טוען...

החלטה מתאריך 30/10/12 שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי30/10/2012

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מרדכי מחפוד

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד שרית קוטלובסקי

הנאשם וב"כ – עוה"ד גילה גואטה

פרוטוקול

<#3#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

הנאשם יליד 60, הודה והורשע ב-6 תיקים, 3 תיקים פלילים ועוד שלושה תיקי פלא, שעניינם עבירות איומים. תיקיו הפליליים החל משנת 2008 עבירה אחרונה בשנת 2010. העבירות הופנו כלפי אימו בין אם כאשר איים עליה שירצח משהו, שבר נכס בדירה. בהזדמנות נוספת בפברואר 2009 איים עליה, שבר רכוש, דחף אותה. תיקי הפלא שצורפו עניינם עבירות איומים משנת 2008, החזקת סם, חשיש משנת 2009, שוב איומים. הנאשם בעברו 15 הרשעות אחת מאוחרת לחלק מהעבירות אך עיון בגליון הרישום הפלילי עולה כי מרבית עברו ישן. הנאשם ערך צירוף וניקה שולחן לכלל תיקיו, תיקי האישום בעניינו תוקנו לקולא. התיק האחרון שהוא למעשה נשפט בגינו היום הוא משנת 2010. לא נפתחו תיקים נוספים בעניינו מאז. הוגש תסקיר כאשר ממנו ניתן ללמוד על ניקיון בחפוף לסייגים המצוינים בו ונדמה שבעיית ההתמכרות איננה פעילה עוד. בנסיבות אלו בהתחשב במהות העבירות, ברף הלא גבוה ובנתונים שפורטו נדמה שההסדר ראוי, הוא צופן בחובו ענישה קונקרטית. נבקש לכבד את ההסדר. מגישה גליון הרשעות קודמות – מסומן ע/1.

ב"כ הנאשם:

מדובר בנאשם שנולד עם מגבלה שהפכה אותו לאדם נכה 100%. מרבית שנות חייו התנהל בצורה נורמטיבית. התקופה של שנתיים בה היה הפרת איזון במצבו הבריאותי. לאחר ששוחרר הוא תיקן את התנהגותו בצורה משמעותית, הוא חיי עם הוריו, הם בעצמם טרחו והגיעו לתביעה והן לשירות המבחן ותיארו את הנאשם כמי שחזר להיות הילד שתומך ועוזר. למעשה האישומים האלה נותרו כשאריות מהעבר. הצירוף לא בוצע והוא ריצה מאסר מאוד ארוך. מדובר באדם נכה, הוא עומד כפי שעומד כי הוא מתקשה להתייצב, יש לו נכות קשה מנטלית ופיזית. תקופת המאסר היתה עבורו מאוד קשה, הוא שיקם את חייו והוא חי בשלום עם הוריו. אני מבקשת לכבד את ההסדר.

הנאשם:

אין לי מה להוסיף.

<#4#>

גזר דין

הנאשם נותן היום את הדין במסגרת הסדר טיעון בגין 6 אירועים בהם נקט בגילויי אלימות כלפי בני משפחתו. מדובר בצירוף של 3 כתבי אישום מתוקנים וכן 3 תיקים פתוחים שטרם הוגש בעניינם כתב אישום. בקצרה אציין כי באוקטובר 2008 איים על אביו ברצח. בפברואר 2009 הוא דחף את אימו, איים עליה ושבר מאוורר. בינואר 2010 שבר רדיו טייפ בבית האם. כמו כן הודה והורשע ב-3 עבירות איומים נוספות מסוף שנת 2008 ותחילת שנת 2009 וכן בהחזקת סם לשימוש עצמי, כאשר מדובר בחשיש במשקל של כ-20 גרם.

לחובת הנאשם מספר בלתי מבוטל של הרשעות קודמות לרבות בעבירות איומים ותקיפה. בעבר הרחוק אף ריצה מספר תקופות מאסר. יחד עם זאת בעשור האחרון חלה התמתנות ממשית בהתנהלותו והוא הורשע בגין עבירת איומים בודדת בשנת 2010, בגינה ריצה 6 חודשי מאסר בפועל. בעניינו של הנאשם התקבלו מספר תסקירים המעידים על הקשיים עימם הוא מתמודד. מדובר בקשיים פיזיים על רקע נכות ממנה הוא סובל וכן קשיים בשליטה בכעסים ושימוש בחומרים ממכרים. לאורך הקשר עם שירות המבחן החל הנאשם לגלות פתיחות והבנה לקשייו, אך לא עלה בידו להשתלב בהליך טיפולי מסודר. הוא ממתין עדיין למימון על מנת להשתלב בטיפול במרכז בחדרה. מכל מקום, בינתיים מסר הנאשם בדיקות שתן נקיות ושירות המבחן התרשם כי הוא אינו פועל כיום באלימות כלפי בני משפחתו.

לאור הממצאים הללו גובש הסדר במסגרתו עותרים ב"כ הצדדים במשותף להטיל על הנאשם מאסר על תנאי ושל"צ בהיקף של 200 שעות. אין ספק כי מדובר בהסדר מקל בהתחשב בהיקף העבירות שבוצעו, בעבר הממשי ובעובדה כי לא מתנהל כיום הליך טיפולי מוסדר, ועם זאת בהתחשב בממצאי שירות המבחן לגבי ניקיון מסמים ושליטה עצמית, הרי שההסדר אינו סוטה מרף הענישה הראוי באופן קיצוני ועל כן אכבדו, תוך שאני מבהיר לנאשם כי אם לא יעמוד בתנאי צו השל"צ, עשוי ביהמ"ש להתבקש לדון בעניינו מחדש ואף לגזור את דינו בהתאם.

אשר על כן הנני דן הנאשם לעונשים הבאים:

1. 6 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מהיום לא יעבור אחת העבירות בהן הורשע בהליכים שלפני.

2. הנאשם יבצע של"צ בהיקף של 200 שעות במרכז הגריאטרי בנתניה. על הנאשם להשלים ביצוע העבודות בתוך שנה מהיום.

העתק יועבר לשירות המבחן.

המזכירות תסרוק את המוצג ע/1.

זכות ערעור בתוך 45 ימים.

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ד חשון תשע"ג, 30/10/2012 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/04/2012 החלטה מתאריך 03/04/12 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי לא זמין
30/10/2012 החלטה מתאריך 30/10/12 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מירית בן מיור
נאשם 1 מרדכי מחפוד גילה גואטה