טוען...

גז"ד

משה אלטר11/09/2012

בפני כב' השופט משה אלטר, סגן נשיא

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

דניאל אביטן

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד אינאס סמוכה

הנאשם: נוכח

ק. המבחן: גב' סוניה קוגן

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

בתיק זה הצגנו בישיבת יום 17/1/11 הסדר טיעון לפיו יוטל על הנאשם מאסר על תנאי וקנס. בנוסף, ביקשה המאשימה כי יוטל עליו עונש של פסילת רשיון נהיגה. הנאשם ביקש שלא לפסול אותו ולכן ביהמ"ש הורה על קבלת תסקיר. התקבל תסקיר. למרות האמור בתסקיר אין שינוי בעמדת המאשימה בכל הנוגע לעונש הפסילה.

הנאשם:

אני מוכן להיות בפיקוח של קצין מבחן. כפי שעולה מהתסקיר אני כיום נקי מסמים. כפי שציינתי בטיעונים לעונש אני זקוק לרשיון הנהיגה כי אני עובד כנהג משאית.

<#3#>

גזר דין

הנאשם הורשע ביום 17/1/11, על פי הודאתו, בביצוע עבירה לפי סעיף 7 (א) + (ג) סייפא לפקודת הסמים המסוכנים, שנעברה ב- 7/3/10, שיוחסה לו בתיק שבפניי וכן בביצוע עבירה דומה שיוחסה לו בתיק פ.א. 1351/09 של תחנת משטרת עכו, אותו צירף לתיק הנוכחי.

לאחר שהנאשם הודה, טענו הצדדים לעונש. הוצג בפניי הסדר טיעון לפיו יוטל על הנאשם מאסר על תנאי וקנס. בנוסף, ביקשה ב"כ המאשימה להטיל על הנאשם עונש של פסילת רשיון נהיגה, כמתחייב מכך שלנאשם הרשעה קודמת בעבירה דומה שנעברה בשנת 99.

לאור טענת הנאשם כי נגמל מהשימוש בסמים וטענתו כי הוא זקוק לרשיון הנהיגה לצורך פרנסתו, הוריתי על הפניית הנאשם לשירות המבחן על מנת שטענתו כי נגמל תיבדק. התקבל תסקיר מיום 9/9/11 ממנו עולה כי בוצעו לנאשם בדיקות שתן שנמצאו נקיות ולהערכת העובדת הסוציאלית המטפלת בנאשם במסגרת היחידה לטיפול בהתמכרויות בעכו "התנהלותו במהלך תקופת הדחיה מעידה על שינוי פנימי ואמיתי ועל כוחות להמשיך ולנסות לקדם את חייו באופן חיובי ותקין". אני סבור כי לאור האמור בתסקיר, מן הראוי להסתפק בהטלת עונש של פסילה על תנאי ולא פסילה בפועל.

סיכומו של דבר, מוטל על הנאשם עונש כדלקמן:

* קנס בסך 1,500 ש"ח, או 7 ימי מאסר תמורתו.

הקנס ישולם ב- 3 תשלומים של 500 ₪ כל אחד, בכל 15 לחודש, החל מ- 15/10/12. אי עמידה במועד של תשלום אחד, יעמיד את כל היתרה לתשלום מיידי.

* מאסר על תנאי לתקופה של 8 חודשים למשך 3 שנים מהיום, והתנאי הוא כי הנאשם לא יעבור בתקופה זו כל עבירה מסוג פשע לפי פקודת הסמים המסוכנים ויורשע עליה.

* מאסר על תנאי לתקופה של 2 חודשים למשך 3 שנים מהיום, והתנאי הוא כי הנאשם לא יעבור בתקופה זו כל עבירה מסוג עוון לפי פקודת הסמים המסוכנים ויורשע עליה.

* אני פוסל את הנאשם מלקבל ו/או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 11 חודש וזאת על תנאי למשך 3 שנים מהיום והתנאי הוא כי הנאשם לא יעבור בתקופה זו כל עבירה לפי פקודת הסמים המסוכנים ויורשע עליה.

אני מורה על העמדתו של הנאשם בפיקוח שירות המבחן למשך תקופה של 12 חודש.

במהלך תקופת המבחן ימשיך הנאשם בקשר עם היחידה לטיפול בהתמכרויות בעכו.

הוסבר לנאשם שאם לא ימלא אחר צו המבחן מכל בחינה שהיא או אם יעבור בתקופת המבחן עבירה נוספת, ניתן יהיה להפקיע את צו המבחן.

* אני מורה על השמדת המוצג.

* הוסבר כי לצדדים זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ד אלול תשע"ב, 11/09/2012 במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

הערה:

הוסבר לנאשם כי מייד לאחר סיום הדיון, עליו לגשת למזכירות הפלילית כדי לקבל שוברים לתשלום הקנס.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
31/03/2011 החלטה על בקשה של מאשימה 1 שינוי / הארכת מועד 31/03/11 משה אלטר לא זמין
29/11/2011 החלטה מתאריך 29/11/11 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
11/09/2012 גז"ד משה אלטר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שלום אביטן
נאשם 1 דניאל אביטן