טוען...

פס"ד בערעור

רענן בן-יוסף25/04/2013

בפני כב' השופט רענן בן-יוסף

המערער

סלמאן אבו גאמע

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המערער – עו"ד עללא קישאווי

ב"כ המשיבה – עו"ד לבנת מלמד

המערער הופיע

פרוטוקול

ב"כ המערער: זה לא בדיוק נכון שהמערער ידע על הפסילה. אולי בית המשפט יאמר שיש כאן עצימת עין של המערער. אני לא מתעלם מכך שיש לו עבר מכביד.

ב"כ המשיבה: חברי טען בדיון לעבודות שירות.

ב"כ המערער: אני לא ייצגתי אותו באותו דיון. לא התעלמתי מעברו המכביד, אנו טוענים שהעבירה בוצעה בנסיבות מקלות, ויש לו נסיבות אישיות מאוד קשות. יש לו שני ילדים שלומדים רפואה בחו"ל.

מדובר בפסילה של 14 חודשים, אני מבקש מבית המשפט לבטל את עבודות השירות. מדובר בתקופה ארוכה יחסית. בנוסף, בית המשפט הטיל עליו עבודות שירות. אני מדגיש את העובדה שאין כאן מודעות של ממש.

ב"כ המשיבה: לעמדתנו, בית משפט קמא לא סטה מהענישה הראויה, למערער יש 120 הרשעות תעבורה.

<#3#>

פסק דין

המערער הורשע על-פי הודאתו, הנני מדגיש, על-פי הודאתו, בכך שתוך מודעות, אם בפועל ואם בעצימת עיניים, נהג כשהוא פסול פסילה שהוטלה עליו על-ידי משרד הרישוי, פסול מלנהוג.

בעקבות כך, עתרה התביעה להטיל עליו עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, סנגורו, בפני בית משפט קמא, עתר לבית המשפט להסתפק בעונש מאסר שירוצה בעבודות שירות.

ואכן, בית משפט קמא, בגזר דינו מיום 12.02.13, גזר למערער, תוך התחשבות בנסיבותיו האישיות, בעובדה שהוא נוהג משנת 1984, מאז הספיק לצבור 120 הרשעות קודמות, עבודות שירות של שישה חודשים, פסילה מותנית, קנס נמוך של 2,500 ₪, פסילה בפועל ל-14 חודשים, מאסר על תנאי והתחייבות.

הערעור הוא על שני יסודות בגזר הדין – המאסר בפועל ומשך הפסילה בפועל.

אומר, שלא אוכל להתייחס לטיעונו של המערער באשר לאחריותו למעשה בו הואשם, כלומר, נהיגה ביודעין בפסילה, משום שהרשעתו זאת ניתנה בדרך של הודאה, אותה הודיה בפני בית משפט, בערעור אין בקשה לחזור ממנה, ולא ידעתי איך ניתן בעת ובעונה אחת לטעון הודיה באשמה ובה בעת לטעון שלא נעברה העבירה. טיעון זה מופרך מיסודו ולכן הוא נדחה.

משהורשע המערער עפ"י הודייתו בנהיגה בזמן פסילה, וכאשר מדובר בנהג שגיליון הרשעותיו מכביד ביותר, הן ברמה של מספר העבירות והן ברמה של טיבן, ענישה של מאסר בפועל על דרך של ריצוי בעבודות שירות בלבד, איננה בשום פנים ואופן ענישה שערכאת הערעור יכולה לומר לגביה לערכאה הדיונית "החמרת יתר על המידה".

דינו של הערעור אפוא דחייה.

המערער יתייצב לריצוי עבודות השירות בפני הממונה על עבודות השירות ב"באר-שובע" שבבאר-שבע ביום 05.05.13, שעה 09:00.

אינני סבור שמוצדק לעכב ביצוע מעבר למועד שקבעתי של עבודות השירות.

  • העתק ההחלטה יישלח לממונה על עבודות השירות.

<#4#>

ניתן והודע היום ט"ו אייר תשע"ג, 25/04/2013 במעמד הנוכחים.

רענן בן-יוסף, שופט

הוקלד על ידי נופר דוידי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/06/2012 תשלום עדות-יהודית גלבהואר שרית קריספין לא זמין
25/04/2013 פס"ד בערעור רענן בן-יוסף צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שרון שלאין
נאשם 1 סלמאן אבו גאמע עלא קישאוי