טוען...

החלטה על תגובת המבקשת

דורון חסדאי28/01/2015

מספר בקשה:4

בפני

כב' השופט דורון חסדאי

מבקשת

דינה שורץ

נגד

משיבים

1. אליעזר בן אריה- החייב

2. אלונה בומגרטן- המנהלת המיוחדת

3. כונס נכסים רשמי תל אביב

החלטה

מונחת בפני בקשתה של המבקשת, בשם ששת ילדיה הקטינים, כי אורה על קציבת מזונות לטובתם מאת החייב, במסגרת הליך פשיטת הרגל בו הוא מצוי, וזאת בהתאם להוראות סעיף 128 לפקודת פשיטת הרגל.

במסגרת בקשה, אשר נתמכה בתצהיר, עותרת המבקשת לקציבת מזונות על הסך של 6,000 ₪ לחודש, וזאת בהתאם להסכם גירושין שנחתם בינה ובין החייב ושאושר בבית הדין הרבני.

החייבת מפרטת את הוצאותיה החודשיות בגין אחזקת הילדים, ובכלל זאת שכר דירה, הוצאות כלכלה (מזון, ביגוד, ותשלומים שוטפים של הוצאות הבית) חינוך, נסיעות ועוד.

עוד מציינת המבקשת כי הכנסותיה מסתכמים בסך של כ-7,450 ₪, הכוללים סיוע במזונות מביטוח לאומי, סיוע בשכר דירה מחברת עמידר וקיצבת ילדים.

המבקשת לא ציינה מדוע אינה עובדת.

בתגובת החייב לבקשה, ציין החייב כי יש לדחות את בקשת החייבת שכן שני ילדים מתוך ששת ילדיו לומדים בפנימיה, כך שההוצאות עליהם מועטות, וכי יש לקצוב את סכום המזונות על סך נמוך יותר נוכח הכנסותיו, שעומדות על סך של כ-5,500 ₪ לחודש.

הנאמנת בתגובתה מסכימה לקציבת המזונות על הסך של 3,373 ₪- סך המזונות אותו מקבלת כיום המבקשת מהמוסד לביטוח לאומי, וזאת בשים לב להכנסות החייב, וכאיזון ראוי בין מכלול האינטרסים.

הכנ"ר בתגובתו מבקש להשית את צו המזונות על הסך של 500 ₪ לכל ילד, להוציא ילדים שאינם מתגוררים דרך קבע עם המבקשת.

בתגובתה המשלימה הבהירה החייבת כי אכן שניים מילדיה לומדים בפנימייה, ברם עדיין מוטל עליה לדאוג להם לרכישת ביגוד וכיוצ"ב וכן נטען כי היא משלמת סך של 200 ₪ לחודש לכל ילד עבור שהותם בפנימייה.

כבר עתה יצוין כי במסגרת התגובות לבקשה, טען החייב כי ביתו הבכורה מתגוררת עימו בתקופה האחרונה, אולם המשיבה בתגובתה, אשר נתמכה בתצהיר, הבהירה כי דובר בפרק זמן של שלושה חודשים בלבד, וכי הבת הבכורה חזרה להתגורר עימה. בנסיבות אלו לא מצאתי מקום לקבוע כי המבקשת אינה נושאת בהוצאות ביתה הבכורה.

לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובות לה, ובשים לב לשיקולים שעל בית המשפט לשקול במסגרת סעיף 128 לפקודת פשיטת הרגל, והאיזון שיש לבצע אל מול נושי החייב האחרים, אני מוצא לקבל את עמדתה העקרונית של הנאמנת, ולקצוב את מזונות ילדי החייב על הסך של 3,300 ₪.

(על הרציונליים העומדים בבסיס שיקוליו של בית משפט של פשיטות רגל לעניין קציבת מזונות לפי סעיף 128 לפקודת פשיטת הרגל ראה למשל את שנקבע בפשר (ת"א) 1831/00 פלוני נ' פלונית (2007)) וכן ראה ע"א 8993/04 פלונית נ' פלוני (פורסם בנבו, ניתן ביום 20.9.2007)).

קציבת המזונות תהא תקפה החל ממועד הגשת הבקשה, קרי החל מחודש ספטמבר 2014 כולל.

דמי המזונות ישולמו במישרין למבקשת בנוסף לתשלום החודשי הקבוע לקופת הכינוס . יודגש , כי חרף ביצוע תשלום ישיר למבקשת של הקצבת המזונות – אי עמידה בתשלום המזונות כמוהו כאי עמידה בתשלומים החודשיים במסגרת הליך פשיטת הרגל, על המשתמע מכך.

החייב יצרף לדוחות המוגשים על ידו אסמכתאות לגבי ביצוע תשלום המזונות.

יובהר כי אין במתן החלטה זו כדי לגרוע מזכותה של המבקשת להשלמת קצבת המזונות מהמוסד לביטול לאומי.

ניתנה היום, ח' שבט תשע"ה, 28 ינואר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/08/2010 צו כינוס הנכסים חגי ברנר לא זמין
28/01/2015 החלטה על תגובת המבקשת דורון חסדאי צפייה