"כ המאשימה – מ. חי רחמני

הנאשם 2 ובא כוחו עו"ד אשרף חסן

גזר דין לנאשם 2

1. הנאשם הורשע על פי הודאתו בכתב אישום, ולאחר צירופו של אישום נוסף (ת.פ. 22702-11-10), בשני אישומים שעיקר עניינם (לאחר שתוקנו כתבי האישום) תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו והפרעה לשוטר; ובאישום שצורף גם באיומים.

2. עמדת התביעה ביחס למתחם הענישה הראוי הועמד על ידה על הטווח שבין מאסר קצר בעבודות שירות לבין 6 חודשי מאסר בפועל. מדברי באת כוחה הנכבדה של המאשימה הבנתי שמתחם ענישה זה מתייחס לשני האישומים, בין היתר באשר לא צוין אחרת, ומעבר לאמור נכון אני לאמץ עמדה זאת. בהמשך לכך ובשים לב למאסר מותנה רלוונטי התלוי ועומד כנגד הנאשם, נושא אליו אשוב בהמשך דבריי, ביקשה התביעה שיוטל על הנאשם עונש של 6 חודשי מאסר תוך נכונות לכך שהמאסר המותנה האמור יופעל בחופף להנ"ל.

3. נתונים רלוונטיים נוספים.

א. על הפרק נאשם שלחובתו עבר פלילי משמעותי. הורשע הוא 4 פעמים בעבירות ממספר סוגים ובמצטבר נדון, בין היתר, ל- 29 חודשי מאסר (בשני גזרי דין שונים). אשר לעבירות, יוטעם, שיש בהם כדי להצביע על נטיה לאלימות, ודי אם יצוין שהוגשה גרימת חבלה חמורה ושוד מזוין, עבירה שגם בה גלום מימד של אלימות, בתגרה ובמקרה קודם של הפרעה לשוטר.

ב. כאמור לעיל תלוי ועומד לחובתו מאסר מותנה למשך 3 חודשים שהוטל עליו בת.פ. 6013-08-08 של בית משפט השלום בצפת. בשים לב לכך שעל הפרק שני כתבי אישום בהן הורשע הנאשם, אף היה מאסר מותנה זה לחב הפעלה.

ג. על שולחן בית המשפט גם חוות דעת הממונה על עבודות שירות המאשר את התאמת הנאשם.

ד. ולבסוף יצוין שהוכן בעניינו של הנאשם תסקיר ואולם, מטעמים שונים, בפרט בשל העדר נכונות לשיתוף פעולה עם הליך גמילה מאלכוהול, נושא שלדעת שירות המבחן ברקע לפרשה, נמנע לסופו של יום שירות המבחן מהמלצה טיפולית ביחס לנאשם.

4. לזכות הנאשם הודאתו תוך צירופו של תיק נוסף, דבר שהיה בו לחסוך מזמנו היקר של בית המשפט בשתי הפרשות, וכדי ללמד על מידה של קבלת אחריות למעשים. משקל מסוים נכון אני לייחס גם לדבריו האחרונים של הנאשם בבית המשפט שהיה בהם כדי לתמוך, לפחות במידה ידועה, בתקווה שעל הפרק נאשם המצוי בתהליך בו עולה בקרבו המודעות למצב המורכב אליו נקלע בחייו.

5. בשים לב לכך שעל הפרק שתי עבירות שבוצעו על רקע עבר פלילי ממשי ואף שמאסר מותנה תלוי ועומד נגד הנאשם, מענישה הקרובה לרף העליון של מתחם הענישה עליו המליצה התביעה ושבית משפט נכון היה לאמצה, אין מנוס. בנקודה זו עוד יוער, שהגם שבמוקד תסקיר שירות המבחן ההערכה שברקע לעבירות שמבצע הנאשם נטייה לשתיית אלכוהול, דומה, שמצביעה התמונה הכוללת גם על נטייה כללית לאלימות, וגם אם יש בשתיית האלכוהול כדי להחריף נטייה זו, על הפרק נאשם שגם המימד האלים באישיותו מחייב ענישה והרתעה. עם זאת, נכון אני לייחס משקל להודאתו ובוודאי לנכונות המאשימה לכך שיופעל המאסר המותנה בחופף למאסר שיוטל עליו עתה. רבות שקלתי בשאלה האם לאשר את ריצוי המאסר או חלקו בעבודות שירות, ובנסיבות העניין, דומה, שהייתה זו, בפועל, השאלה העיקרית שהונחה בפני. מן הצד האחד, ראוי לייחס משקל להודאתו כאמור, ואף התאמתו לעבודות שירות, לדעת הממונה, רלוונטית להחלטה זו; ואולם, מן הצד האחר, אין להתעלם מהמסה הקריטית של עבירות שביצע עד עתה, מכך שעל הפרק שתי עבירות נוספות שמכוונות היו כלפי גורמי אכיפת החוק ושאף הייתה גלומה בהן אלימות וכל זאת, כשברקע גם מאסר מותנה כאמור. בנסיבות אלה, הגעתי לכלל מסקנה, שגם אם בגבול שורת הדין ניתן לאשר את ריצוי חלקו הארי של העונש בעבודות שירות, לא יהא נכון לאשר זאת באופן מוחלט ולפחות חלק מהתקופה תרוצה בין כותלי הכלא. יהא בכך כדי לאזן במידה סבירה בין שיקולי ההלימה וההרתעה, שבנסיבות העניין, לטעמי, הם בלתי נמנעים, לבין השיקולים האישיים שאותם הדגיש הנאשם.

6. סוף דבר, גוזר אני כדלקמן:

מאסר - מאסר בפועל לתקופה של 5 חודשים. תקופת מאסרו תרוצה כדלקמן:

3 חודשים ומחצה בעבודות שירות וחודש וחצי, בין כותלי הכלא. הנאשם יתייצב לריצוי עונשו שבין כותלי הכלא ביום 15.8.13 במגרש הרוסים; ולריצוי עבודות השירות בגבעת התחמושת ביום 15.10.13.

הפעלת מאסר על תנאי - מפעיל בזאת מאסר על תנאי שהוטל על הנאשם ביום 23.10.2008 בת.פ.6013-08-08 של ביהמ"ש השלום צפת לתקופה של 3 חודשים. כל זאת, בחופף להנ"ל.

מאסר על תנאי - מאסר על תנאי לתקופה של 4 חודשים. הנאשם ישא בעונש זה אם בתקופה של שנתיים מהיום יעבור עבירה נוספת לפי סימן ג' של פרק ט', או סימן ח' של פרק י', או סעיף 192 של חוק העונשין.

זכות ערעור על פסק הדין תוך 45 יום מהיום.

ניתן היום, 24 יוני 2013, במעמד הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/11/2011 החלטה מתאריך 28/11/11 שניתנה ע"י אלכסנדר רון אלכסנדר רון לא זמין
26/02/2013 החלטה מתאריך 26/02/13 שניתנה ע"י אלכסנדר רון אלכסנדר רון צפייה
14/03/2013 הוראה לנאשם 2 להגיש תסקיר אלכסנדר רון צפייה
24/06/2013 גזר דין מתאריך 24/06/13 שניתנה ע"י אלכסנדר רון אלכסנדר רון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רות גורפיין
נאשם 1 אימן עסילה מאהר חנא
נאשם 2 מרואן עסילה (עציר) אשרף חסן