טוען...

החלטה

רות רז25/11/2012

בפני כב' השופטת רות רז

המאשימה

1. מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מאיר עדני

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה - ארז קפלן

ב"כ הנאשם – עו"ד שמואל בר

הנאשם

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הנאשם הורשע בשלושה תיקים. מדובר בתיקים של נהיגה בפסילה, ללא ביטוח בשני מועדים שונים. מדובר בנאשם אשר נתנו לו די והותר אפשרויות להימנע מלעשות עבירות כאלו. רישיון נהיגה פקע ב- 02/09. בהרשעה מס. 24 עומד כנגד הנאשם מאסר על תנאי, בר הפעלה. מגיש את גזר הדין וכתב אישום המייחס לנאשם. מבקש להפעיל את התנאי. בנוסף עותרים למאסר על תנאי מרתיע, פסילה מרתיעה, פסילה על תנאי וקנס.

נוהג משנת 1977. רישיון נהיגה פקע ב- 02/2009. 24 ה.ק.

בתי המשפט אמרו את דעתם ופסקו לעניין נאשמים רציבידיסטים אבקש להשתית את העונשים שביקשתי.

אחותו של הנאשם – גב' שרה עדני יעקב:

מאיר בחור שעבר הרבה בחיים שלו. הוא היה נרקומן, גמור. השתקם והיום הוא נראה לעומת מה שהוא נראה קודם. היום מאיר מטפל באימא שהיא בת 90. הוא היחידי הגר איתה בבית. הנסיבות בהם הפר. אנו אנשי חוק. אני פנסיונרית של צהל. יודעים מה זה חוק. היום מאיר אין מה להגיד מבחינת יחס, משמעת, התנהגות הכל. לראות איך הוא מטפל באימא קשישה שלא מתפקדת יש לחץ דם גבוה, סוכר, היום הוא גומל לה על כל השנים שמהשפחה סבלה. אין לי כוח לחזור לימים האפלים שהיו לנו. לפני 15 שנה או 10 שנים היום תודה לאל. הרכב היה של אמא ומכרנו אותו. הוא לא נוהג עכשיו, אין לו אוטו.

ב"כ הנאשם:

מגיש זיכרון דברים על מכירת הרכב.

הנאשם:

אימא שלי לא הרגישה טוב, היה לה לחץ דם גבוה. באירוע הראשון לקחתי אותה לבית חולים היא לא הרגישה טוב. באירוע השני הלכתי להביא לא הכדורים. לא היה לה דלק באוטו , הלכתי לתדלק ועצר אותי השוטר. לא ניסיתי לברוח. אחד מהשוטרים רצה לוותר לי אך השני לא יכול. הם ראו שאני מטפל באימא שלי. הם גם לא עצרו אותי. נתתי דגימה אחת שהייתה בסדר. בבדיקה השנייה הייתי חולה. יכולתי שלא לעשות בדיקה שנייה. אולי המבחנה הייתה לא תקינה. הייתי חולה. לקחתי חיסון נגד שפעת. אני מטפל באימא שלי. אני לא עובד. עזבתי את הכול.

ב"כ המאשימה:

בחקירתו במשטרה הוא אמר שהוא רק נסע לתדלק את הרכב.

ב"כ הנאשם:

צריך לזכור כי הנאשם באירוע הראשון לא היה מודע ולא ידע על הפסילה ומאסר התנאי שיש כנגדו. האירוע הראשון הוא נהיגה ללא רישיון. כאשר הוא נעצר הודע לו על הפסילה. בחקירתו הראשונה במשטרה הוא הצטער. בעקבות הנסיבות החריגות עליהם הוא סיפר עכשיו הוא נאלץ לנהוג. היה רכב ליד הבית ומכורח הנסיבות הוא עשה מה שעשה והיה לו פיתוי כי היה לו רכב ליד הבית. הנאשם מטפל באמו. שאר האחים דואגים לצרכים החומריים. הוא לא עובד. הוא עסוק בטיפול באימא ב- 24 שעות ביממה. למרות שהוא זכאי למטפל לאימא למשך 4 שעות ביום. מדובר באדם שאני לא יכול להעיד אך אני מכיר אותו מהתקופה שהייתי צעיר יותר שהוא היה נרקומן חזק מאוד בתוך הסמים. ההרשעות הפליליות שלו מתייחסות לאותה תקופה בה הוא היה נרקומן. 13 שנים לאחר מאבק קשה שניהלה המשפחה על מנת להוציא אותו מהעולם הזה, צלחה ידם וזה 13 שנה הוא לא מתקרב לסמים. בשנים האחרונות הוא נרתם לסייע לילדי השכונה בה הוא גר, במועדון הקהילתי, מדי פעם הוא נותן הרצאות על ניסיונו האישי בשימוש בסם. אני מציג שני מכתבים של אנשים המכירים את הנאשם. העבירות בוצעו בשלהי תקופת התנאי ואני חושב שזה יכול לבוא לזכותו של הנאשם. אני בטוח כי בית המשפט יכול לדעת מה ההשלכות שיהיו אם ישלח הנאשם למאסר בפועל. הוא משפחתו ניהלו מלחמה עיקשת נגד השימוש בסם. אני סבור כי בנסיבות העניין הם נקטו בצעדים כדי לטפל בעניין כדי שלא יאלץ לנהוג אני סבור כי ראוי וזה האינטרס הציבורי להאריך את התנאי.

מציג מסמכים על מצב האם ועל כך שהנאשם מטפל בה.

<#2#>

החלטה

קובעת למתן גזר דין ליום 2.12.12 בשעה 11:30.

חובת התייצבות על הנאשם.

התיק אצל השופטת.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"א כסלו תשע"ג, 25/11/2012 במעמד הנוכחים.

רות רז, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/01/2011 הדוח לא הוגש - נסגר טכנית אטליא וישקין לא זמין
05/04/2012 החלטה רות רז לא זמין
25/11/2012 החלטה רות רז צפייה
02/12/2012 גזר דין מתאריך 02/12/12 שניתנה ע"י רות רז רות רז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מזל פישר
נאשם 1 עדני מאיר עדני מאיר שמואל בר