טוען...

גזר דין מתאריך 13/11/12 שניתנה ע"י אבישי זבולון

אבישי זבולון13/11/2012

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נ ג ד

אורן סאלח יוסף ת.ז. 316742501

הנאשם

נוכחים:

ב"כ המאשימה מתמחה שלום כהן בשם עו"ד איה קומושביץ.

הנאשם הובא באמצעות יחידת הליווי ובא כוחו עו"ד –דובב שחק.

פרוטוקול

בא כוח המאשימה:

בתיק זה ניתנה הכרעת דין על ידי מותב קודם ביום 19.7.11, בתיקים שבכותרת.

הגענו לידי הסדר לפיו יצורף תיק נוסף ת"פ 53401-02-12 בו יודה הנאשם בכתב אישום מתוקן, שאני מגיש לבית המשפט, נעתור לעונש, כאשר התביעה תגביל את עצמה בין 6-9 חודשי מאסר כאשר אנו נטען לעונש במצטבר למאסרו אותו מרצה כעת וחברי יטען כפי שיראה לנכון.

הסניגור:

מאשר את דברי חברי.

התיק שמצורף היום, הוא תיק שנרשם בפרו' מיום 19.11.11 בעמ' 7, שאז לא היה בידי המאשימה כתב אישום והוסכם שיוכל לצרפו במסגרת ההסדר שנמסר כעת.

התיק שצירפו מבוקש קבוע למענה אצל כב' הש' לביא ליום 25.11.12 ואבקש לבטל את הדיון האמור, ככל שיצורף לתיק זה.

<#3#>

החלטה

מתיר לנאשם לצרף ת"פ 53401-02-12 לתיק זה.

כתב אישום מתוקן מתקבל ויסרק על ידי המזכירות.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ח חשון תשע"ג, 13/11/2012 במעמד הנוכחים.

אבישי זבולון, שופט

הסנגור:

כתב האישום המתוקן הוקרא לנאשם.

הנאשם נשאל מה תשובתו לכתב האישום המתוקן.

הנאשם:

אני מודה בכל העובדות המיוחסות לי בכתב האישום המתוקן.

הכרעת דין

בת"פ 53401-02-12 – נוכח הודאת הנאשם בעובדות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן, אני מוצא אותו אשם ומרשיע אותו בעבירות של איומים לפי סעיף 192 לחוק העונשין, והפרת הוראה חוקית לפי סעיף 287(א) לחוק העונשין, תשל"ז-1977 .

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ח חשון תשע"ג, 13/11/2012 במעמד הנוכחים.

אבישי זבולון, שופט

ראיות לעונש

ב"כ המאשימה:

הנאשם יליד 1987, לחובתו 5 הרשעות קודמות בתחום סמים רכוש ואלימות ,לרבות אלימות כלפי בן זוג.

הנאשם נדון ביום 22.7.12 בת"פ 28839-05/12 בימ"ש אשקלון ל-12 חודשי מאסר בגין החזקת סמים שלא לצריכה עצמית והפרה לשוטר.

מגיש הרשעות קודמות.

גיליון ת/1.

הנאשם:

מודה בהרשעות קודמות.

החלטה

הרשעות קודמות מוגשות ומסומנות ת/1 ויסרקו על ידי המזכירות.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ח חשון תשע"ג, 13/11/2012 במעמד הנוכחים.

אבישי זבולון, שופט

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

עוד לנאשם מאסר מותנה שבנסיבות התיק הופכות לחב הפעלה של 6 חודשים בגין עבירות כלפי בן זוג, ועוד מאסר מותנה של 3 חודשים בגין אותו תיק כפי שהושת בת"פ 296/08, מגיש לבית המשפט.

הנאשם נותן את הדין היום, על שורה ארוכה של מעשים אשר הוצגו במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים כפי שהוצג ביום 19.7.11 ופורט לא מכבר בפני בימ"ש.

מה שהניע את המאשימה להסדר זה, הוא הודאתו של הנאשם במעשים המיוחסים לו, חסכון בזמן שיפוטי, ניקוי שולחן שעשה הנאשם, וקשיים ראיתיים קלים בחלק מהתיקים.

במסגרת ההסדר הנאשם צירף תיקים כפי שפורט בהכרעת הדין ביום 19.7.11 וכן בת"פ שצורף היום.

די במעשיו של הנאשם, כדי ללמוד על מסוכנותו, האובססיביות שהפגין כלפי המתלוננת, הבוז והזלזול כלפי שלטון החוק, בכך שביצע את המעשים תוך הפרה של הוראה חוקית שניתנה על ידי בימ"ש, צריך לשים את הלב לסבל הרב שסבלה המתלוננת על לא עוול בכפה.

עוד ניתן ללמוד כי הנאשם בחר את הדרך העבריינית כדרך חיים ובתי המשפט בערכאות שונות קבעו לא אחת כי יש להחמיר עם עבריינים אלו וכן יש להוקיע מעשי אלימות ולשרש תופעות אלו ממחוזותינו. אין חמור מכך שאישה לא תהיה מוגנת בביתה ובמבצרה.

נוכח האמור נבקש להשית על הנאשם עונש מרתיע וממשי שיהלום את חומרת מעשיו ויהלום את האינטרס המוגנים הנשקפים ממעשיו.

נוכח כך התביעה תעתור לרף הגובה של ההסדר, קרי 9 חודשי מאסר בפועל במצטבר לעונש שמרצה כיום, חברי יכול לעתור לפחות, ענישה מותנית ממשית על כל אחד מהעבירות שביצע, פיצוי, קנס והתחייבות, הפעלת התנאים בחופף. בכל מקרה נעתור ל-9 חודשי מאסר בניכוי ימי מעצרו.

ב"כ הנאשם:

אבקש לציין כי הסדר הטיעון נערך בדרג הגבוה של התביעות, על ראש התביעות המחוזי לאחר ששקל את כל השיקולים הן הראיתיים והן של אינטרס הציבור.

בתיקים הללו, בכל תיק ותיק יש בעיות בראיות כבדי משקל. התיקים מלכתחילה נותבו להוכחות ולאחר מכן הגענו להסדר, כאשר שיקול ראייתי הוא שיקול מרכזי .

לא רק זה, גם שיקולים אחרים הנאשם נשלח לבחינת המסוכנות ונקבע כי למתלוננת יש חלק נכבד ביחסים הלא תקינים שהיו.

גם כנגד הנאשמת תלוי ועומד לפחות כתב אישום אחד על אלימות כלפי הנאשם. מדובר בתיקים ישנים 2009-2010. הנאשם והמתלוננת אינם מקיימים קשר זוגי מזה למעלה משנה, חיים בנפרד וגם זאת היה בפני ראש התביעות כאשר הגיע להסדר.

בזמנו אף דובר על כך, שייתכן ויתאפשר לו לבצע את ההסדר ברף הנמוך של 6 חודשי עבודות שירות, ואין התנגדות כי יבצע אותם לאחר שחרורו. אם אדוני יבחר לא ליתן לנאשם עבודות שירות, לאחר שחרורו, אני אומר לאדוני, יש לו נסיבות חיים קשות, עלה מכורדיסטן בגיל 8, בגיל 12 הוא לא חי אצל הוריו, הוא חי אצל אחיו, הוריו לא היוו מסגרת כמו כל ילד רגיל ולאחר מס' שנים הם חזרו לכורדיסטן והוא התגלגל בבית אחיו וזאת הסיבה להתדרדרות באותו זמן.

לא קל לילד צעיר בשנים לעלות לארץ וודאי כאשר הוריו לא תומכים בו תמיכה ראויה. אני חושב שבנסיבות ההסדר הוא ראוי מאוזן ולקח את כל השיקולים, הן הראייתים ויש שני תיקים שנמחקו, שני תיקים שנוספו הודיעו לנו שגם הם נמחקו מחוסר ראיות, ויש בעיות קשות בראיות.

בנסיבות אני אבקש לגזור עליו את העונש ברף התחתון, הוא גם כך ישב כעת במאסר, אני אבקש להקל ואבקש לחפוף ככל הניתן את העונשים במאסר הנוכחי ואני אבקש לנכות ממאסרו את תקופת מעצרו מיום 15.6.10 עד 4.11.10.

עוד אבקש לציין, כיום הוא נמצא במערכת זוגית חדשה, נמצאת כאן בת זוגתו, מערכת תקינה מזה למעלה משנה ואף הוא מתכוון לאחר שחרורו מהמאסר הן להתחתן ואף לחזור למקום מוצאו בכורדיסטן.

אבקש להתחשב וליתן את העונש בחופף.

הנאשם:

אין לי מה להוסיף.

<#7#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים הן בפניי והן בפני מותב קודם לפיו הודה הנאשם בעובדות כתבי אישום מתוקנים נשוא התיקים שבכותרת וכן בתיק נוסף אשר צורף היום בפניי ולפיכך הורשע בעבירות, כפי שיפורט להלן:

כתב אישום מתוקן בת"פ 49886-08-10- בעבירת תקיפה בנסיבות מחמירות לפי סעיפים 379 ו-382 (ב)(1) לחוק העונשין תשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין") ובעבירת איומים לפי סעיף 192 לחוק העונשין בכך כי ביום 18.12.09, תקף הנאשם שלא כדין וללא הסכמתה את המתלוננת, אשר בעבר הייתה בתו זוגו, ובהיותם פרודים בעת מועד ביצוע העבירה, בכך שתפס בצווארה, סטר לה ומשך בשערותיה.

בכתב אישום מתוקן מת"פ 41026-08-10- בעבירות איומים לפי סעיף 192 לחוק העונשין, ובעבירה של הפרת צו בימ"ש, לפי סעיף 287 (ב) לחוק העונשין בכך כי ביום 30.4.10, הפר הנאשם הוראת בית משפט אשר ניתנה כדין והתקשר למתלוננת ואיים עליה ובהמשך לאמור, המתין הנאשם למתלוננת בסמוך לכניסה למועדון בו שהתה ואיים עליה בפגיעה שלא כדין ותקיפה בנסיבות כמפורט בכתב האישום המתוקן.

בכתב אישום מתוקן מת"פ 32877-06-10- הכולל שני אישומים בשתי עבירות של הפרת צו בית משפט, לפי סעיף 287(ב) לחוק העונשין, בעבירת איומים לפי סעיף 192 לחוק העונשין, ובעבירת תקיפה בנסיבות מחמירות לפי סעיפים 379 ו-382 (ב)(1) לחוק העונשין, זאת בכך כי ביום 14.6.10, הפר הנאשם הוראה שניתנה כדין על ידי בימ"ש מוסמך בכך שהגיע לדירת המתלוננת וביקש להיכנס לדירתה, ומשסירבה לפתוח את הדלת, ניסה להיכנס לדירתה דרך החלון, בעודו מאיים על המתלוננת בפגיעה שלא כדין בגופה, בנסיבות כמפורט בכתב האישום המתוקן.

בכתב אישום מתוקן בת"פ 23486-06-10- בעבירה של תקיפה בנסיבות מחמירות, לפי סעיפים 379 ו-סעיף 382(ב)(1) לחוק העונשין, ועבירת איומים לפי סעיף 192 לחוק העונשין בכך כי ביום 9.3.10, הגיע הנאשם לדירת המתלוננת בקרית-גת, בשעה בה המתלוננת שוחחה בטלפון, אחז הנאשם בפיה וניסה לחטוף את מכשיר הטלפון מידה, בנסיבות כמפורט בכתב האישום ובהמשך אחז בצווארה ומשך בשערה ובכך תקף את הנאשמת שלא כדין .

בכתב אישום מתוקן בת"פ 1158/09- בעבירת איומים לפי סעיף 192 לחוק העונשין, בכך כי ביום 18.9.09, איים הנאשם בפגיעה שלא כדין בגופה ובחירותה של המתלוננת, בנסיבות כמפורט בכתב האישום.

בכתב אישום מתוקן מת"פ 53401/02/12- בעבירת איומים לפי סעיף 192 לחוק העונשין ובעבירה של הפרת הוראה חוקית לפי סעיף 287(א) לחוק העונשין, בכך כי ביום 19.6.11, התקשר הנאשם למכשיר הטלפון הסלולרי של המתלוננת ואיים עליה בפגיעה שלא כדין בגופה בנסיבות כמפורט בכתב האישום ובכך אף הפר הוראה חוקית אשר ניתנה כדין.

הצדדים הגיעו לידי הסדר טיעון לפיו יעתרו למאסר בפועל לתקופה שבין 6 ל-9 חודשים, וכן מאסר מותנה, קנס, פיצוי למתלוננת וחתימה על התחייבות, כאשר בא כוח המאשימה יעתור לכך כי המאסר יהיה במצטבר לתקופת המאסר אותה מרצה כעת, וכן יופעלו שני מאסרים מותנים האחד בן 6 חודשים והשני בן 3 חודשים מת"פ 296/08 מבימ"ש זה, אשר ניתן כנגד הנאשם ביום 8.2.09, כאשר מאסרים מותנים אלו יופעלו בחופף.

מנגד, נטען על ידי בא כוח הנאשם, לריצוי המאסר בחופף למאסרו אותו מרצה כעת בניכוי ימי מעצרו.

מטופס רישום פלילי אשר הוצג לבית המשפט עולה כי לנאשם הרשעות קודמות, נהיגה בזמן פסילה, החזקה ושימוש בסמים לצריכה עצמית, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והחזקת נכס החשוד כגנוב וכן מס' עבירות של תקיפת סתם כלפי בן זוג, איומים והפרת הוראה חוקית, כאשר הרשעתו האחרונה הינה מחודש יולי 2012, בגינה מרצה הנאשם מאסר בפועל למשך 12 חודשים, אשר עתידה להסתיים בחודש אפריל 2013.

אין מחלוקת כי מדובר במקבץ עבירות חמורות, כאשר נקבע לא אחת בפסיקה כי בהתייחס לעבירות אלמ"ב יש להחמיר בענישה, ומתחם הענישה ההולם, בנסיבות מקרה זה, אינו נופל ממספר חודשי מאסר בפועל וייתכן אף למעלה מכך.

לכשעצמי סבורני, כי המאשימה הקלה עם הנאשם בהסדר הטיעון אליו הגיעה, אולם אקבל את טיעוני הצדדים אף בהתייחס לקשיים ראיתיים, אשר עמדו לפני המאשימה ולפיכך ככל הנראה שקלה את שיקוליה בהגיעה להסדר זה ובהינתן האמור, ומשהגעתי למסקנה, כי ההסדר אליו הגיעו הצדדים מצוי במתחם הענישה ההולם, אכבד את ההסדר אליו הגיעו.

בנסיבות האמורות, סבורני כי אין להקל עם הנאשם, אלא נהפוך הוא, על אף היותו נתון במאסר בימים אלה, יש מקום להרתיעו מלשוב ולבצע עבירות דומות.

לקולא, שקלתי את העובדה, כי הנאשם הודה בכתבי האישום המתוקנים ונטל אחריות לביצוע העבירות נשוא כתבי אישום אלה וצרף לא פחות מאשר 6 תיקים.

לאור האמור לעיל, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

8 חודשי מאסר בפועל, אשר ירוצו במצטבר לעונש המאסר אותו מרצה כעת.

הנני מורה על הפעלת 2 מאסרים מותנים חבי הפעלה, מת"פ 296/08 מבית משפט זה, האחד בן 6 חודשים, והשני בן 3 חודשים וזאת בחופף לתקופת מאסרו האמורה לעיל, בהתאם להסדר אליו הגיעו הצדדים, כך שבסיכומו של דבר, ירצה הנאשם מאסר בפועל בן 8 חודשים בניכוי ימי מעצרו מיום 15.6.10 עד 4.11.10.

עונש מאסר על תנאי לתקופה של 12 חודשים והתנאי הוא שלא יעבור כל עבירת אלימות מסוג פשע וזאת למשך 3 שנים מיום שחרורו מן הכלא בתום תקופת מאסרו.

עונש מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים והתנאי הוא שלא יעבור כל עבירת אלימות מסוג עוון וזאת למשך 3 שנים מיום שחרורו מן הכלא בתום תקופת מאסרו.

עונש מאסר על תנאי לתקופה של 4 חודשים והתנאי הוא שלא יעבור כל עבירה של הפרת הוראה חוקית וזאת למשך 3 שנים מיום שחרורו מן הכלא בתום תקופת מאסרו.

קנס בסך – 2500 ₪ , או 30 ימי מאסר תמורתו.

הקנס ישולם בתוך 90 ימים, לאחר מועד שחרורו של הנאשם מן הכלא בתום תקופת מאסרו.

הנאשם יחתום היום על התחייבות בסך 10,000 ₪ לא לעבור עבירה מהעבירות בהן הורשע בתיק זה למשך שנתיים החל מהיום.

לא יחתום, ייאסר ל 15 ימים.

הנאשם ישלם פיצוי למתלוננת בסך 3000 ₪ כאשר סכום זה ישולם בתוך 60 ימים לאחר מועד שחרורו מן הכלא בתום ריצוי מאסרו.

המוצגים – סכין מת"פ 23486-06-10, כמו כן דיסקים של הקלטות החקירה יושמדו בכפוף לחלוף תקופת הערעור, ואם יוגש ערעור בכפוף להחלטה בו

זכות ערעור - בתוך 45 יום מהיום לביהמ"ש המחוזי בבאר-שבע.

<#8#>

ניתנה והודעה היום כ"ח חשון תשע"ג, 13/11/2012 במעמד הנוכחים.

אבישי זבולון, שופט

הוקלד על ידי מזוז סיגלית

הוקלד על ידי לילך קסטו

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/04/2011 החלטה מתאריך 17/04/11 שניתנה ע"י אריאל חזק אריאל חזק לא זמין
17/04/2011 הוראה לעד מאשימה 1 להגיש הפקדת ערבות אריאל חזק לא זמין
19/07/2011 החלטה מתאריך 19/07/11 שניתנה ע"י אריאל חזק אריאל חזק לא זמין
13/11/2012 גזר דין מתאריך 13/11/12 שניתנה ע"י אבישי זבולון אבישי זבולון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל עדי כהן
נאשם 1 אורן סאלח יוסף (עציר) דובב שחק