טוען...

פרוטוקול גזר דין

נתן זלוצ'ובר20/02/2013

בפני כב' השופט נתן זלוצ'ובר

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

1. עאטף אלהואשלה (אסיר)

2. וואליד אלעתמין

<#1#>

פרוטוקול

התובעת:

אבקש להגיש את הרישום הפלילי של הנאשם 1. לנאשם 2 אין עבר פלילי.

נבקש כי בית המשפט יכבד את ההסדר. הנאשמים חסכו מזמנו של בית המשפט והודו בכתב האישום כפי שהוגש. העונש שמוצע להטיל עליהם בנסיבות העניין הוא עונש סביר בנסיבות העניין, למרות שאינו מהמחמירים.

בנסיבות המפורטות בכתב האישום, כשמדובר באירוע על רקע קשר משפחתי, כפי שמתואר בכתב האישום, והחיסכון בעדותה של המתלוננת, לעמדתנו, מצביעים על סבירותו של הסדר הטיעון ואנו מבקשים לקבלו.

לציין, כי יש קושי מסוים באיתורה של המתלוננת.

ב"כ הנאשמים:

מצטרף לדברי חברתי ומבקש להוסיף כי הנאשמים הודו, חסכו זמן יקר של ניהול משפט. הנאשם 1 צרף תיקים והוא בעצם מנסה, בשלב בו הוא מצוי היום, "לנקות שולחן" ולשוב לחיים נורמטיביים ולהקים חיי משפחה כפי שרצה טרם מעצרו. הוא התחתן. הוא ישב תקופה מסוימת במעצר בית ולא הפר אותו, מה שמעיד כי מורא החוק חל עליו. הנאשם ביקש לחזור לכלא ולרצות את העונש משלב מוקדם יותר, כי לא רצה להטיל את העול הזה על מפקחיו.

לגבי הנאשם 2 – הוא נעדר עבר פלילי. הוא מתחרט ומבקש לעלות בחזרה על דרך המלך. הוא רוצה לבצע עבודות שירות ולהותיר את התיק מאחוריו. בתום עבודות השירות, הוא מתעתד להתחתן. הוא כבר מאורס.

מבחינת חוות דעת הממונה, הוא נמצא מתאים לעבודות שירות במרכז הקליטה "יעלים" בבאר-שבע ב-21.04.13 והוא אף מבקש להתחיל את עבודות השירות מוקדם יותר, אם הדבר אפשרי.

אבקש לכבד את הסדר הטיעון, שעמלנו רבות כדי להגיע אליו.

הגם שמדובר בעבירות שעל פניו חמורות, המדובר בבת משפחה. כתב האישום נראה חמור יותר ממה שהיה בשטח והמדינה יצאה מסופקת, לטעמי, כאשר נותר הסעיף החמור. בכל זאת, המדובר בענישה חמורה. מאז האירוע, הכל שב על תיקונו מבחינת היחסים במשפחה והמצב כרגע שלו ואנו מאמינים שכך יישאר. המדובר באנשים שרוצים לחזור לחיים נורמטיביים ואני סבור כי הענישה הזאת משקפת את זה. הפרקליטות לא מקלה ראש בתיקים מסוג זה וכתב האישום עדיין מייחס את העבירות הלא פשוטות לשניהם.

מוסכם, ביחס לשני הנאשמים, כי הקנס שייקבע על ידי בית המשפט ישולם מתוך הפיקדון המצוי בקופת בית המשפט.

<#3#>

גזר דין

  1. הנאשמים הורשעו, על פי הודאתם, לאחר הסדר טיעון, בכתב אישום המייחס להם עבירות של חטיפה ותקיפה בנסיבות מחמירות. המדובר בכך שנאשם 2 הבחין במתלוננת, ילידת 1984, שהיא קרובת משפחה של נאשם 1, בקיוסק בבאר-שבע ואמר לה "איפה את, י'זונה", מאחר והיא עזבה את משפחתה. הנאשמים החליטו לחטוף את המתלוננת, הנאשם 1 ניגש אליה ודרש ממנה לבוא עמו וכשסירבה, הוא משך בשערה והובילה בכוח לכיוון רכבו. הנאשמים הכניסו את המתלוננת בכוח לרכב ונאשם 2 נהג ברכב שנסע מהמקום. כשהמתלוננת אמרה במהלך הנסיעה לנאשם 1 שאינה רוצה לחזור הביתה ובכתה וביקשה שיורידו אותה מהרכב, הנאשם 1 הכה אותה בכך שסטר על פניה מספר פעמים ואחז בכוח בשתי ידיה, כדי למנוע את תזוזתה. הנאשמים הסיעו את המתלוננת לאזור מגורי משפחת נאשם 1, בפזורה הבדואית בדרך לדימונה, ושם עצרו את הרכב, הוציאו אותה מתוך הרכב בכך שהנאשם 1 משך בשיערה. הנאשם 1 חבט באגרופיו בגופה של המתלוננת עד שנפלה ארצה ואז בעט בה, כשהיא מוטלת על האדמה. כתוצאה מהמכות נוצרו המטומות בידה השמאלית, בבטן, בגב, בירך שמאל והיא סבלה מכאבים. לאחר דברים אלה, הנאשם 1 החזירה לבאר-שבע.

בנוסף, הורשע הנאשם 1, על פי הודאתו, בעובדות כתב האישום ב-פ 53462-07-10 של בית משפט השלום בבאר-שבע, שצורף לתיק שבפניי, בעבירה של החזקת סם מסוכן מסוג הרואין, במשקל של 2.4301 גרם של הרואין, שלא לצריכה עצמית.

  1. הצדדים הגיעו להסדר טיעון, לפיו יושתו על הנאשמים העונשים הבאים:

א. על הנאשם 1 יוטלו 24 חודשי מאסר לריצוי בפועל, הכוללים הפעלת מאסר מותנה בן 5 חודשים, שהוטל עליו ב-פ 3958/08 בבית משפט השלום בבאר-שבע וכן, קנס בסך 3,000 ₪.

ב. על הנאשם 2 יוטלו 6 חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות, וקנס בסך 2,000 ₪.

ג. על כל אחד מהנאשמים יושת מאסר מותנה, לפי שיקול דעת בית המשפט.

  1. הסדר הטיעון מקל מאוד עם הנאשמים, אך לנוכח מה שפורט בטיעוני ב"כ הצדדים, אני קובע כי ההסדר עדיין מצוי במתחם הסבירות ואני מחליט לקבלו.
  2. אני דן את הנאשמים לעונשים הבאים:

הנאשם 1 -

    1. 24 חודשי מאסר לריצוי בפועל, בניכוי ימי המעצר: מיום 01.01.12 עד 03.04.12, מיום 04.07.12 עד 05.07.12 ו-03.10.12 ועד היום.
    2. מופעל בזאת עונש המאסר המותנה בן 5 חודשים, מ-ת"פ 3958/08 של בית משפט השלום בבאר-שבע. עונש זה ירצה הנאשם, כפי שהסכימו הצדדים, בחופף למאסר שהושת.
    3. 12 חודשי מאסר על תנאי, שלא יעבור במשך 3 שנים מיום שחרורו מהכלא, עבירה בה הורשע בתיק זה או עבירה בניגוד לפקודת הסמים המסוכנים, שהיא עבירה מסוג פשע.
    4. קנס בסך 3,000 ₪ או 2 חודשי מאסר תחתיו. מתוך הפיקדון שהופקד בקופת בית המשפט, כתנאי מתנאי השחרור בערובה, יועבר לטובת הקנס סך של 3,000 ₪ והיתרה תוחזר לנאשם 1.

הנאשם 2 –

  1. מאסר של שישה חודשים, אשר ירוצה בעבודות שירות במרכז הקליטה "יעלים", ברח' יעלים 3 בבאר-שבע, שם יועסק 5 ימים בשבוע, 8 וחצי שעות עבודה יומיות. הנאשם 2 יתייצב במשרדי הממונה על עבודות השירות במפקדת מחוז דרום, יחידת עבודות השירות, ליד כלא באר-שבע, לתחילת ריצוי עונשו, ביום 21.04.13 בשעה 08:00.
  2. 12 חודשי מאסר על תנאי שלא יעבור משך שלוש שנים מהיום עבירה בה הורשע בתיק זה.
  3. קנס בסך 2,000 ₪ או 40 ימי מאסר תחתיו. מתוך הפיקדון שהופקד בקופת בית המשפט, כתנאי מתנאי השחרור בערובה, יועבר לטובת הקנס סך של 2,000 ₪ והיתרה תוחזר לנאשם 2.

יש לשלוח עותק מגזר-הדין לממונה על עבודות השירות.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום לבית המשפט העליון.

<#2#>

ניתנה והודעה היום ז' אדר תשע"ג, 17/02/2013 במעמד הנוכחים.

נתן זלוצ'ובר, שופט

הוקלד על ידי דנה הרוש

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/04/2011 החלטה שרה חביב לא זמין
20/02/2013 פרוטוקול גזר דין נתן זלוצ'ובר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל ניסים כחלון, שלמה למברגר
נאשם 1 עטף אלהואשלה משה שרמן