טוען...

פסק דין שניתנה ע"י ריקי שמולביץ

ריקי שמולביץ16/02/2015

לפני כבוד השופטת ריקי שמולביץ

בעניין: פקודת פשיטת הרגל

ובעניין: (להלן "החייב")

המבקשת

רחמה טחן
ע"י ב"כ עו"ד טל פינק

נגד

המשיב

כונס נכסים רשמי תל אביב

פסק דין

לפניי בקשת החייבת למתן הפטר.

בתגובתו בכתב הסכים הכנ"ר לקביעת דיון בבקשה.

בתסקירו אשר הוגש לקראת הדיון הודיע הכנ"ר כי לא יתנגד למתן הפטר כפוף להשלמת חוב הפיגורים.

בדיון בבקשה שהתקיים ביום 11.11.14 עדכן ב"כ הכנ"ר כי כל נושיה של החייבת זומנו כדין.

איש מהנושים לא התייצב. לא הוגשה התנגדות בכתב.

לדיון התייצבה עו"ד רותם צור באת כוח חלד, חברה ממשלתית עירונית לשיקום דיור ופיתוח בע"מ אשר לא הגישה תביעת חוב. עו"ד צור מסרה כי לחייבת חוב פיגורים לחברה בסך של כ- 60,000 ₪ אשר חלקו נוצר לאחר מתן צו הכינוס.

כפי שציינתי בהחלטה מיום 11.11.14 התמונה העולה מבקשת החייבת ומעמדת הכנ"ר היא תמונה קשה. החייבת ילידת 1956 בת כ- 58, גרושה, אם לארבעה ילדים בגירים, מצבה הרפואי קשה לרבות מצב נפשי. גם מצב הילדים כפי שפורט בבקשה בעייתי. הדברים צוינו בהרחבה בהחלטתי האמורה ואין צורך לחזור עליהם.

בהסכמת ב"כ הצדדים ניתנה לחייבת ארכה להגיע להסדר עם חברת חלד כאשר ב"כ הכנ"ר הודיע כי ככל שתושג הסכמה בין הצדדים הוא מסכים למתן הפטר. בדיון אישר ב"כ הכנ"ר כי אין לחייבת חוב פיגורים.

לאחר הדיון, ביום 22.1.15 הודיעה באת כוח המבקשת כי החייבת הגיעה להסדר עם חברת חלד לסילוק טענות הצדדים באופן שהחייבת שילמה לחברת חלד סך של 4,400 ₪ וחלד נתנה הסכמתה למתן ההפטר.

הכנ"ר בתגובתו המעודכנת מהיום חזר על הסכמתו למתן הפטר לחייבת.

כאמור בתסקירו ציין הכנ"ר כי בנסיבותיה של החייבת לאור מצבה הרפואי ובהעדר צפי לשינוי או לשיפור כושר השתכרותה הוא יסכים למתן הפטר.

לאחר ששקלתי מכלול השיקולים הרלוונטיים, זכויותיהם הקנייניות של הנושים מצד אחד, מטרת ההליך, מתן הזדמנות לחייבת לפתוח דף חדש בחייה מצד שני, נסיבות יצירת החובות, התנהלות החייבת בהליך אשר לא היתה נטולת פגמים, היקף החובות (שתי תביעות חוב בסך כולל של 156,884 ₪), הסכום שהצטבר בקופת הכינוס כ- 6,072 ₪, צו התשלומים שהושת על החייבת בסך של 150 ₪, יכולת הפירעון של החייבת המתקיימת מקצבת נכות של המל"ל בסך של 2,600 ₪, העדר נכסים שניתן להיפרע מהם (כספי פיצויים שהיו על שם החייבת הועברו לרשותה מטעמים אנושיים), העדר יכולת לעבוד בהתאם לאישור רופא תעסוקתי מ- 12.6.13, כאמור העדר צפי לשינוי של ממש ביכולת הפירעון של החייבת בשל מצבה הנפשי, חוסר מעורבות הנושים, הסכמת הכנ"ר ועדכונו כי אין לחייבת חוב פיגורים, אני סבורה כי אין ולא תהיה תועלת לנושים מהותרתה של החייבת בהליך ולפיכך אני נעתרת לבקשת החייבת כדלקמן:

אני קובעת, כי החייבת מופטרת מכל חוב בר תביעה שנוצר לפני מועד מתן צו הכינוס (21.9.10) למעט מחבות לפי פסק דין נגד החייבת בתביעה למזונות/שאין צו הפטר פוטר ממנה. בהתאם לכך ייסגרו כל תיקי ההוצל"פ נגד החייבת שמחובותיהם מופטרת היא כאמור לעיל.

בנוסף, אני מורה על ביטול כל ההליכים והסרת כל ההגבלות שהוטלו על החייבת במסגרת תיק זה, ובכלל זה מבוטל גם צו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא נגדה במסגרת תיק זה.

הכנ"ר יגיש עד ליום 1.7.15 דו"ח סופי.

משימה למתן החלטה בהתאם.

ניתן היום, כ"ז שבט תשע"ה, 16 פברואר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/08/2010 החלטה מתאריך 28/08/10 שניתנה ע"י ורדה פלאוט ורדה פלאוט לא זמין
21/09/2010 צו כינוס ורדה פלאוט לא זמין
16/02/2015 פסק דין שניתנה ע"י ריקי שמולביץ ריקי שמולביץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 רחמה טחן הדסה מקליס )קליינמן
משיב 2 כונס נכסים רשמי תל אביב