טוען...

החלטה מתאריך 09/09/12 שניתנה ע"י רונית בש

רונית בש09/09/2012

בפני כב' השופטת רונית בש

המאשימה

ועדה מקומית לתכנון שפלת הגליל

נגד

הנאשם

ראיד סמאר

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה- עו"ד רנא ח'טיב

הנאשם – נוכח

הסנגור – עו"ד חסון

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

אני מודיעה על תיקון כתב האישום, באופן שיתוקן האורך ל-30 מ' והגובה ל-3 מ' בלבד.

תיקון כתב האישום יבוצע בכתב ידי בגוף כתב האישום.

הסנגור:

הקראתי לנאשם את כתב האישום המתוקן והוא מודה בעובדות כתב האישום המתוקן וטוען כי תוך חצי שנה יינתן היתר כדין וכי לגדר המקורית שהיתה בנויה במקום היה לו היתר.

ב"כ המאשימה:

לאור הודאת הנאשם, אבקש להרשיעו בעבירות המפורטות בכתב האישום המתוקן.

<#3#>

הכרעת דין

הנאשם הודה בעובדות שבכתב האישום המתוקן.

לפיכך - הנני מרשיעה את הנאשם בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום, עבירה של ביצוע עבודות בנייה הטעונות היתר ושימוש, ללא היתר, לפי סעיף 145 (א) וסעיף 204 (א), לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965. <#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ב אלול תשע"ב, 09/09/2012 במעמד הנוכחים.

רונית בש, שופטת

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

המדובר בבניית קיר בטון באורך של 30 מ' ובגובה של כ-3 מ' כמפורט בכתב האישום המתוקן ומוכנה לקבל את טענת חברי שהגובה המדויק הוא 2.40 מ', וזאת ללא היתר וחדירה בתוואי דרך כמפורט בכתב האישום. מדובר בנאשם שעשה דין לעצמו ולקח את החוק לידיים ויצר עובדות מוגמרות בשטח.

המדובר בללא ספק בעבירה חמורה ונפוצה, אשר חותרת תחת שלטון החוק, וביהמ"ש מתבקש לקבוע מתחם ענישה הולם למעשה העבירה. בעייננו, מדובר בביצוע עבודות בנייה ושימוש ללא היתר, תוך פגיעה במערך התכנוני של מדינת ישראל.

מתחם הענישה ההולם לדעת המאשימה הינו קנס אשר יהלום את החומרת העבירה על רקע מהות הבנייה ושטחה, תוך התחשבות שהגדר נבנתה תוך חדירה לתוואי דרך, צו הריסה, כפל אגרה וחתימה על התחייבות כספית.

הסנגור טוען לעונש:

הנאשם קיבל היתר לגדר המקורית וטענת המאשימה שהוא נכנס לתוואי דרך לא ידועה לי. זה כל הזמן היה כך. הוא לא עבר על החוק הזה. הוא קיבל היתר לגדר המקורית. הגיע הזמן שהוא ישפר את הגדר הזו, הלך לוועדה ושם נאמר לו שיקבל היתר. רק מטעמים של פרוצדורה העניין התעכב. הוא הגיש בקשה לוועדה ושילם אגרה. כעת אני רואה צילום שחברתי מגישה לעיוני לגבי היות הקיר מצוי בתוואי דרך ואני טוען שבכל מקרה גם אם זה כך, וזה חלק מכתב האישום, הרי שהוועדה צפויה לאשר את בניית הקיר במיקום שהוא מצוי כפי שניתן היתר לגבי הגדר הקודמת שהיתה על פי היתר.

אבקש להתחשב. במדובר באדם שהוא נשוי בעל משפחה מרובת ילדים. אשתו אינה עובדת. אין לי מקצוע, אני עובד בעבודות מזדמנות ומצבו הכלכלי קשה מאוד. הנאשם חשב בזמנו לתומו שהוא יכול לבנות מחדש קיר במיקום של אותה גדר והסתמך על דברים שנאמרו לו בוועדה.

<#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע בעבירה של ביצוע עבודות בנייה הטעונות היתר ושימוש, ללא היתר, לפי סעיף 145 (א) וסעיף 204 (א), לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

הנאשם הורשע בביצוע עבירה, אשר עקרונית יש להתייחס אליה בחומרה, הן נוכח העובדה שעסקינן בעבירה שיש בה משום פגיעה בשלטון החוק במדינת ישראל והן נוכח העובדה שעסקינן בעבירה הפוגעת במערך התכנוני של מדינת ישראל.

יובהר, כי מכתב האישום המתוקן עולה כי הנאשם בנה קיר בטון שאורכו כ-30 מ' וגובהו כ-3 מ' (לטענת הסנגור, הגובה המדויק הוא 2.4 מ').

עוד יצוין, כי הן מכתב האישום המתוקן והן מדברי ב"כ המאשימה עולה כי הנאשם בנה את קיר הבטון הנ"ל בתוך תוואי דרך.

עם זאת, מנגד, לקולא, יש ליתן את הדעת לטיעוני הסנגור בפניי מהם עולה כי לגדר קודמת שנבנתה באותו מקום בדיוק ניתן היתר כדין, וכי הנאשם הגיש בקשה להכשרת המבנה נשוא כתב האישום בתיק זה. יודגש, כי מטיעוני הסנגור אף עולה כי צפוי להינתן היתר כדין למבנה נשוא כתב האישום, מה גם שהגדר הקודמת נבנתה על פי היתר כדין.

לפיכך, לסיכום, לאחר ששקלתי את טיעוני ב"כ הצדדים, כמו גם את מהות הבנייה (קיר בלבד) והיקפה כאמור לעיל, ובהתחשב בהודאת הנאשם בהזדמנות הראשונה בעובדות כתב האישום המתוקן, אני דנה את הנאשם, כדלקמן:

לתשלום קנס בסך 2,100 ש"ח או 10 ימי מאסר תמורתו.

בהתחשב במצבו הכספי של הנאשם ישולם הקנס ב - 10 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, בסך 210₪ כל אחד, וזאת החל מיום 9/10/12 ואילך.

אי עמידה באחד מתשלומי הקנס במועדו, תביא את מלוא יתרת הקנס לפרעון מיידי.

כמו כן, אני מחייבת את הנאשם בתשלום כפל אגרה בסך 225.42 ₪. הסכום הנ"ל ישולם במשרדי המאשימה עד ליום 9/4/13. ברם במידה ויינתן היתר כדין עד ליום 9/3/13, יישא הנאשם בתשלום סכום האגרה בלבד.

הריני מחייבת את הנאשם להרוס את המבנה המתואר בכתב האישום וזאת עד ליום 9/9/13,

אלא אם כן ישיג הנאשם בינתיים היתר בניה כחוק.

אני מחייבת את הנאשם בהוצאות ביצוע ההריסה וכן מצווה אני שצו ההריסה ירשם בפנקסי המקרקעין ע"י המאשימה.

כמו כן, אני מורה לנאשם לחתום היום על התחייבות כספית ע"ס 4,000 ₪ או 20 ימי מאסר תמורתה, להימנע למשך שלוש שנים מביצוע עבירה בניגוד לסעיף 204 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

כתב ההתחייבות הנ"ל יחתם היום , שאם לא כן יאסר הנאשם למשך 7 ימים.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ב אלול תשע"ב, 09/09/2012 במעמד הנוכחים.

רונית בש, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/09/2012 החלטה מתאריך 09/09/12 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 ועדה מקומית לתכנון שפלת הגליל יעקב קסלר
נאשם 1 ראיד סמאר כמאל חסון