טוען...

החלטה מתאריך 17/03/13 שניתנה ע"י עמית פרייז

עמית פרייז17/03/2013

1228-07-10

בפני כב' השופט עמית פרייז

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אברהם בעסידן

<#1#>

ב"כ המאשימה עו"ד אלעד מאיר

הנאשם וב"כ עו"ד קובי סודרי

פרוטוקול

ב"כ המאשימה

לנאשם עבר פלילי , מציג גליון הרשעות (מסומן תע/1). הנאשם כבן 32. ביום 18.11.12 חזר בו מכפירתו והצדדים הגיעו להסדר טיעון במסגרתו הודה הנאשם כתב אישום מתוקן כמפורט שם. הצדדים הגיעו להסדר טיעון כי באם יתקבל תסקיר חיובי אזי יבקשו בהסכמה להשית עליו 6 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות ללא ניכוי ימי מעצרו, וכן יבקשו לחלט את כל הכספים שנתפסו, קנס בסך 10,000 ₪ ופסילה על תנאי.

ביום 3.3.13 התקבל תסקיר חיובי שכן עולה ממנו שהנאשם נטל אחריות מלאה ושתף פעולה עם כל אשר התבקש. הנאשם על פי המפורט בכתב האישום החזיק סמים מסוג חשיש, קנאביס, וקוקאין שלא לצריכה עצמית וכן כלי להכנת סם בדמות משקל אלקטרוני. על עבירות הסמים נפסק לא אחת כי מדובר בעבירות בעלות השפעה הרסנית על האדם ועל סביבתו. משכך מצווים בתי המשפט להירתם לצורך ביעור נגע הסמים ולהעביר מסר חד משמעי באמצעות ענישה הולמת. שכל עבירות סמים הורסות כל חלקת אדמה ופוגעות בחברה אנוש.

לאור התסקיר שהתקבל ושלא נפתחו לנאשם תיקים נוספים, הרי שנבקש לכבד את הסדר הטיעון שכן הוא מאזן נכונה בין האינטרסים ומשכך עומד במתחם הסבירות.

ב"כ הנאשם

אני מצטרף לעתירה לכבד את הסדר הטיעון באשר הוא מאוזן וסביר. עומד בדרישות ובהנחיות של ההלכה הפסוקה ביחס לכיבוד הסדרי טיעון. טיעוניו של חברי בעניינו של הנאשם הם טיעונים נכונים, כשאני אבקש להוסיף עליהם רק מס' דברים. באשר לנסיבות המעשה, אכן מדובר בהחזקה שלא לצריכה עצמית. יעוד ההחזקה לא היה למטרות סחר אלא לשימוש לא רק של הנאשם אלא שימושים אחרים גם, ובכך הצריכה אינה עצמית.

ראוי לציין גם שבתיק זה הנאשם היה עצור במעצר ממשי מאחורי סורג ובריח בתקופה שבין 28.6.10 עד 26.7.10. לאחר מכן נמצא בתנאים מגבילים כאלה ואחרים במשך חודשים ארוכים.

כפי שציין חברי במכלול הנסיבות מצאנו לבקש מביהמ"ש לכבד את ההסדר תוך הישענות בעיקר על אינטרס השיקום של הנאשם, אינטרס שלא פעם מקבל בכורה בנסיבות המתאימות, כך גם בפסיקת ביהמ"ש העליון וכך בין השאר גם למקרים הנוגעים לעבירות סמים, לעתים גם עבירות שהן חמורות מהעבירות שבהן הורשע הנאשם במקרה זה. יתר על כן, צריך לזכור שרכיבי הענישה המוצעים בהסדר לא קלים. יש בהם כדי להעביר לנאשם מסר לא פשוט, גם במישור הגמול, כך ברכיב של ששת חודשי המאסר שירוצו בעבודת שירות, כך גם ברכיב הקנס שהוא משמעותי ועומד על סך של 10,000 ₪. בעניין זה אנו נבקש מביהמ"ש כי הוא יורה במידה ויכבד את ההסדר שהקנס יקוזז מתוך הפקדון בסכום דומה שהפקיד הנאשם בעת שחרורו במסגרת עמ"ת מחוזי מרכז 48779-07-10 ביום 12.8.10.

סוף דבר בצירוף כל הנימוקים כולם אנו מבקשים מביהמ"ש לכבד את ההסדר.

ב"כ הצדדים

כמו כן, נבקש צו לגבי המוצגים שהם הסמים וכלי המשקל להשמדה.

<#2#>

גזר דין

הצדדים הניחו בפני הסדר טיעון אשר הינו סביר בנסיבות העניין. ההסדר מאזן מחד בין ההיבטים לחומרה של מעשי הנאשם, הן ביחס לסוג הסמים, והן ביחס לכמויות, וכן עברו הפלילי. מאידך, יש לזכור שמדובר במי שעל פי תסקיר שירות המבחן ביצע בשנים האחרונות שינוי משמעותי באורח חייו, ונראה ששם את דרכו העבריינית מאחוריו, דבר העולה אף בקנה אחד עם העובדה שלא נפתחו לו תיקים חדשים מאז מועד האירוע נשוא כתב האישום. כן יש להביא בחשבון את העובדה שבגין תיק זה הנאשם היה במעצר במשך חודש ימים ולאחר מכן מס' חודשים משוחרר בתנאים מגבילים.

נוכח כל האמור, החלטתי לאמץ את הסדר הטיעון ואני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

א. 6 חודשי מאסר בפועל אשר ירוצו על דרך עבודות שירות. לשם ריצוי העונש יתייצב הנאשם במשרדי הממונה על עבודות השירות ביום 23.4.13 עד השעה 8.00.

ב. קנס בסך של 10,000 ₪ אשר יחולט מהפקדון בסכום זהה שהפקיד הנאשם בעמ"ת 48779-07-10.

ג. 9 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים מהיום, והתנאי שלא יעבור כל עבירה על פקודת הסמים המסוכנים.

ד. 6 חודשי פסילה על תנאי של רשיון הנהיגה, והתנאי הוא שבמשך 3 שנים מהיום לא יעבור כל עבירה על פקודת הסמים המסוכנים.

הכספים שנתפסו מהנאשם כמפורט בסעיף 6 לעובדות כתב האישום המתוקן יחולטו לטובת

המדינה.

באשר למוצגים המפורטים בסעיפים 13 ו-14 לרשימת עדי התביעה הרי שאלו יושמדו.

זכות ערעור לביהמ"ש המחוזי בלוד בתוך 45 ימים מהיום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ו' ניסן תשע"ג, 17/03/2013 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז, שופט

הוקלד על ידי אביגיל כהן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/03/2013 החלטה מתאריך 17/03/13 שניתנה ע"י עמית פרייז עמית פרייז צפייה
17/03/2013 החלטה מתאריך 17/03/13 שניתנה ע"י עמית פרייז עמית פרייז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 אברהם בעסידן שי ברגר
משיב 1 מדינת ישראל הלה סלע