טוען...

החלטה מתאריך 09/09/12 שניתנה ע"י רונית בש

רונית בש09/09/2012

בפני כב' השופטת רונית בש

המאשימה

ועדה מקומית לתכנון שפלת הגליל

נגד

הנאשם

אחמד אבו אל היג'א

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה- עו"ד רנא ח'טיב

הנאשם –נוכח

הסנגור- עו"ד שקור זוהדי

פרוטוקול

הנאשם:

אני מצהיר שעו"ד שקור זוהדי מייצג אותי בתיק זה.

הסניגור:

הקראתי לנאשם את כתב האישום, והוא הבין את תוכנו. והנאשם מודה בעובדות.

הנאשם:

אני מאשר את דברי סניגורי. אני מודה בעובדות כתב האישום.

ב"כ המאשימה:

לאור הודאת הנאשם, אבקש להרשיעו בעבירות המפורטות בכתב האישום.

<#3#>

הכרעת דין

הנאשם הודה בעובדות שבכתב האישום.

לפיכך - הנני מרשיעה את הנאשם בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום, עבירה של ביצוע עבודות בנייה הטעונות היתר ושימוש, ללא היתר, לפי סעיף 145 (א) וסעיף 204 (א), לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965. <#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ב אלול תשע"ב, 09/09/2012 במעמד הנוכחים.

רונית בש, שופטת

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

המדובר בבנייה רחבת היקף בשטח כולל של כ-230 מ"ר כמפורט בכתב האישום. אומנם הוגשה בקשה לקבלת היתר, ברם טרם התקבל היתר. מדובר בללא ספק בנאשם שעשה דין לעצמו בכך שבנה ללא היתר ויצר עובדות מוגמרות בשטח. המדובר בללא ספק בעבירה חמורה ונפוצה, אשר חותרת תחת שלטון החוק, וביהמ"ש מתבקש לקבוע מתחם ענישה הולם למעשה העבירה. בענייננו, מדובר בביצוע עבודות בנייה ושימוש ללא היתר, תוך פגיעה במערך התכנוני של מדינת ישראל.

מתחם הענישה ההולם לדעת המאשימה הינו קנס אשר יהלום את חומרת העבירה על רקע מהות הבנייה ושטחה, צו הריסה, כפל אגרה וחתימה על התחייבות כספית.

הסניגור טוען לעונש:

מדובר בבנייה על ידי נאשם בקומה ב' לבית מגורים. הוגשה בקשה להיתר. לא רואה שום סיבה לקבל היתר ולכן אבקש לחייב באגרה בלבד ולא בכפל אגרה. אבקש להקל בקנס לאור העובדה שהנאשם הודה בהזדמנות הראשונה. אני מאמין שתוך 6 חודשים יקבל היתר.

מדובר בנאשם צעיר והתחתן לפני שנתיים, המפרנס היחידי במשפחה, יש לו ילד קטין והוא משתכר משכר מינימום, לאור כל העובדות אבקש להתחשב.

<#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע בעבירה של ביצוע עבודות בנייה הטעונות היתר ושימוש, ללא היתר, לפי סעיף 145 (א) וסעיף 204 (א), לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

הנאשם הורשע בביצוע עבירה, אשר יש להתייחס אליה בחומרה, הן נוכח העובדה שעסקינן בעבירה שיש בה משום פגיעה בשלטון החוק במדינת ישראל והן נוכח העובדה שעסקינן בעבירה הפוגעת במערך התכנוני של מדינת ישראל.

יובהר, כי מעובדות כתב האישום עולה, שהנאשם בנה קומה שנייה במבנה קיים בשטח של כ-174.26 מ"ר, וכן חדר בעליית גג בשטח של כ-56.28 מ"ר, כל זאת ללא היתר כדין.

עם זאת, מנגד, יש ליתן את הדעת לקולא, לכך שהנאשם אינו יושב ב"חיבוק ידיים" והוא פועל להכשרת הבנייה הלא חוקית. ודוק: מטיעוני ב"כ המאשימה בפניי עולה, כי הנאשם הגיש בפני המאשימה בקשה להכשרת הבנייה נשוא כתב האישום, ומטיעוני הסנגור בפניי עולה, כי קיים סיכוי של ממש לקבלת היתר כדין לבנייה הנ"ל.

לפיכך, לסיכום, ולאחר ששקלתי את טיעוני באי כוח הצדדים, כמו גם את מהות הבנייה ואת שטח הבנייה, ובהתחשב בהודאת הנאשם בהזדמנות הראשונה, אני דנה את הנאשם, כדלקמן:

לתשלום קנס בסך 21,000 ש"ח או 105 ימי מאסר תמורתם.

בהתחשב במצבו הכספי הקשה של הנאשם , ישולם הקנס ב -30 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, בסך 700 ₪ כל אחד, וזאת החל מיום 9/10/12 ואילך.

אי עמידה באחד מתשלומי הקנס במועדו, תביא את מלוא יתרת הקנס לפרעון מיידי.

כמו כן, אני מחייבת את הנאשם בתשלום כפל אגרה בסך 13,842 ₪. הסכום הנ"ל ישולם במשרדי המאשימה עד ליום 9/9/13. ברם, במידה ויינתן היתר כדין עד ליום 9/5/13, אזי יישא הנאשם בתשלום האגרה בלבד.

הריני מחייבת את הנאשם להרוס את המבנה המתואר בכתב האישום וזאת עד ליום 9/9/13, אלא אם כן ישיג הנאשם בינתיים היתר בניה כחוק.

אני מחייבת את הנאשם בהוצאות ביצוע ההריסה וכן מצווה אני שצו ההריסה ירשם בפנקסי המקרקעין ע"י המאשימה.

כמו כן, אני מורה לנאשם לחתום היום על התחייבות כספית ע"ס 21,000 ₪ או 105 ימי מאסר תמורתה, להימנע למשך שלוש שנים מביצוע עבירה בניגוד לסעיף 204 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

כתב ההתחייבות הנ"ל יחתם היום , שאם לא כן יאסר הנאשם למשך 15 יום.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ב אלול תשע"ב, 09/09/2012 במעמד הנוכחים.

רונית בש, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/09/2012 החלטה מתאריך 09/09/12 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 ועדה מקומית לתכנון שפלת הגליל יעקב קסלר
נאשם 1 אחמד אבו אל היג'א