טוען...

החלטה מתאריך 09/09/12 שניתנה ע"י רונית בש

רונית בש09/09/2012

בפני כב' השופטת רונית בש

המאשימה

ועדה מקומית לתכנון שפלת הגליל

נגד

הנאשם

מוחמד חג'אזי

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה- עו"ד רנא ח'טיב

הנאשם –נוכח

הסנגור- עו"ד אבו שאהין

פרוטוקול

הנאשם:

אני מאשר את הודאתי בעובדות כתב האישום כאמור בישיבה מיום 10/3/11.

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

המדובר בבניית שתי סככות כמפורט בכתב האישום. סככה אחת בשטח של 22 מ"ר והסככה השניה בשטח של 25 מ"ר. עד עצם היום הזה טרם הוגשה בקשה לקבלת היתר בגין הבנייה נשוא כתב האישום. מה שצוין בעובדות כתב האישום שהנאשם הגיש בקשה להיתר מס' 349/06 מתייחסת לבנייה אחרת ולא הבנייה נשוא כתב האישום וחברי יוכל לאשר זאת.

המדובר בללא ספק עבירה, חמורה נפוצה, אשר חותרת תחת שלטון החוק, וביהמ"ש מתבקש לקבוע מתחם ענישה הולם למעשה העבירה. בענייננו מדובר בביצוע עבודות בנייה ושימוש ללא היתר, תוך פגיעה במערך התכנוני במדינת ישראל.

מתחם הענישה ההולם לדעת המאשימה הינו קנס הולם את חומרת העבירה על רקע מהות הבנייה ושטחה, צו הריסה, צו איסור שימוש, כפל אגרה וחתימה על התחייבות כספית.

הסניגור טוען לעונש:

על אף שהבקשה להיתר שנזכרת בכתב האישום אכן מתייחסת לבנייה אחרת, הרי שהנאשם גם לגבי הבנייה של הסככות הנזכרות בכתב האישום פועל לקבל היתר. מדובר בסככה עונתית של המכולת ופנינו בבקשה לאחרונה לאישור הסככה לוועדה – אני מגיש את בקשה – סומנה נ/1.

גם פנינו למהנדס אשר טיפל בהוצאת ההיתר הקודם – מגיש מכתב מטעם המהנדס המלמד כי התחיל לפעול בעניין הגשת הבקשה פני הוועדה – המכתב הוגש וסומן נ/1.

מדובר סה"כ בשתי סככות שרחוקות מהכביש ואין סיבה לא לקבל היתר. הסככה קיימת מלפני קבלת ההיתר שבזמנו לא היתה כל התנייה להריסת הסככה, אך בכל זאת הוגש כתב אישום לאחר קבלת ההיתר הקודם.

הנאשם פעל בכל יוכלתו להכשרת הבנייה והוא ממשיך לפעול על מנת להשיג את ההיתר.

מדובר באדם שיש לו מכולת שכונתית והוא המפרנס היחידי למשפחתו. אשתו אינה עובדת. הוא מתפרנס רק מהמכולת. אין בצידה של הסככה כל פן כלכלי על אף שאחת מהסככות צמודה למכולת. מדובר גם בקרבת בית ספר, שם נמצאים הרבה ילדים שנהנים מהסככה הן בקיץ והן בחורף.

<#3#>

גזר דין

הנאשם הורשע בעבירה של ביצוע עבודות בנייה הטעונות היתר ושימוש, ללא היתר, לפי סעיף 145 (א) וסעיף 204 (א), לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

הנאשם הורשע בביצוע עבירה, אשר יש להתייחס אליה בחומרה, הן נוכח העובדה שעסקינן בעבירה הפוגעת בשלטון החוק, והן נוכח העובדה שעסקינן בעבירה הפוגעת במערך התכנוני של מדינת ישראל.

יובהר, כי מדובר בבניית שתי סככות על ידי הנאשם, זאת ללא היתר כדין – האחת בשטח של כ-22 מ"ר בפינת ביתו של הנאשם, והאחרת בצמוד לחנות המכולת של הנאשם בשטח כולל של כ-25 מ"ר.

לטובת הנאשם, עם זאת, יש לציין כי הנאשם אומנם לא הגיש בקשה ערוכה כדין למאשימה, אולם הנאשם פועל בכל מאודו לעשות כן, זאת כפי שעולה הן מטיעוני הסנגור והן מהמסמכים שהוגשו על ידו, ראה נ/1 ו-נ/2.

לפיכך, ולאחר ששקלתי את טיעוני באי כוח הצדדים, כמו גם את מהות הבנייה (סככות בלבד), ובהתחשב בהודאת הנאשם בהזדמנות הראשונה, אני דנה את הנאשם, כדלקמן:

לתשלום קנס בסך 3,000 ש"ח או 15 ימי מאסר תמורתם.

בהתחשב במצבו הכספי של הנאשם , ישולם הקנס ב -10 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, בסך 300₪ כל אחד, וזאת החל מיום 9/10/12 ואילך.

אי עמידה באחד מתשלומי הקנס במועדו, תביא את מלוא יתרת הקנס לפרעון מיידי.

כמו כן, אני מחייבת את הנאשם בתשלום כפל אגרה בסך 2,822 ₪. הסכום הנ"ל ישולם במשרדי המאשימה עד ליום 9/6/13. ברם, במידה ויינתן היתר כדין למבנים נשוא כתב האישום עד ליום 9/3/13, אזי יישא הנאשם בתשלום האגרה בלבד.

הריני מחייבת את הנאשם להרוס את המבנה המתואר בכתב האישום וזאת עד ליום 9/9/13 , אלא אם כן ישיג הנאשם בינתיים היתר בניה כחוק.

אני מחייבת את הנאשם בהוצאות ביצוע ההריסה וכן מצווה אני שצו ההריסה ירשם בפנקסי המקרקעין ע"י המאשימה.

כמו כן, אני מורה לנאשם לחתום היום על התחייבות כספית ע"ס 6,000 ₪ או 30 ימי מאסר תמורתה, להימנע למשך שלוש שנים מביצוע עבירה בניגוד לסעיף 204 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

כתב ההתחייבות הנ"ל יחתם היום , שאם לא כן יאסר הנאשם למשך 7 ימים.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ב אלול תשע"ב, 09/09/2012 במעמד הנוכחים.

רונית בש, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/06/2011 החלטה 22/06/2011 לא זמין
09/09/2012 החלטה מתאריך 09/09/12 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 ועדה מקומית לתכנון שפלת הגליל יעקב קסלר
נאשם 1 מוחמד חג'אזי כאמל אבו שאהין