טוען...

הכרעת דין מפרוטוקול מתאריך 13/02/14

גיל קרזבום13/02/2014

בפני

כב' השופט גיל קרזבום

מאשימה

מדינת ישראל

נגד

נאשם

איאד נג'אר, ת"ז 025933318

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד גב' דקלה שגיא

ב"כ הנאשם – עו"ד ג'אן פרח (ממשרד עו"ד חוסאם סבית)

הנאשם - בעצמו

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

הנאשם מעוניין שאני אחזור ואייצג אותו.

הנאשם:

עו"ד ג'אן פרח מייצג אותי בתיק זה, וזאת ממשרדו של חוסאם סבית, ואני חוזר בי מטענותיי בדיון הקודם, שאז לא רציתי את ייצוגו.

ב"כ הנאשם:

מרשי מבקש לחזור בו מכפירתו בכתב האישום.

<#3#>

החלטה

הנני מאפשר לנאשם לחזור בו מכפירתו בכתב האישום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ג אדר תשע"ד, 13/02/2014 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום, שופט

ב"כ הנאשם:

הקראתי לנאשם את עובדות כתב האישום פעם נוספת והוא מודה בהן.

הנאשם:

אני מבין שאני מודה בעובדות ובפרט בנהיגה בשכרות לאחר שסירבתי לבצע את הבדיקה.

<#5#>

הכרעת דין

אני מרשיע את הנאשם בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ג אדר תשע"ד, 13/02/2014 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום, שופט

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

נבקש פסילה שלא תפחת מפסילת המינימום (24 חודשים), פסילה ע"ת, מאסר ע"ת וקנס.

נוהג משנת 1992 ולחובתו 25 הרשעות קודמות.

מגישה גיליון הרשעות ת/6.

ב"כ הנאשם:

אני סברתי כי יש מקום לדחות את הדיון לצורך הכנת טיעונים לעונש, אך מאחר שהנאשם לחוץ ומעוניין לסיים את התיק היום ועומד להתחתן בעוד כחודשיים, הוא אינו מעוניין בדחייה.

הנאשם:

אבקש לטעון לעונש היום ולסיים את התיק.

ב"כ הנאשם טוען לעונש:

הנאשם הודה, אם כי בשלב הסיכומים, אך בכ"ז חסך זמן שיפוטי ויש בהודאתו כדי להביע חרטה וקבלת אחריות. הנאשם היום בן 40. מתגורר עם שני הוריו המבוגרים בבית אחותו, שהיא סובלת מנכות בשיעור של 175%. אני מציג אישורים. אישורי נכות מוגשים ומסומנים נ/1.

הנאשם נאלץ לקחת אותה לטיפולים בעקבות מצבה הרפואי הקשה. כל תקופת חייו לקח על עצמו את האחריות לטפל באחותו, וגם אמו סובלת מבעיות רפואיות קשות. משנת 2010 ועד היום לא ביצע הנאשם כל עבירה, דבר הזוקף לטובתו. הנאשם החליט כי הוא רוצה להתחיל דף חדש בחייו. הנאשם לאחרונה הכיר את ארוסתו שהוא אמור להתחתן עמהּ ביום 11.5.2014. מציג אישור מהכנסייה. הנאשם מתחרט ואין לו כל כוונה לחזור על מעשיו. הנאשם מתכוון להתחיל דף חדש בחייו, להקים משפחה, להביא ילדים לעולם ולנהל משפחה נורמטיבית. ארוסתו גם נוכחת בבימ"ש זה ותומכת בו. הנאשם הביע חרטה. יחד עם זאת, בדעת הנאשם לגור עם הוריו על מנת להמשיך ולטפל באחותו ובהוריו ובמיוחד באחותו המקבלת טיפולים בתדירות גבוהה. היא סבלה מפגיעה מוחית עקב וירוס, ונותרה משותקת ומרותקת למיטה עקב פגיעה מוחית קשה. זה קרה לה לפני 5 שנים. יש להם רכב מיוחד לניידות האחות. הוא וארוסתו יעברו לגור עם ההורים. לשאלת ביהמ"ש, לארוסתו יש רישיון נהיגה, והיא עובדת בבית החולים האיטלקי בנצרת. בנסיבות העניין, נבקש להתחשב בנסיבות האישיות של הנאשם, כמפורט לעיל ולהסתפק בהטלת פסילה שתהא פסילה מינימאלית ולגבי הקנס נציין, שהנאשם הפקיד סך של 1,000 ₪. אבקש להסתפק בסכום זה לאור מצבו הכלכלי והעובדה שהוא עומד להתחתן.

הנאשם:

אני מבקש שביהמ"ש יתחשב במצבי. יש לנו המון בעיות בבית. אני עובד כעוזר מודד בשפרעם. לפעמים עובד ולפעמים לא. אני לוקח את אחותי הנכה לטיפולי פיזיותרפיה והידרותרפיה בקריית חיים. ההורים גרים בשפרעם. אני לוקח אותה לטייל בשל מצבה. הרכב המיוחד שיש לה לניידות עומד ליד הבית. יש לי עוד אח אבל הוא עובד במסעדה וחוזר מאוחר. יש לו רישיון. הוא בן 46. נשוי. הוא לא עוזר עם האחות עקב אילוצים משפחתיים שלו מאחר שהוא מאד עסוק. אפשר לשאול בשפרעם ומי שלוקח את אחותי תמיד לטיפולים זה אני. עקב כך שאני פסול גם בעכו, היא נוסעת במונית, ואבקש שהפסילה תהיה כמה שיותר קצרה כדי שאוכל לחזור ולנהוג ולעזור עם אחותי. לאמי יש בעיה רצינית המטולוגית קשה. יש לה עליה בכדוריות לבנות והיא מקבלת זריקות באופן קבוע בקופ"ח ובבי"ח. אבא שלי עבר ניתוח לב והוא בן 75, אבל הוא מתקשה בפעילויות יומיומיות ובכלל אינו נוהג. יש לי עוד אחות בת 41 והיא גרה בבית אתנו. יש לה רישיון אבל היא לא נוהגת. היא פוחדת. היא לא עצמאית. היא פוחדת מכל דבר. היא בחיים שלה לא הייתה בבי"ח.

<#7#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירה של נהיגה בשכרות מכוח סירו, עבירה מיום 2.4.2010.

המאשימה עותרת לפסילה שלא תפחת מפסילת המינימום, פסילה ע"ת, מאסר ע"ת וקנס. הפנתה להרשעותיו הקודמות של הנאשם.

ב"כ הנאשם ביקש להסתפק בפסילה מינימאלית ובקנס נמוך שלא יעלה על סכום הפיקדון בתיק זה, זאת לאור הודעתו של הנאשם בטרם הסתיימה שמיעת התיק, הבעת החרטה, לקיחת האחריות, העובדה שהנאשם עומד להינשא בחודש מאי, מצבו הכלכלי הקשה, נסיבותיו האישיות ובפרט העובדה שאחותו סובלת מנכות גבוהה ביותר של 175% והיא מרותקת למיטתה, והנאשם הוא זה שמסיע אותה ממקום למקום לצורך טיפולים, מצבם הרפואי של אמו ואביו, העובדה שהנאשם הוא היחיד שעוזר בבית והיעדר עבירה דומה.

הנאשם עצמו חזר על נסיבותיו האישיות כמפורט לעיל, ציין כי הוא עובד בעבודות זמניות כמודד, אך מוגבל בשעות העבודה עקב הסיוע שהוא מושיט לאחותו. ביקש להתחשב בו ככל הניתן ולקצר את הפסילה על מנת שיוכל לשוב ולנהוג ולעזור לאחותו.

הנאשם הורשע בעבירה חמורה שיש בה כדי לסכן את ציבור המשתמשים בדרך ואת הנאשם עצמו. כמו כן יש בביצוע העבירה כדי ללמד על הלך נפש של פזיזות אצל הנאשם.

לאחר ששקלתי את חומרת העבירה, נסיבות ביצועהּ, האינטרס הציבורי עליו יש להגן והפסיקה הנהוגה, אני סבור כי מתחם העונש ההולם צריך לכלול פסילה בפועל שלא תפחת מ-24 חודשים ולא תעלה על 30 חודשים וקנס משמעותי.

לקולה אני מביא בחשבון את נסיבותיו האישיות של הנאשם כמפורט לעיל, הודאתו, העובדה שמדובר בעבירה ראשונה מסוגהּ, הזמן הרב שחלף מאז ביצוע העבירה, וטיעוני ההגנה לעונש.

לחומרה אני מביא בחשבון את עברו התעבורתי של הנאשם הכולל בין היתר נהיגה ללא רישיון נהיגה, בגינה הנאשם מרצה היום 11 חודשי פסילה בפועל.

לאור הנסיבות לקולה בדעתי להקל על הנאשם עונש פסילה ברף הנמוך של מתחם העונש ההולם ולהסתפק בקנס נמוך בגובה הפיקדון הקיים בתיק.

לאור כל האמור לעיל, הנני גוזר על הנאשם כדלקמן:

- אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך  1000  ₪. מסכום זה יקוזז הפיקדון בסך 1,000 ₪ הקיים בתיק, כך שלא נותרה יתרה לתשלום.

- אני פוסל את הנאשם מלנהוג ו/או מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של      24    חודשים בפועל בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית.

פסילה זו מצטברת לכל פסילה אחרת בה נתון הנאשם, אם נתון.

בית המשפט מסביר לנאשם כי עליו להפקיד את רישיונו - גם אם פקע תוקפו - במזכירות בית המשפט, ואם אין בידיו רישיון נהיגה עליו להפקיד תצהיר ערוך כדין.

- אני פוסל את הנאשם מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 6 חודשים על תנאי למשך  3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור אותה/ן עבירה/ות שעליה/ן הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השנייה לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א - 1961 ויורשע בגינה.

- הנני גוזר על הנאשם עונש מאסר על תנאי לתקופה של 4 חודשים שלא יעבור בתוך 3 שנים עבירה של נהיגה בשכרות ו/או עבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים ו/או נהיגה בפסילה.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 45 ימים מהיום.

<#8#>

ניתן והודע היום י"ג אדר תשע"ד, 13/02/2014 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום, שופט

הוקלד על ידי מירב כהן ויניאק

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/10/2011 צ.ה. גיל קרזבום לא זמין
20/02/2012 החלטה מתאריך 20/02/12 שניתנה ע"י גיל קרזבום גיל קרזבום לא זמין
12/06/2013 החלטה מתאריך 12/06/13 שניתנה ע"י גיל קרזבום גיל קרזבום צפייה
22/07/2013 החלטה על בקשה של נאשם 1 שינוי / הארכת מועד 22/07/13 גיל קרזבום צפייה
13/02/2014 הכרעת דין מפרוטוקול מתאריך 13/02/14 גיל קרזבום צפייה
29/04/2014 החלטה מתאריך 29/04/14 שניתנה ע"י גיל קרזבום גיל קרזבום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל ורד שי
נאשם 1 נגאר איאד נגאר איאד חוסאם סבית