טוען...

פסק דין מתאריך 15/01/13 שניתנה ע"י ערפאת טאהא

ערפאת טאהא15/01/2013

בפני

כב' השופט ערפאת טאהא

תובע


מארון כראם

נגד

נתבעת

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

לפני בקשה מוסכמת להארכת מועד להגשת כתב הגנה מטעם הנתבעת לשם ניהול משא ומתן בין הצדדים.

אין מממש בבקשה. התביעה בתיק זה הוגשה בחודש 6/2010, דהיינו לפני כשלוש שנים. מאז לא הוגש כתב הגנה בתיק ולא חלה כל התקדמות בטיפול בו. לצדדים ניתנו לא פחות מאשר 9 אורכות להגשת כתב הגנה לצורך ניהול משא ומתן ואף על פי כן, הם לא השכילו לנצל את פרק הזמן הארוך מאוד שעמד לרשותם כדי לסיים את המשא ומתן.

בהחלטה האחרונה שניתנה על ידי ביום 9.10.2012 הארכתי את המועד להגשת כתב הגנה לצורך ניהול משא ומתן ב- 90 ימים וציינתי, כי לא תינתן אורכה נוספת. במקום לנצל את פרק הזמן שנקבע כדי לסיים את המשא ומתן ולהגיש כתב הגנה, הוגשה שוב בקשה להארכת מועד, שאין בה כל נימוק חדש מלבד הטענה שמתנהל משא ומתן. נימוק זה, נוכח האמור לעיל, אינו מהווה טעם להארכה נוספת של המועד להגשת כתב הגנה וסטייה מההחלטה הקודמת.

יתרה מכך, לא ברור לי מדוע הצדדים צריכים לנהל משא ומתן במשך 3 שנים כאשר התביעה תלויה ועומדת בבית המשפט ומדוע לא ניתן לנהל משא ומתן כאשר התביעה אינה תלויה ועומדת, שכן בכל עת, וככל שהמשא ומתן לא יצלח, יכול התובע להגיש את תביעתו.

בהחלטה מיום 9.10.2012 קבעתי, כי אם לא יוגש כתב הגנה בתוך פרק הזמן שנקבע ולא תוגש בקשה/הודעה מניחה את הדעת מטעם התובע, אורה על מחיקת התביעה ללא התראה נוספת. מכיוון שלא הוגש כתב הגנה עד היום ומכיוון שלא הוגשה בקשה/הודעה מניחה את הדעת מטעם התובע, ובמקום זאת הוגשה בקשה נוספת להארכת מועד על אף שציינתי כבר שלא תינתן אורכה נוספת, הרי דין התביעה להימחק מאחר שנבצר מבית המשפט לדון בתובענה.

אשר על כן, הנני מורה על מחיקת התביעה בתיק זה, וזאת ללא צו להוצאות.

ניתן היום, ד' שבט תשע"ג, 15 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/01/2013 פסק דין מתאריך 15/01/13 שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מארון כראם שאדי אבו חדרא
נתבע 1 הפניקס חברה לביטוח בע"מ