טוען...

החלטה על בקשה של נתבע 1 כללית, לרבות הודעה תחשיב נזק מטעם הנתבעת 18/09/12

ריבה שרון18/09/2012

מספר בקשה:13

בפני

כב' השופטת ריבה שרון

מבקשת

כלל חברה לביטוח בע"מ

נגד

משיבה

סיוון סקלי בן זכרי

החלטה

הצדדים הגישו תחשיבי נזק. בחנתים.

מצאתי כי בעניינים מסוימים המידע שהומצא לוקה בחסר. נתתי את הדעת לגילה הצעיר של התובעת, לשיעור הנכות ומרכיביה (שאינם מצדיקים עזרת הזולת למעט בתק' א"כ), לכך שהייתה בשב' 25 להריונה במועד התאונה, כשהנתבעת אף טוענת שכיום התובעת אם חד-הורית. לרלבנטיות לכאורה שעשויה להיות להריונה המתקדם ערב התאונה לעניין תק' א"כ, שינוי תפקיד לפרק זמן, הזקקות לעזרה (בראי הנכויות הזמניות, שגם בהן התחשבתי), טענותיה בדבר מועד חזרה למעגל העבודה ולתפקיד כזה או אחר ולו לפרק זמן מסוים. לא צורף לתחשיב התובעת מכתב פיטורים, מתי התפטרה או פוטרה, האם תוך ניצול זכוויותיה כיולדת, האם עקב צמצומים, האם עקב תפקודה וכו'. אין ראיות באשר לשינוי התפקיד לאחר חזרתה לעבודה ועד ללידה, כמתואר בתחשיב ובשיחותה עם הפסיכיאטר המטפל. למרות האמור בתחשיב התובעת- לא צורפו תלושי שכר לעותק שנסרק לתיק, אך ברור, על פי אישור המל"ל, כי שיעור השכר הנקוב הינו ברוטו ולא נטו וכי ב"כ שכח לנכות מ"ה. אין גם לדעת האם- בהיותה על פי המתואר סוכנת שטח- שכרה היה זהה או תלוי מכירות שהיקפן משתנה מעת לעת. זאת- מתוך עיון באישור תשלום ד"פ של המל"ל. היות התאונה ת"ע רלבנטי לעניין הוצ' רפואיות, ניכויים ועוד. יחד עם זאת- התחשבתי בהיות הנכות משולבת, בשנות ההשתכרות הרבות שלפניה ובייתר נתונים הצריכים לענין.

על יסוד כל המצוי לפני, הצעתי הינה לסיים את התיק בפשרה כנגד פיצוי בסך של ­117,500 ₪ בתוספת הפסדי שכר מוכחים, בכפוף לאישורי מעסיק, לתק' א"כ זמני שקבע המל"ל כמפורט במסמכים שצורפו, וכל עוד לא הייתה בשמירת הריון או בחופשת לידה. מסכום זה ינוכו ת"ת, ככל ששולמו, וכן תקבולי המל"ל בגין נכויות זמניות ומענק נכות. הנ"ל הינו מעבר לד"פ. ליתרה יווספו שכ"ט עו"ד בשיעור המקובל ואגרה ששולמה בפתיחת התיק.

הצעתי אינה מחייבת את מי מבעלי הדין או את בית-המשפט והיא יכולה להוות בסיס למשא ומתן בין הצדדים - היודעים, מטבע הדברים, פרטים שאינם מצויים בפני כעת. אוסיף עם זאת, כי היא מועלית לאחר מחשבה ועיבוד יסודי של המצוי בפני בשלב זה תוך הפעלת הגיון ונסיון חיים ביחס לחסר, ויש בה לטעמי כדי להוות קניית סיכונים וסיכויים הדדית הנכונה לשלב זה של הדיון.

הצדדים מוזמנים לבוא בדברים, למצות הדברות ולהודיעני את תוצאותיה בהודעה משותפת שתוגש ע"י ב"כ התובעת, עד לא יאוחר מיום 11/11/12. תשובת התובעת לנתבעת תינתן (ישירות) בתוך 10 ימים מהיום. הנתבעת תשיב לה עד ליום 8/11/12.

בהצלחה.

המזכירות תואיל לשלוח את הצעתי לב"כ הצדדים – בפקס ולרשום ת.פ ליום 11/11/12.

ניתנה היום, ב' תשרי תשע"ג, 18 ספטמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/09/2010 החלטה על בקשה של תובע 1 שינוי מועד דיון (בהסכמה) 07/09/10 ריבה שרון לא זמין
29/03/2012 צו חתום ריבה שרון לא זמין
18/09/2012 החלטה על בקשה של נתבע 1 כללית, לרבות הודעה תחשיב נזק מטעם הנתבעת 18/09/12 ריבה שרון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 סיוון סקלי בן זכרי אורן גרימברג
נתבע 1 כלל חברה לביטוח בע"מ ירון אורי