טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 עיכוב הליכי הוצל"פ

דורון יעקבי10/03/2015

מספר בקשה:3

בפני

כב' הרשם דורון יעקבי

מבקשים

קטיה חני הומור

נגד

משיבים

1. בנק לאומי לישראל בע"מ

2. יפתח קטיה

החלטה

לאחר עיון בטענות הצדדים בבקשה לביטול פס"ד שניתן בהעדר הגנה כנגד המבקשת ביום 8.2.11 אני מורה כדלקמן:

ביטול מחובת הצדק- נראה מטיעוני הצדדים כי אין מקום לבטל פסק הדין מחובת הצדק.

פסק הדין ניתן בהתבסס על אישור מסירה של כתב התביעה ביום 27.12.10,דוח מסירה ותצהיר שליח בכתובת מגורי המבקשת. המבקשת טוענת כי המסירה בוצעה לכתובת גרושה עת לא גרה בכתובת זו במועד המסירה. יחד עם זאת, המבקשת לא עתרה לחקירת השליח על תצהירו וטוענת טענתה בעלמה בלבד ואף לא מציינת את כתובת מגוריה.

הגשת הבקשה באיחור-המבקשת הגישה בקשה לביטול פס"ד ביום 12.2.15 ללא בקשה להארכת מועד. אי הגשת בקשה להארכת מועד יכול לבדו להביא לדחיית הבקשה נוכח חלוף הזמן הרב ממועד פסה"ד ועד הגשת הבקשה לביטול כמו גם אי ציון פרטים מהותיים בדבר ידיעתה של המבקשת אודות פסק הדין. האזהרה בהוצל"פ בוצעה ביום 30.3.11 והחל מחודש יוני 2011 החלה המשיבה בנקיטת עיקולים על חשבונות המבקשת. יתרה מכך, נראה כי המבקשת הובאה בצו הבאה ונחקרה ביום 22.4.13, כך שלכל המאוחר ידעה אודות פסק הדין שנה ו-10 חודשים טרם הגשת הבקשה לביטול בתיק בית המשפט. טענות המבקשת לכאורה בדבר טעמים מיוחדים שיש בהם כדי להצדיק מתן איחור כמו הליך שיקומי ומצב כלכלי קשה אין בהם די. על המבקשת היה להגיש בקשה לביטול פס"ד עם בקשה להארכת מועד לכל המאוחר 30 יום לאחר חקירתה בתיק ההוצל"פ נשוא תיק זה ומשלא עשתה כן הדבר עומד לחובתה ומעיד על מחדלה שאינו רק בגדר רשלנות או צירוף נסיבות אומלל.

ביטול משיקול דעת בית המשפט- למבקשת טענות הגנה לפיה נגרעה מחשבון נשוא התביעה עוד בשנת 2007 (צורף אישור הבנק). אמנם טוענת המשיבה כי המבקשת חזרה לפעילות בחשבון וצירפה דף חשבון עם שמה של המבקשת בכותרת הדף, ואולם מדובר בטענות הגנה הדרושות בירור עובדתי וראייתי ומהוות בגדר "הגנה אפשרית" שיש בגינה ליתן למבקשת יומה בבית המשפט בתנאים. יחד עם זאת, אין להתעלם ממחדליה הרבים באי הגשת בקשת רשות להתגונן במועד ובעיקר באי הגשת הבקשה להארכת מועד יחד עם בקשה לביטול פס"ד 30 יום לאחר המצאת פסק הדין או ידיעתה אודות פסק הדין. הבקשה כאמור הוגשה כשנה ועשרה חודשים לאחר חקירתה בהוצל"פ וכשלוש שנים לאחר מסירת אזהרה בהוצל"פ ,ללא בקשה להארכת מועד.

נוכח כל האמור לעיל, ולאחר עיון בטענות הצדדים, תוך מתן שיקלול למחדלי המבקשת שיש בהם כדי להביא לדחיית הבקשה מחד ולטענות ההגנה שיש בגינם כדי לבטל פסק הדין וליתן למבקשת יומה בבית המשפט מאידך גיסא- אני מורה כי פסק הדין יבוטל בכפוף לתשלום הוצאות המשיבה בסך כולל של 7,500 ₪ והפקדת ערבון בתיק בית המשפט במזומן או בערבות בנקאית בסך של 25,000 ₪.

ככל וישולמו ההוצאות ויופקד הערבון בתוך 20 יום מהיום תימסר על כך הודעה מתאימה לתיק לצורך ביטולו של פסק הדין, שאם לא כן, יוותר פסק הדין על כנו.

המזכירות תשלח החלטתי לב"כ הצדדים באמצעות הפקס.

ניתנה היום, י"ט אדר תשע"ה, 10 מרץ 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/03/2015 החלטה על בקשה של מבקש 1 עיכוב הליכי הוצל"פ דורון יעקבי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 בנק לאומי לישראל בע"מ שרגא בודה
נתבע 1 יפתח קטיה
נתבע 2 קטיה חני הומור פליפ שרף