טוען...

החלטה

שלמה בנג'ו27/09/2012

בפני כב' השופט שלמה בנג'ו

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

יבגני קורדין

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה- עו"ד יגאל זיילדסון

ב"כ הנאשם- עו"ד אולג פרגין

הנאשם- בעצמו

נציגת שירות המבחן- הגב' אילנה בודובסקי

פרוטוקול

נציגת שירות המבחן:

חוזרת על הבקשה.

הבקשה שלו היא להפקעת צו השל"צ, מאחר ולא נעשתה אפילו שעה אחת, למרות שבשיחות איתו הבהרנו לו את המשמעות אי ביצוע השל"צ. הוא לא עשה את זה, הוא שיתף אותנו שיש לו בעיות כספיות.

ב"כ המאשימה:

חוזר על הטיעונים שלנו מהדיון הקודם. מדובר בגזר דין שניתן לפני יותר משנה, עצם העובדה שהנאשם לו ביצע ולו שעה אחת בעבודות השל"צ, מצביע על כך, ראשית כי אין בכוונתו ולא היה לבצע את רכיב עונשי זה, בנוסף מצביע הדבר על זלזול הנאשם בצו בית המשפט. חברי בוודאי יבקש הזדמנות נוספת לנאשם, אני לא חושב שכאשר הנאשם לא מבצע ולו יום אחד ושעה אחת מהעונש שהוטל עליו יש לתת לו הזדמנות נוספת. לאור האמור אבקש לקבל את בקשת שירות המבחן.

ב"כ הנאשם:

למעשה כל הדברים ששמעו כאן נאמרו בדיון הקודם בתאריך 24.6.12. בית המשפט החליט למנות לנאשם סנגור אחרי תקופה ארוכה שהנאשם לא היה מיוצג. אם בית המשפט אומר שהיה מיוצג על ידי עו"ד פרטי, נכון שהיה מיוצג, אך הוא הסתיים עם מתן גזר הדין. אחרי קבלת המינוי נפגשתי עם הנאשם, הסברתי לו מהות הדברים, שמעתי מהנאשם כי בכוונתו לבקש הזדמנות אחרונה, בכוונתו כן לעשות את שעות השל"צ במלואן במידה וההזדמנות תינתן. הנאשם הסביר כי במהלך התקופה שהיה מחויב לצו של"צ, מצבו היה קשה, הדברים גם עולים מדברי שירות המבחן. הנסיבות אינן פשוטות, הנאשם פוטר מעבודתו, הגיע לפת לחם. אחרי גז"ד מצא עבודה נוספת.

אנו יצרנו קשר עם קצינת המבחן לאחר קבלת המינוי, 20.9. ו- 23.9, נאמר לנו ששירות המבחן כן יוכל לתת לנאשם הזדמנות אחרונה, ע"י הגב' אנה פלדמן, במידה ובית המשפט יורה על כך. אני שוב מצהיר בשמו של הנאשם כי הוא מוכן ומבקש הזדמנות אחרונה.

נציגת שירות המבחן:

אנו מאפשרים לנאשם לעשות את צו השל"צ במקרה שלו ומול בית המשפט שתהיה לו אפשרות מהי אי עמידה נוספת של צו השל"צ. נבקש גם הארכת צו השל"צ כי היא הסתיימה. במידה והוא לא יעמוד בזה לא תינתן לו הזדמנות נוספת. מפאת מצבו הכלכלי והמשפחתי, גילו הצעיר, אנו מוכנים להזדמנות נוספת.

הנאשם:

אני יודע שבית המשפט נתן לי הזדמנות, ניסיתי לעמוד בה, אבל לא יכולתי. אני רוצה לגמור עם זה כבר. אבקש בבקשה שתינתן לי הזדמנות, אני מבטיח שאם אפר את הצו תכניס אותי לבית הסוהר וזהו זה.

נציגת שירות המבחן:

יש תוכנית בבי"ס קורצ'ק, ככל שבית המשפט יתיר לו לבצע את צו השל"צ, צריך להאריך את הצו לשנה נוספת.

<#3#>

החלטה

בפניי בקשה להפקיע את צו השל"צ שהטיל בית המשפט על הנאשם במסגרת גזר דין שניתן נגדו ביום 24.2.11.

מדובר במי שהורשע בעבירות חמורות ביותר שהעיקרית ביניהן, נהיגה כשהוא בלתי מורשה לנהיגה, הוא בעל עבר פלילי ותעבורתי קודם. עם זאת, בית המשפט מצא לסטות מרף הענישה המקובל בעבירות מסוג אלה, נוכח נסיבות האישיות של הנאשם, כפי שאלה פורטו בתסקיר לעונש שהוגש לבית המשפט עובר למתן גזר הדין.

בבקשה מציין שירות המבחן, כי הנאשם לא ביצע ולו שעה אחת של עבודות השל"צ, כפי שחויב בגזר הדין. פניות שירות המבחן אליו עלו בתוהו. גם אזהרות שירות המבחן לנאשם כי עניינו יובא בפני בית המשפט והצו יופקע לא הואילו, והנאשם עמד במריו.

בדיון הקודם ביום 21.6.12, חזר שירות המבחן על עמדתו להפקעת הצו, לעמדה זו הצטרפה המאשימה, אשר הדגישה כי בית המשפט העניק לנאשם הזדמנות יקרה מפז לבצע עבודות שירות לתועלת הציבור, תחת עונש חמור יותר לו היה ראוי.

הנאשם תירץ את אי התייצבותו בהסתבכויותיו הכלכליות וטען שלא יכול היה להזניח את מקום עבודתו מטעמי פרנסה, ולכן נאלץ לשיטתו לא להתייצב לעבודות השל"צ.

בדיון היום, טען הסנגור כי הנאשם הגיע לפת לחם ולכן נאלץ לא לבצע את עבודות השל"צ; דבר שנכפה עליו עקב נסיבות חייו הקשות. כמו כן, טען, וזו הנקודה העיקרית לענייננו, כי שירות המבחן הבטיח לו, כי באם יאפשר זאת בית המשפט תיתנן לו הזדמנות נוספת לביצוע השל"צ.

נציגת אישור המבחן אישרה בהגינותה, כי אכן נאמרו דברים אלה לב"כ הנאשם ולשאלת בית המשפט הבהירה, כי לגישתו של שירות המבחן ניתן לאפשר לנאשם הזדמנות נוספת ואחרונה לביצוע השל"צ, בכפוף להתחייבותו לשתף פעולה ולאזהרה כי באם יפר הפרה כלשהי את הצו ישלח למאסר.

הנאשם, הביע חרטה על התנהגותו, חזר ופירט בפני בית המשפט את הסתבכויותיו הכלכליות, והתחייב לבצע את צו השל"צ, כשהוא ער לכך שאם לא יבצע את הצו יהיה צפוי בין היתר לעונשים לפי שיקול דעת בית המשפט.

לאחר שבחנתי את מכלול הנסיבות, ולא בלי התלבטויות, החלטתי לאפשר לנאשם לבצע את עבודות השל"צ, תוך שאני מזהיר את הנאשם כי באם יפר הפרה כלשהי את הוראות שירות המבחן או את צו השל"צ, לא יהסס בית המשפט למצות איתו את הדין בגין העבירות בהן הורשע.

אשר על כן, אני מורה על הארכת צו השל"צ ב-12 חודשים נוספים.

הנאשם יבצע את השל"צ על פי התוכנית שיש לשירות המבחן, בימים ובשעות שיקבע שירות המבחן.

למען הסדר, אני חוזר ומזהיר את הנאשם, כי באם יפר את צו השל"צ ו/או הוראות שירות המבחן, יהיה בית המשפט רשאי להפקיע צו השל"צ וליתן עליו עונשים כחוק.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"א תשרי תשע"ג, 27/09/2012 במעמד הנוכחים.

שלמה בנג'ו, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/08/2010 הוראה למוטב להגיש תסקיר מבחן שלמה בנג'ו לא זמין
17/02/2011 החלטה שלמה בנג'ו לא זמין
17/04/2011 החלטה על בקשה של כללית, לרבות הודעה בק' לאישור תוכנית של"צ 17/04/11 שלמה בנג'ו לא זמין
21/06/2012 הוראה לנאשם 1 להגיש ייפוי כוח שלמה בנג'ו לא זמין
27/09/2012 החלטה שלמה בנג'ו צפייה
06/02/2014 החלטה מתאריך 06/02/14 שניתנה ע"י שלמה בנג'ו שלמה בנג'ו לא זמין
11/05/2014 הוראה למוטב להגיש תסקיר שלמה בנג'ו צפייה
21/10/2014 החלטה לא זמין