טוען...

החלטה

ארז יקואל12/11/2012

בפני כב' השופט ארז יקואל

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

1. מוחמד כורדי - הסתיים

2. תאמיר חדאד

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד אביעד כ"ץ

הנאשם 2 וב"כ עו"ד ענבר קינן ממשרד עו"ד איתן און

פרוטוקול (בעניינו של הנאשם 2)

ב"כ המאשימה:

התקבלה חוות דעת ממונה. נבקש לאמץ את ההסדר כפי שהוצג בפני בית המשפט ב – 17.6.12 – יושתו 5 חודשי מאסר לריצוי על דרך עבודות שירות, מאסר על תנאי, אנו דורשים פסילה מכח זה

שהמדובר בעבירות סמים והסנגורית חופשיה בטיעוניה לעניין זה וכן לקנס סמלי, 9000 ₪ יחולטו. מגיש רישום פלילי.

<#3#>

החלטה

מתקבל ומסומן ת/1.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט"ו אלול תשע"ב, 02/09/2012 במעמד הנוכחים.

ארז יקואל, שופט

ב"כ המאשימה:

הנאשם הורשע בשני תיקים, הראשון בהחזקת סם שלא לצריכה עצמית והעלבת עובד ציבור והשני החזקת סם שלא לצריכה עצמית, מדובר בסמם מסוכן מסוג אל.אס.די, סוג כזה טומן בחובו סכנות יתרות כלפי המשתמשים בו, ההשפעות ידועות על אחת כמה וכמה שהמשתמש נוהג ברכב, הדבר מצדיק לטעמנו את פסילת רישיונו של הנאשם כפי המצוין בפקודה. לטעמנו, מדובר בעבירות לא פשוטות והנזק הציבורי העולה מהן הוא רב בשים לב לסוג הסם ולכמותו ונבקש לעתור לקנס שיהיה ראוי לעניין זה. מאידך, הנאשם הודה במיוחס לו, חסך מזמנו השיפוטי של בית המשפט, התביעה עשתה את השיקולים הנכונים ועל כן נעתור לכך שההסדר ראוי ונבקש לאמצו.

ב"כ הנאשם:

אני מצטרפת לדברי חברי לעניין אימוץ ההסדר – 5 חודשי עבודות שירות. לעניין פסילת הרישיון של הנאשם, אבקש שבית המשפט לא יפסול רישיונו, הוא עשה בדיקות שתן לאחרונה ויצא נקי. צעיר בן 25, שהוסברה לו חומרת העבירות שלו. הוא רוצה להשתקם, הוא צריך להתחיל לעבוד, הוא רק עכשיו יצא ממעצר. הרישיון מהותי לגבי העובדה שהוא מבקש לעבוד בה. אני חושבת ש- 5 חודשי עבודות שירות וקנס...הוא מתחיל שיקום, רוצה לקחת את החיים בידיים, פסילת רישיון לא הכרחית, הבין את הפסול ומוכן לבצע בדיקות שתן כדי להוכיח שהוא נקי ולא משתמש בסמים. ועל כן מבקשת שלא לפסול את רישיונו. לגבי גובה הקנס, אבקש שהקנס יהיה נמוך, מדובר בנאשם צעיר שאין לו כסף, הולך לעבוד בעבודות שירות.

הנאשם:

מאשר את ההסדר. אין לי מה להוסיף.

<#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע כהודייתו בעבירות של החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית לפי סעיפים 7 (א) ו- 7 (ג) רישא לפקודת הסמים המסוכנים (נוסח חדש), התשל"ג-1973 – בשני מופעים והעלבת עובד ציבור לפי סעיף 288 לחוק העונשין, התשל"ז-1977.

הנאשם יליד 1987 ובעברו ארבע הרשעות קודמות שלא בעבירות דומות.

מעובדות כתבי האישום עולה כי ביום 14.5.10, החזיק הנאשם ביחד עם אחר 46 "בולים" המכילים סם מסוכן מסוג אל.אס.די. ביום 18.5.10, החזיק הנאשם ב- 21 יחידות של סם מסוכן מסוג אל.אס.די.

הצדדים הגיעו להסדר טיעון.

אין צריך להרחיב באשר לפסול מעשיו של הנאשם שעצם העבירות בהן הורשע מבהיר כי צפה פני הפצת הסם המסוכן והוצאתו מד' אמותיו שלו.

השפעת הסם המסוכן הרסנית ביחס לציבור בכללותו ויש לשגר מסר עונשי חד וצלול לפיו ידו של בית המשפט לא תהא קלה בענישתם של עבריינים כנאשם.

מנגד, כל מקרה נבחן כפי נסיבותיו.

ההסדר אליו הגיעו הצדדים, אף כי הולך כברת דרך לא מבוטלת לקראת הנאשם, מאזן נכונה בין האינטרסים השונים ומציג יחס הולם בין נסיבות המעשה ומידת אשמו של הנאשם, לבין נסיבותיו האישיות.

הצדדים חלוקים בסוגיית רכיב הפסילה בענישת הנאשם. סברתי כי מעשיו לבדם מצדיקים העדפת מוגנות ציבור משתמשי הדרך מפני נהיגה אפשרית של מי שמעורב בהחזקת ם כה מסוכן ובהיקף כה ניכר, ענישה צופה פני עבר ולא רק פני עתיד. שיקולי שיקום הנאשם אינם גוברים על שימור שלומו של הציבור והנאשם אינו משולב בהליכי שיקום מכח צו שיפוטי.

לפיכך, רצונו של הנאשם לבצע מהלכי שיקום מבורך אך אינו מייצר את המסגרת ההדוקה הנדרשת בהקשר זה.

בנוסף וביחס לרכיבי ההסדר, חזקה על המאשימה כי שקלה את כל הנדרש טרם הגיעה להסדר עם הנאשם, המגמה העקרונית הינה עידוד הסדרי טיעון ולכן קיבלתי את ההסדר ואני משית על הנאשם את העונשים, כדלקמן –

מאסר בפועל – לתקופה של 5 חודשים. לריצוי על דרך עבודות שירות כפי חוות דעתו של הממונה על עבודות השירות. תחילת ריצוי העבודות – 9.10.12 בשעה 08:00. הנאשם מוזהר כי כל הפרה בתנאי עבודות השירות תביא להפקעתן המנהלית ולריצוי העונש במתקן כליאה.

מאסר על תנאי - לתקופה של 6 חודשים. הנאשם יישא בעונש זה אם בתקופה של שלוש שנים מהיום יעבור על כל עבירה מסוג פשע על פי פקודת הסמים המסוכנים.

מאסר על תנאי - לתקופה של 3 חודשים. הנאשם יישא בעונש זה אם בתקופה של שלוש שנים מהיום יעבור על כל עבירה מסוג עוון על פי פקודת הסמים המסוכנים וכן על כל עבירה של העלבת עובד ציבור.

קנס - בסכום של 1,000 או מאסר הנאשם למשך 7 ימים תחתיו; הקנס ישולם ב-2 תשלומים חודשיים שווים ורצופים. התשלום הראשון ישולם בתוך 30 ימים מהיום ויתרת התשלומים מידי 30 יום לאחר מכן. פיגור בתשלום אחד מן השיעורים שנקבעו לעיל, יעמיד לפירעון מיידי את יתרת הקנס שט שטרם שולמה ויחייב את הנאשם בתשלום תוספת פיגורים כחוק.

פסילה – מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים. מנין ימי הפסילה יחל עם הפקדת רישיון נהיגה במזכירות בית המשפט או כנגד הגשת הצהרה תואמת.

חילוט – סכום של 9,000 ₪, כפי שנתפס בידי הנאשם.

מוצגים – סמים מסוכנים – יושמדו. יתרת המוצגים – השבה לבעלים.

זכות ערעור בתוך 45 ימים.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ט"ו אלול תשע"ב, 02/09/2012 במעמד הנוכחים.

ארז יקואל, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/10/2010 הוראה לנאשם 2 להגיש הפקדת ערבות אילן בן-דור לא זמין
15/02/2012 החלטה ארז יקואל לא זמין
02/09/2012 החלטה מתאריך 02/09/12 שניתנה ע"י ארז יקואל ארז יקואל צפייה
05/09/2012 החלטה מתאריך 05/09/12 שניתנה ע"י ארז יקואל ארז יקואל צפייה
20/09/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה החזרת תפוס 20/09/12 ארז יקואל צפייה
12/11/2012 החלטה ארז יקואל צפייה
15/10/2015 החלטה שניתנה ע"י אברהם הימן אברהם הימן לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שמואל מלמד
נאשם 1 מוחמד כורדי
נאשם 2 תאמיר חדאד איתן און
מבקש 1 שבס עש