טוען...

החלטה על תגובה לבקשה 01/05/14

אבי פורג01/05/2014

מספר בקשה:14

לפני כבוד השופט אבי פורג

בעניין: פקודת פשיטת הרגל

ובעניין: (להלן "החייב")

המבקשת:

סימה לוי

נגד

המשיבים:

1.כונס נכסים רשמי תל אביב

2.ישיר איי.די.איי חברה לביטוח

החלטה

בפני בקשה של החייבת להחזיר לה כספים שנלקחו מחשבונה במסגרת עיקול שהטילה ישיר אי.די. איי. חברה לביטוח.

מהמידע שנמסר עולה כי מדובר בחוב לחברת הביטוח שנוצר לאחר מתן צו הכינוס ולכן אין מדובר בחוב בר תביעה במסגרת הליך הפש"ר. אכן, אין מניעה שנושה יגיש תביעה לבית משפט בגין חוב שנוצר לאחר מתן צו הכינוס כפי שעשתה חברת הביטוח בענייננו ועם זאת יקשה על הנושה לממש את פסק הדין מאחר ונכסי פושט הרגל מוקנים לנאמן (ש. לוין וי. גרוניס, פשיטת רגל מהדורה שלישית עמ' 226)

אין מקום להתייחס במסגרת החלטה זו למחלוקת בין החייבת לחברת הביטוח לגבי עצם קיום החוב מאחר ומדובר בחוב שאינו חלק מההליכים בתיק הפש"ר שכן נוצר לאחר מועד צו הכינוס.

אני סבור שככלל אין מקום לגביית חוב שנוצר לאחר מועד צו הכינוס בתוך תקופת הליך פשיטת הרגל שהרי עלול להיווצר מצב שעצם גביית חוב כגון זה בהיקף כזה או אחר על ידי נושים במהלך הליך פשיטת הרגל תסכל את עצם ההליך ולא תאפשר לחייב לעמוד בחובותיו במסגרת ההליך כגון תשלום תשלומים חודשיים. מצד שני, עצם יצירת חוב חדש על ידי החייב במהלך תקופת פשיטת הרגל היא בגדר התנהלות בחוסר תום שעלולה כשלעצמה להביא לביטול ההליך.

בהקשר זה יצוין, כי המבקשת לא תופטר מהחוב הפסוק לחברת הביטוח במסגרת הליך זה.

בנסיבות עניינו נוכח כך שהסכום שנגבה על ידי חברת הביטוח הוא בסך של 527 ₪ וכשלא נראה שגבייתו עלולה לסכל את המשך ההליך מבחינת החייבת וכאשר ממילא האחרונה לא תופטר מתשלום חוב זה במסגרת ההליך גם היה ויסתיים בהפטר, איני מקבל את בקשת החייבת להחזרת הכספים שנגבו על ידי חברת הביטוח ישיר אי.די. איי.

אין בהחלטה זו להביע עמדה לגבי המחלוקת לגופה בין חברת הביטוח לחייבת לגבי עצם קיומו של החוב.

ניתנה היום, א' אייר תשע"ד, 01 מאי 2014, בהעדר.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/09/2010 צו ורדה פלאוט לא זמין
01/05/2014 החלטה על תגובה לבקשה 01/05/14 אבי פורג צפייה