טוען...

החלטה מתאריך 08/01/13 שניתנה ע"י כרמי מוסק

כרמי מוסק08/01/2013

בפני

כב' השופט כרמי מוסק

המבקשת-החייבת

מרלן איפרגן

נגד

המשיבים

1. כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים

2. שלמה הנדל (מנהל מיוחד)

החלטה

1. לפניי בקשת הכנ"ר להורות על ביטול הליך הפש"ר. לטענת הכנ"ר, החייבת אינה מקיימת אחר תנאי צו הכינוס והפסיקה לעמוד בתשלומים שהוטלו עליה לפי צו הכינוס מזה תקופה של שישה חודשים. לדעתם של באת כוח הכנ"ר והמנהל המיוחד, התנהגות החייבת מלמדת על כך כי למעשה זנחה את ההליך.

2. צו כינוס הנכסים ניתן ביום 6.7.10. ביום 13.7.11 התקיים דיון בדבר הכרזת החייבת כפושטת רגל. בית המשפט קבע, לאור מחדלים שהיו כבר אז, כי אין מקום להכריז על החייבת כפושטת רגל. בית המשפט קבע כי על החייבת להסיר את המחדלים. יחד עם זאת, בית המשפט ראה לנכון להתחשב במצבה הכלכלי של החייבת והפחית את התשלום החודשי מסך של 1,000 ₪ ל-500 ₪. לאחר שדווח כי החייבת הסירה את מחדליה, נקבע דיון ליום 7.1.13, אולם הסתבר כי לאחר מתן אותה הודעה הפסיקה החייבת לשלם לקופת הכנ"ר וצברה פיגור של 2,500 ₪. כמו כן, הפסיקה החייבת להגיש דוחות כספיים, כאשר הדוח האחרון הוגש עבור חודש אפריל 2012.

3. בדיון שהתקיים לפניי התייצב אביה של החייבת, ואילו החייבת עצמה לא התייצבה לדיון. בא כוח החייבת טען לפניי, כי מדובר בחייבת צעירה שהסתבכה בחובות. עוד עלה מהדיון, זאת לאור דברי בא כוח החייבת ואביה, כי הגורם להסתבכות הוא אביה של החייבת, שגם לקח על עצמו לשלם את התשלומים החודשיים. אביה של החייבת הסביר, כי איבד את מקום עבודתו בחודשים האחרונים ועל כן לא עמד בתשלום החודשי.

4. היה זה ראוי כי החייבת תוסיף ותגיש דוחות חודשיים ללא קשר לתשלום החודשי, וכמו כן, היה ראוי כי תגיש בקשה בעניין התשלום החודשי, בקשה לדחיית מועדי התשלום או הפחתתם. למעשה, אין בפי החייבת הסבר למחדליה.

5. יחד עם זאת, מדובר בחייבת צעירה, שעל פניו נראה כי הסתבכה בחובות שלא באשמתה. החייבת ביקשה, באמצעות בא כוחה, ליתן לה הזדמנות נוספת ואחרונה להשלים את כל הפיגורים והדוחות החסרים ולהימנע מביטול ההליך, דבר שיגרום לחייבת נזק חמור.

6. לאחר ששקלתי את הדברים, ולפנים משורת הדין, בפרט נוכח הנסיבות המיוחדות שתוארו לעיל, אני נותן לחייבת הזדמנות אחרונה לקיים את תנאי צו הכינוס ולהסיר את המחדלים. לפיכך, אני מורה כי עד ליום 1.2.13 תשלים החייבת את כל הפיגורים שהצטברו, זאת ללא כל קשר לתשלום החודשי המוטל עליה. כמו כן, על החייבת להשלים את כל הדוחות החסרים, בצירוף כל האסמכתאות הנדרשות, אף זאת עד ליום 1.2.13. במידה שהחייבת לא תפעל כאמור, יבוטל ההליך ללא כל התראה נוספת.

7. המנהל המיוחד ידווח לבית המשפט עד ליום 15.2.13 אם החייבת עמדה באמור לעיל. במידה שהחייבת תקיים אחר החלטתי זו, ייקבע מועד נוסף לדיון בהכרזת החייבת כפושטת רגל.

ניתנה היום, כ"ו טבת תשע"ג, 08 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.

052165545

כרמי מוסק, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/07/2010 צו מתאריך 06/07/10 שניתנה ע"י יוסף שפירא יוסף שפירא לא זמין
08/01/2013 החלטה מתאריך 08/01/13 שניתנה ע"י כרמי מוסק כרמי מוסק צפייה